Kilkanaście dni temu Volkswagen uruchomił europejski system rezerwacji swojego pierwszego, elektrycznego modelu z nowej rodziny ID. – Volkswagena ID.3. Do „zaledwie” 30 tysięcy egzemplarzy ograniczono specjalną edycję modelu oznaczoną jako ID.3 ST.
Model ten nie dość, że będzie pierwszym całkowicie elektrycznym autem tej marki, to jeszcze ma zostać bardzo bogato wyposażony. Bonusem dla nabywców jest także możliwość ładowania energii elektrycznej bez ponoszenia kosztów przez pierwszy rok, do maksymalnej wysokości 2000 kWh. By móc zarezerwować samochody z promocyjnej puli trzeba było wnieść opłatę depozytową w wysokości 1000 euro i zarejestrować się na stronie www.volkswagen.pl/prebooking.
I ku zaskoczeniu organizatorów internetowy system rezerwacji chwilami nie był w stanie sprostać liczbie korzystających z niego osób. W ciągu pierwszych 24 godzin w całej Europie przyjęto ponad 10 000 rezerwacji, a w pierwszym tygodniu zarezerwowanych zostało ponad 15 tysięcy aut – połowa dostępnej edycji.
Największe zainteresowanie nowym pojazdem odnotowano na rynkach: Niemiec, Norwegii, Holandii, Wielkiej Brytanii i Szwecji.
Oferowany w przedsprzedaży elektryczny ID.3 1ST ma zasięg do 420 km (wg WLTP).
ID.3 w podstawowej odmianie będzie kosztować w Niemczech mniej niż 30.000 euro, ekskluzywna wersja specjalna ID.3 1ST jest oferowana za mniej niż 40.000 euro. Klienci, którzy zdecydują się na wstępną rezerwację, a później na kupno ID.3 1ST w cenie auta otrzymają Wallbox o maksymalnej mocy ładowania 11 kW.
Produkcja ID.3 rozpocznie się pod koniec 2019 roku. Pierwsze samochody zostaną przekazane klientom w połowie 2020 roku.
ID.3 będzie pierwszym autem Volkswagena stworzonym w oparciu o modułową platformę MEB przeznaczoną do konstrukcji aut elektrycznych. Po ID.3 do sprzedaży trafią kolejne modele, których zwiastunami są studyjne ID. CROZZ, ID. VIZZION oraz ID. ROOMZZ. Dzięki podjęciu szerokiej ofensywy w dziedzinie samochodów elektrycznych marka Volkswagen zamierza stać się do 2025 roku czołowym producentem tego typu aut na świecie: oferta obejmie ponad 20 wyłącznie elektrycznych modeli, sprzedaż ma wynieść ponad milion egzemplarzy rocznie. Wszystkie modele będą bezemisyjne i wszechstronnie skomunikowane z otoczeniem.
Zobacz także: Testujemy Volkswagena Polo
Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?