Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36336 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volkswagen Golf V

Data publikacji: Autor: Piotr Robakowski

Fot: Volkswagen Mimo wielu zmian, auto zachowało swój tradycyjny charakter z masywną przednią częścią nadwozia i szerokim słupkiem drzwiowym C.

Historia VW Golfa rozpoczęła się w 1974 roku. W szybkim tempie ten przełamujący konwencje stylistyczne i co ważne dobrze wykonany pojazd spotkał się z dużym zainteresowaniem klientów. Do teraz sprzedano na całym świecie ponad 22 mln egzemplarzy tego modelu.

Nadwozie
Golf piątej generacji nawiązuje do historii tego modelu, wyznaczając kierunki Fot: Volkswagen rozwoju na kilka lat. Zachowano dotychczasową linię nadwozia i koncepcję trzy i pięciodrzwiowego nadwozia. Opracowany od nowa przód zoptymalizowano pod względem aerodynamicznym. Uwagę zwracają "zaostrzone" wyraźnie w kierunku środka pojazdu podwójne, okrągłe reflektory z ustawionymi poziomo, podobnie jak w Phaetonie, kierunkowskazami. Także tył samochodu i pełne napięć prowadzenie linii bocznej zdradzają siłę drzemiącą w VW Golfie piątej generacji.

Nadwozie nowego modelu jest w porównaniu z poprzednikiem o 24 mm szersze, 39 mm wyższe i 57 mm dłuższe. Tym samym zwiększono przestronność kabiny pasażerskiej w przedniej i tylnej części. Bagażnik ma pojemność 347 litrów, a seryjnie firma oferuje dzieloną tylną kanapę.



CZYTAJ TAKŻE

Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI

Volkswagen Golf V - wrażenia z jazdy


Wyposażenie
Firma podążając za konkurencją oferuje w nowym modelu urządzenia poprawiające komfort i bezpieczeństwo jazdy. W ofercie znajdziemy znane już standardy wyposażenia - Trendline, Comfortline lub Sportline. Na liście wyposażenia znajdziemy sześć poduszek powietrznych, pięć zagłówków (przednie aktywne), trójpunktowe pasy bezpieczeństwa, nową bezpieczną kolumnę kierownicy oraz dźwignie pedałów, które w razie zderzenia nie przemieszczają się do wnętrza pojazdu. Nowością jest przechodząca w tryb obiegu zamkniętego klimatyzacja, kiedy wrzucamy wsteczny bieg - by do środka nie przedostawały się wyrzucane z rury wydechowej spaliny. Podobnie jest gdy uruchomimy spryskiwacz przedniej szyby - do środka nie przenika zapach spryskiwacza.

Zawieszenie i silniki
Golf wyposażony jest seryjnie w najnowszą generację ESP i asystenta hamowania. Napęd stanowi bogata oferta benzynowych (1.6 FSI - 75 KM, 1.6 FSI - 115 KM) i wysokoprężnych ( 2.0 TDI - 103 i 2.0 TDI 140 KM) jednostek napędowych. W przyszłości pojawią się także inne silniki. W ofercie znajdziemy sześciostopniowe - manualne i automatyczne przekładnie. Pojawi się także sześciobiegowa preselekcyjna skrzynia przekładniowa, w którą Volkswagen, jako pierwszy producent na świecie, wyposażył seryjnie Golfa R32.



więcej zdjęć VW Golfa w naszej galerii

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Golf zdjęcia

Volkswagen Golf dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen Golf Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł