Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36344 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volkswagen Golf w nowych smakach. Elektryczny, hybrydowy, GTI oraz 310-konny R

Data publikacji: Autor: Michał Kij

Volkswagen Golf VII facelifting 

Sport to zdrowie – tylko który? Projektanci nowego Golfa dają do wyboru cztery sposoby przyspieszania tętna u kierowcy.

fot. Michał Kij Sport to zdrowie – tylko który? Projektanci nowego Golfa dają do wyboru cztery sposoby przyspieszania tętna u kierowcy.

Jaki jest Golf, każdy widzi. Wprowadzona jesienią 2012 r. siódma generacja najważniejszego modelu Volkswagena przeszła modernizację z końcem 2016 r. Zmieniła się nieznacznie stylizacja przodu i tyłu, pojawiły się nowe gadżety elektroniczne, wśród nich cyfrowe wskaźniki Active Info Display oraz możliwość sterowania systemem multimedialnym za pomocą gestów, dostępna z urządzeniem Discover Pro. Teraz przyszła pora na odświeżenie wersji niszowych, z których każda nadaje się, aby podnieść sobie poziom endorfin zwanych „hormonami szczęścia”.

Volkswagen Golf VII facelifting 

Sport to zdrowie – tylko który? Projektanci nowego Golfa dają do wyboru cztery sposoby przyspieszania tętna u kierowcy.

fot. Michał KijElektryczny e-Golf po raz pierwszy pojawił się w lutym 2014 r. Obecna wersja jest o 21 KM mocniejsza i ma o 20 Nm wyższy maksymalny moment obrotowy. Jest też o 30 kg cięższa, a jej akumulatory mają o 11,6 kWh wyższą pojemność. Dochodzi ona do 35,8 kWh dzięki czemu nowy e-Golf ma maksymalny zasięg 300 km – poprzednio było to tylko 190 km.

Redakcja poleca:

Prawo jazdy. Najczęstsze błędy na egzaminie
Hatchback czy kombi. Jaki rodzaj nadwozia wybrać?
Testujemy sportowego SUV-a z Włoch

Praktyka weryfikuje oczywiście dane fabryczne, ale przy dobrej pogodzie, spokojnej jeździe i oszczędnym używaniu urządzeń pokładowych, przede wszystkim klimatyzacji, można być pewnym, że prądu wystarczy na co najmniej 200 km. Czas ładowania wydłużył się odpowiednio do pojemności zestawu baterii i w zależności od typu złącza wynosi 10,5 lub 17 godzin. Gdy auto akurat się ładuje, można za pocą aplikacji na telefon Car-Net e-Remote sterować klimatyzacją i z góry zapewnić sobie najlepszą atmosferę do jazdy.

„Dietetyczny i zdrowy” e-Golf nie imponuje na papierze ani czasem rozpędzania do 100 km/h, ani elektronicznie ograniczoną prędkością maksymalną.

Dźwignia na tunelu środkowym służy do wybierania kierunku jazdy oraz poziomu odzyskiwania energii hamowania (rekuperacji). Przełożenie między silnikiem i kołami jest stałe. Nie można więc użyć „badyla” aby zachęcić auto do żwawszej reakcji, za to można się nim posłużyć jak zwalniaczem w ciężarówce.

Źródło: TVN Turbo/x-news

 

Przy intensywnym odzysku energii hamowania Volkswagen łagodnie, ale nieustępliwie spowalnia i jadąc przewidująco można płynnie przejeżdżać np. ronda nie używając hamulców zasadniczych. Ikonka z nogą nad pedałem wyświetlająca się na wskaźnikach upomina kierowcę, aby odpuścił gaz (a raczej pedał przyspiesznika) jeśli jego wciskanie nie jest konieczne i przyczynia się do zbędnego zużywania energii, przykładowo w zakrętach czy na łagodnych zjazdach.

Volkswagen Golf VII facelifting 

Sport to zdrowie – tylko który? Projektanci nowego Golfa dają do wyboru cztery sposoby przyspieszania tętna u kierowcy.

fot. Michał KijSztuka jazdy e-Golfem polega na kalkulowaniu i porównywaniu własnych potrzeb z możliwościami baterii. Na tablicy rozdzielczej pokazywane jest średnie zużycie energii i aktualny zasięg. Można by powątpiewać, czy GTI albo Golf R to odpowiednie dla niego towarzystwo, ale…

Dzięki własnościom silnika elektrycznego e-Golf jest bardzo przyjemnym, dziecinnie prostym w prowadzeniu i szybkim samochodem miejskim. Na autostradzie mile daje o sobie znać stosunkowo duża masa własna i nisko położony środek ciężkości. Akumulatory są pod podłogą, rozlokowane w taki sposób, że masa auta rozkłada się dość równomiernie między obie osie. Volkswagen mocno „siedzi” na asfalcie i rozpędza się płynnie i bardzo sprawnie, szczególnie do prędkości typowych w mieście. Aż trudno uwierzyć, że do „setki” potrzebuje bez mała 10 sekund. Subiektywne odczucie podpowiada, że mógłby wziąć udział w kontynuacji popularnej serii: „Szybcy i wściekli: spięcie w Dreźnie” – od kwietnia 2017 r. jest montowany w tamtejszej „Szklanej Manufakturze”. Elektryczny e-Golf jest zwinny i może „narozrabiać” choć ustawiczna jazda pod hasłem „będę pierwszy” szybko wyczerpuje akumulatory.

Volkswagen Golf VII facelifting 

Sport to zdrowie – tylko który? Projektanci nowego Golfa dają do wyboru cztery sposoby przyspieszania tętna u kierowcy.

fot. Michał Kij

Volkswagen Golf VII facelifting

Sport to zdrowie – tylko który? Projektanci nowego Golfa dają do wyboru cztery sposoby przyspieszania tętna u kierowcy.

fot. Michał Kij

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Michal J (gość)

    Dobre samochody. W Panek są zawsze zupełnie nowe auta, mieli chyba jeżeli dobrze pamiętam również nowiutkie VW. dobra wypożyczalnia, samochody pierwsza klasa jak dla mnie.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Golf zdjęcia

Volkswagen Golf dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen Golf Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł