Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36204 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volkswagen Golf Variant

Data publikacji: Autor: (LM)

 "Dziennik Zachodni" testuje - Przyspieszenia wbijające w fotel i spalanie 5,5 l/100 km.

Test volkswagena golfa dostarczył naszym Czytelnikom - Annie Śliwińskiej, Rafałowi Latosowi i Grzegorzowi Pawłowskiemu - sporo emocji. Sprawdzaliśmy samochód w wersji kombi z silnikiem wysokoprężnym TDI o mocy 130 KM i sześciostopniową skrzynią biegów. W wyposażeniu pojazdu znalazły się m.in. cztery poduszki powietrzne, automatyczna klimatyzacja, elektryczne szyby i lusterka, kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach oraz ustawiany na wysokość fotel kierowcy. Cena auta to ok. 70 tys. zł.

Golf to golf - powie niejeden miłośnik tego modelu; to wartość sama w sobie, nie dająca się w zasadzie z niczym porównać. Wyrażenie "jeżdżę golfem" niesie ze sobą więcej treści niż dokładny opis jakiegokolwiek modelu innej marki, zaś termin "klasa golfa" nie ma odpowiednika w motoryzacyjnym nazewnictwie.
Z zewnątrz golf variant nikogo jednak nie powali oryginalną stylistyką. Ktoś kiedyś powiedział, że samochód ten jest "prosty, jak ołówek" - po głębszym zastanowieniu należy chyba przyznać mu rację. Na szczęście inżynierowie z Wolfsburga nie należą do nowicjuszy i prostota w ich wykonaniu może się naprawdę podobać.

CZYTAJ TAKŻE

Volkswagen Golf V - wrażenia z jazdy

Volkswagen Golf IV 1.6


W precyzyjnie poukładanym wnętrzu niemieckiego kompaktu, można się w zasadzie przyczepić tylko do jednej rzeczy - radio i sterowanie klimatyzacją znajdują się za nisko. Szczególnie obsługa klimatyzacji zbyt mocno absorbuje kierowcę i zmusza go do odrywania oczu od drogi. Materiały w kabinie golfa są nie tylko wysokiej jakości, ale też perfekcyjnie dopasowane i zmontowane - o jakichkolwiek stukach czy trzaskach nie ma tutaj mowy.

Silnik TDI (130 KM i 310 Nm przy 1900 obr./min) to prawdziwe marzenie każdego kierowcy. Średnie spalanie na poziomie 5,5 l/100 km przy osiągach godnych sportowego wozu - 0-100 km/h w 10,5 s i V. max. 205 km/h. Czegóż chcieć więcej?

Zanim wskazówka obrotomierza dotrze do liczby 2000, jednostka wydaje się nieco ospała, później jazda golfem TDI przypomina start odrzutowcem - przyspieszenie dosłownie wbija pasażerów w fotel, trzeba jedynie uważać, aby nie uderzyć zbyt mocno potylicą w zagłówek.

Opinie naszych Czytelników

Anna Śliwińska, studentka Śląskiej Akademii Medycznej w Katowicach
- Chociaż golf pozbawiony jest ekstrawagancji stylistycznych, to bardzo podoba mi się jego sylwetka. Prywatnie jednak wybrałabym raczej model trzydrzwiowy. Na wyróżnienie zasługują dobre hamulce - wystarczy lekko nacisnąć pedał, aby auto zatrzymało się niemal w miejscu. Mocny silnik z kolei pozwala na płynne przyspieszanie przy każdej prędkości.

Grzegorz Pawłowski, handlowiec z Będzina
- To, co zdecydowanie najbardziej mi się podoba w tym samochodzie to silnik TDI. Jednostka jest elastyczna i niezwykle dynamiczna - co ciekawe, auto chętnie przyspiesza nawet na szóstym biegu. Z silnikiem dobrze współgra charakterystyczne dla niemieckich aut, dość sztywne zawieszenie. Duży minus należy się testowemu golfowi za czarne i ponure wnętrze.

Rafał Latos, przedstawiciel handlowy z Tychów
- Golf jest bardzo dobrze wyciszony - w środku trudno zorientować się, że jedziemy dieslem. Bardzo podoba mi się oryginalne, niebieskie podświetlenie liczników oraz precyzyjne wspomaganie układu kierowniczego i dobrze pracująca skrzynia biegów. Za mankament natomiast należy uznać ograniczoną przestrzeń na tylnej kanapie - jeśli z przodu siedzi ktoś wysoki, to osoba podróżująca za nim ma zdecydowanie za mało miejsca na nogi.

więcej zdjęć VW Golfa w naszej galerii

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • zibi141

    Czy na pewno Pan siedział z tyłu w tym VW?! Tam sa "hektary" ale nie mam zamiaru bronic VW a wrecz przeciwnie. Chce skrytykowac jego zawieszenie. Posiadam nowego Golfa Varianta i musze sprawiedliwie napisac, ze w przypadku gdy jade sam z zapelnionym bagaznikiem (a jest on naprawde duzy)to nie ma najmniejszego problemu czy jezdze po drogach w Polsce czy tez po duzo lepszych drogach za granica. Zawieszenie pracuje jak na moje wymagania idealnie. Problem powstaje kiedy w aucie jedzie 5 osob i bagaze przy czym nie jest przekroczona dopuszczalna ladownosc, ktora wynosi 600kg.W PL 80km/h to max!

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Golf zdjęcia

Volkswagen Golf dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen Golf Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł