Volkswagen Golf VII 2.0 TDI

Przemysław Pepla
Volkswagen Golf VII , Fot: Przemysław Pepla
Volkswagen Golf VII , Fot: Przemysław Pepla
Nowy Volkswagen Golf jest większy oraz lepiej wyposażony od swojego poprzednika, a przy tym tańszy. Ceny tego auta w Polsce zaczynają się od 59 990 zł.

Choć stylistyka Golfa VII nie odbiega znacząco od “szóstki”, pod względem technicznym jest to całkowicie nowy model, który

Volkswagen Golf VII , Fot: Przemysław Pepla
Volkswagen Golf VII , Fot: Przemysław Pepla

ma niewiele wspólnego z poprzednikiem. Auto powstało w oparciu o płytę podłogową MQB. To właśnie ona została wykorzystana przy produkcji m.in. nowego Audi A3 czy Seata Leona.

Takie rozwiązanie pozwoliło na zwiększenie wymiarów nadwozia, a co za tym idzie, także przestronności wnętrza. Nowy Golf jest o 5,6 cm dłuższy oraz  o 1,3 cm szerszy od "szóstki". Jednak o wiele ważniejszą zmianą jest wydłużenie rozstawu osi o 5,9 cm. Przednie koła znajdują się teraz bliżej przedniej części nadwozia, co optycznie powiększyło całe auto.

Zmiany te są widoczne w kabinie pasażerskiej. Nawet osoby o wzroście przekraczającym 185 cm wzrostu nie powinny odczuwać dyskomfortu podróżując nowym Golfem. Dotyczy to nie tylko przednich foteli, lecz również tylnej kanapy. Po zajęciu miejsca w dobrze wyprofilowanych siedziskach, uwagę natychmiast przyciąga nowa konsola centralna, która po raz pierwszy w historii Golfa jest zwrócona w stronę kierowcy. Kolejną nowością jest brak tradycyjnej dźwigni hamulca ręcznego, która ustąpiła miejsca niewielkiemu przyciskowi pomiędzy fotelami.

Volkswagen Golf VII , Fot: Przemysław Pepla
Volkswagen Golf VII , Fot: Przemysław Pepla

Jakość materiałów wykorzystanych do wykończenia wnętrza oraz ich spasowanie w testowanej wersji Highline przewyższa większość oferowanych na rynku kompaktów. Pod tym względem nowy Golf zdecydowanie zbliżył się do rywali pozycjonowanych w segmencie C premium, tj. Mercedesa Klasy A czy Audi A3. Auto zaskakuje mnogością elektronicznych dodatków. Testowany egzemplarz był wyposażony w m.in. duży ekran nawigacji "Discovery Pro" (dopłata 8 tys. zł) oraz kolorowy wyświetlacz umieszczony pomiędzy zegarami (dopłata 540 zł). Obsługa tych urządzeń przypomina pracę na tablecie, a za ich pośrednictwem możemy ustawić większość parametrów auta, jak np. pracę wycieraczek czy system kontroli trakcji. Ciekawym rozwiązaniem jest czujnik, który w momencie zbliżenia dłoni do 8-calowego ekranu wyświetla na nim dodatkowe opcje menu.

Pomimo zwiększenia przestrzeni w kabinie pasażerskiej, inżynierom Volkswagena udało się wygospodarować sporych rozmiarów bagażnik. Mieści on teraz 380 litrów, czyli o 30 więcej, niż w przypadku "szóstki". Po złożeniu oparć tylnych foteli możemy otrzymać płaską podłogę, zaś przestrzeń załadunkowa wynosi wtedy 1270 litrów. Golfa można również pochwalić za regularny kształt bagażnika, co z pewnością ułatwi transport bagażu.

Prezentując swój nowy model, Volkswagen wielokrotnie wspominał o dużej redukcji masy w stosunku do poprzednika. Należy

Volkswagen Golf VII , Fot: Przemysław Pepla
Volkswagen Golf VII , Fot: Przemysław Pepla

jednak podkreślić, że dotyczy to wyłącznie wersji podstawowej. Mnogość systemów elektronicznych i rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa sprawiła, że testowana wersja Highline jest nawet o ok. 30 kg cięższa od porównywalnej odmiany Golfa VI. Mimo to, dodatkowe kilogramy nie są odczuwalne podczas jazdy. Wielowahaczowe zawieszenie tylne w połączeniu z przednimi kolumnami McPhersona pozwalają kierowcy na bardzo wiele. Auto pewnie trzyma się drogi, a seryjnie montowana elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS wpływa na lepszą trakcję.

Dobre właściwości jezdne to także zasługa progresywnego układu kierowniczego. Podczas jazdy z większą prędkością działa on zdecydowanie bardziej bezpośrednio, niż np. podczas wykonywania manewru parkowania.

Volkswagen Golf VII , Fot: Przemysław Pepla
Volkswagen Golf VII , Fot: Przemysław Pepla

W ofercie Golfa VII odnajdziemy dwa silniki wysokoprężne TDI o pojemnościach 1.6 oraz 2-litrów. Testowany egzemplarz był wyposażony w większy z nich. Nie jest to jednak ten sam motor, który był dostępny w poprzedniku. Zmieniono nie tylko moc (150 KM zamiast dotychczasowych 140), lecz także większość elementów osprzętu. Jednostka ta współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną, aczkolwiek za dopłatą 10 tys. zł można zamówić Golfa z dwusprzęgłową skrzynią DSG.

Moc 150 KM wystarczy do sprawnego poruszania się nie tylko po mieście, lecz również na drogach szybkiego ruchu. Silnik chętnie wkręca się na obroty, zaś dostępny w zakresie 1750-3000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 320 Nm pozwala dynamicznie przyspieszyć bez konieczności redukcji przełożenia. By rozpędzić się do 100 km/h, auto potrzebuje 8,6 sekundy, zaś maksymalnie może się przemieszczać z prędkością 216 km/h.

Jednocześnie, silnik ten odznacza się stosunkowo umiarkowanym apetytem na paliwo. Choć producent deklaruje, że auto potrzebuje średnio 4,1 l/100 km, to w praktyce należy liczyć się ze spalaniem o  minimum o 1 litr wyższym.

Testowany egzemplarz był wyposażony w m.in. systemy Lane Assist, Front Assist czy kamerę rozpoznającą znaki drogowe wraz z aktywnym tempomatem, a także posiadał Asystenta Parkowania. Wszystkie te elementy sprawiły, że cena Golfa przekroczyła 115 tys. zł. Bez nich, zakup tego auta wiązałby się z wydatkiem 93 tys. zł.

Marka/model

VW Golf 2.0 TDI Highline

Ford Focus 2.0 TDCI Titanium

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Distinctive

Pojemność silnika (ccm)

1968

1997

1956

Moc (KM)

150

140

140

Moment obrotowy (Nm)

320

320

350

Przyspieszenie 0-100 km/h (s.)

8,6

8,9

9

Prędkość maksymalna (km/h)

216

207

205

Średnie spalanie (l./100 km)

4,1

5

4,5

Emisja CO2 (g/km)

117

129

119

Skrzynia biegów

manualna, 6-bieg.

manualna, 6-bieg.

manualna, 6-bieg.

Pojemność bagażnika (l.)

380

363

350

Długość/szerokość/wysokość (mm)

4255/1790/1452

4358/1823/1484

4351/1798/1465

Masa własna (kg)

1354

1421

1320

Cena (zł)

93 130

88 450

94 900

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty