Jak wiadomo wszystko najlepiej sprawdza się w praktyce. Dotyczy to także samochodów, więc redakcyjny test Volkswagena Golfa przeprowadziliśmy podczas podróży z Warszawy do Budapesztu.
Szósta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu została wprowadzona na rynek w 2008 roku. Początkowo debiut Golfa VI planowany był na rok 2010, jednak przyśpieszyła go słaba sprzedaż jego poprzednika.
Nowa generacja przeboju z Wolfsburga przejęła ze swojego poprzednika płytę podłogową oraz konstrukcję dachu. Reszta elementów nadwozia została zaprojektowana na nowo lub zmodernizowana. W szerokiej gamie silników wyróżnia się dwulitrowa jednostka GTD, która rozwija moc 170 KM. Dzięki temu silnikowi auto rozpędza się do 100 km/h w 8,1 s i maksymalnie do 222 km/h.
Testowany model był wyposażony w 6-stopniową automatyczną skrzynię biegów DSG, a i tak okazał się wyjątkowo oszczędny. Przy spokojnej, płynnej jeździe Golf spalił średnio 5,3 l oleju napędowego na 100 km, co sprawiło, że podczas całej podróżny nie było konieczności tankowania paliwa poza granicami naszego kraju. Volkswagen Golf 2.0 GTD kosztuje od 115 140 zł, ale do znanych już zalet w postaci solidności konstrukcji, trwałości i jakości wykonania, możemy dodać jeszcze niskie zużycie paliwa.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?