Volkswagen Golf V - najpopularniejszy używany samochód osobowy za 10-20 tys. zł w Polsce

Moto.Gratka.pl
Fot. Volkswagen Golf V / źródło: Volkswagen
Fot. Volkswagen Golf V / źródło: Volkswagen
Kompaktowe auto z Niemiec od lat uchodzi za wzorzec w swojej klasie, łączący ergonomię z funkcjonalnością i rozsądnymi kosztami eksploatacji. Wzięciem cieszy się też używany Volkswagen Golf. Szczególnie piątej generacji, którą można kupić już za relatywnie małe pieniądze.

Następca legendarnego Garbusa. Produkcja rozpoczęła się w 1974 roku, a dziś z linii zjeżdżają siódma generacja tego modelu.

  • Volkswagen Golf I (1974-1994)
  • Volkswagen Golf II (1983-1992)
  • Volkswagen Golf III (1991-1999)
  • Volkswagen Golf IV (1997-2006)
  • Volkswagen Golf V (2003-2008)
  • Volkswagen Golf VI (2008-2016)
  • Volkswagen Golf VII (od 2012)

W proponowanym przedziale cenowym dominuje Volkswagen Golf V (2003-2008), który jest wciąż nowoczesnym i wygodnym kompaktem dostępnym na rynku wtórnym z szeroką gamą silników i różnymi rodzajami nadwodzia.

Volkswagen Golf – zobacz ogłoszenia

Volkswagen Golf V – nadwozie.

Okazyjne ceny używanych egzemplarzy wynikają często z historii wypadkowej. Rozpoznanie napraw blacharskich jest w przypadku Golfa V stosunkowo łatwe, bo elementy nadwozia są fabrycznie precyzyjnie dopasowane i właściwie zabezpieczone przed korozją, dlatego nierówne szczeliny oraz ogniska rdzy to sygnał ostrzegawczy. We wnętrzu dominują dobre materiały i wysoka jakość wykonania.

Golf V to samochód bardziej nowoczesny niż niezawodny i trwały. Ze względu na dynamikę i oszczędność rekomendowane są silniki benzynowe TSI, ale zdarzają się im awarie rozrządu i pompy wody. Wśród turbodiesli wyróżnia się niezawodny i tani w eksploatacji 1.9 TDI (105 KM). Silnik 2.0 TDI oferuje lepsze osiągi, ale wymaga wyjątkowo uważnej eksploatacji, bo w przypadku zaniedbań czy zlekceważenia pierwszych symptomów usterek może ulec poważnym awariom.

Rewolucją w Golfie V jest dwusprzęgłowa skrzynia DSG. Szybko zmienia biegi i nie podnosi zużycia paliwa. Dobrze współpracuje ze wszystkimi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Jej trwałość zależy od sposobu eksploatacji. Unikać należy egzemplarzy Golfa V ze skrzynią DSG o dużym przebiegu bez dokumentacji serwisowej o wymianie oleju.

Volkswagen Golf V – usterki.

Popularne usterki i problemy eksploatacyjne Golfa V to awarie głowic, pompowtryskiwaczy i zaworów EGR w silnikach 2.0 TDI, nietrwałość turbosprężarek o zmiennej geometrii, awarie rozrządu i pompy wody w silnikach 1.4 TSI, świecąca się kontrolka ESP to prawdopodobieństwo wypadkowości (podobnie jak ślady po odkręcaniu zewnętrznego panelu drzwi). Golf V rekompensuje to wysokim komfortem jazdy i dostępnością tanich części zamiennych.

Volkswagen Golf V – rekomendacja.

Warto poszukać zadbanego Golfa V w wersji z niezawodnym i oszczędnym silnikiem 1.9 TDI lub benzynowym 1.6 8V, który nie oferuje praktycznie żadnej dynamiki, ale jest tani w serwisowaniu i bezawaryjnie współpracuje z instalacjami LPG. Bliźniacza konstrukcyjnie, gorzej wykonana, ale posiadająca większy bagażnik Skoda Octavia II to warta uwagi alternatywa dla Golfa V.

Volkswagen Golf – zobacz ogłoszenia

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty