Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Volkswagen ID.3. Tak wygląda pierwszy seryjny elektryczny samochód marki

Mariusz Michalak
Volkswagen ID.3 Volkswagen przewiduje średnią sprzedaż ID.3 na poziomie 100.000 egzemplarzy rocznie. Elektryczny ID.3 z zasięgiem 330-550 km (według WLTP) będzie kosztował w Niemczech mniej niż 30.000 euro. Fot. Volkswagen
Volkswagen ID.3 Volkswagen przewiduje średnią sprzedaż ID.3 na poziomie 100.000 egzemplarzy rocznie. Elektryczny ID.3 z zasięgiem 330-550 km (według WLTP) będzie kosztował w Niemczech mniej niż 30.000 euro. Fot. Volkswagen
Kilka miesięcy przed oficjalną światową premierą podczas międzynarodowego Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie, Volkswagen ogłasza nazwę pierwszego modelu z nowej rodziny ID. Elektryczny odpowiednik Golfa nazywa się ID.3. Cyfra 3 ma podwójnie symboliczne znaczenie – wskazuje, że ID.3 należy do segmentu aut kompaktowych oraz, po Garbusie i Golfie, zaczyna trzeci ważny rozdział w historii marki.

„ID.3 znajduje się w centrum zainteresowania nie tylko Volkswagena. Modele klasy kompaktowej wciąż cieszą się ogromną popularnością o czym świadczy wielkość sprzedaży samochodów tego segmentu. Cyfra 3 sygnalizuje, że rodzina ID. może powiększać się zarówno w górę, jak i w dół. Przygotowujemy wiele nowości” – mówi Jürgen Stackmann, członek zarządu marki Volkswagen do spraw Sprzedaży, Marketingu i Serwisu, dając podgląd na rozwój elektrycznej mobilności w Volkswagenie. Do 2025 roku Volkswagen chce zostać marką numer jeden na świecie w tej dziedzinie. Do tego czasu pojawi się ponad 20 nowych wyłącznie elektrycznych modeli, których roczna sprzedaż ma wynosić ponad milion egzemplarzy. Samochody elektryczne nowej generacji będą jednocześnie bezemisyjne i połączone w sieć.

Każdy przedstawiciel nowej rodziny elektrycznych modeli będzie nosił nazwę ID.. Podczas gdy Garbus zmotoryzował masy, a kolejne generacje Golfa – jako lidera segmentu – wprowadzały innowacyjne rozwiązania do klasy aut kompaktowych, rodzina elektrycznych modeli ID. zdaniem Volkswagena sprawi, że e-mobilność będzie dostępna dla szerokiego grona odbiorców.

Po rynkowym debiucie ID.3 pojawią się kolejne modele, które już dzisiaj zapowiadają samochody koncepcyjne – ID. CROZZ, ID. VIZZION i ID. ROOMZZ. One również będą miały nazwę składającą się z członu ID. i cyfry.

Osobom, które skorzystają z możliwości zarezerwowania pierwszeństwa w zakupie ID.3 z serii limitowanej Volkswagen zapewnia bezpłatne zasilanie auta energią elektryczną do poziomu maksymalnie 2.000 kWh na wszystkich publicznych stacjach ładowania umożliwiających korzystanie z aplikacji Volkswagena WeCharge, a także działających w europejskiej sieci IONITY. Udziałowcem tej sieci jest Volkswagen oferujący tam prąd ze źródeł odnawialnych, jeśli tylko jest to technicznie możliwe.  Pierwsze samochody zostaną dostarczone klientom w połowie 2020 roku. 

Volkswagen ID.3 jest oferowany w czterech kolorach i w trzech wersjach wyposażenia do wyboru, w każdej wersji z obręczami kół o dużej średnicy oraz z bogatym wyposażeniem: ID.3 ma wiele urządzeń z zakresu komfortu, np. system Voice Control oraz system nawigacyjny, ID.3 Plus ma dodatkowo reflektory IQ Light oraz nadwozie lakierowane w dwóch kolorach, z kolei wersja ID.3 Max została wyposażona w duży panoramiczny szklany dach oraz wyświetlacz head-up wykorzystujący technologię rzeczywistości rozszerzonej.

Krótko po wystawie IAA we Frankfurcie we wrześniu bieżącego roku na większości rynków będzie można składać zamówienia na nowy model. Klienci będą mogli zamówić u wybranego przez siebie dealera Volkswagena auto z limitowanej serii już w konkretnej wybranej przez siebie wersji.

Volkswagen przewiduje średnią sprzedaż ID.3 na poziomie 100.000 egzemplarzy rocznie. Elektryczny ID.3 z zasięgiem 330-550 km (według WLTP) będzie kosztował w Niemczech mniej niż 30.000 euro.

Zobacz także: Testujmy Mazdę 6

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty