Wszystko
o samochodach

Premiery / Samochody osobowe

Volkswagen ID.4. Ile w Polsce kosztuje elektryczny SUV? Można zamawiać!

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Volkswagen ID.4 

ID.4 to drugi z rodziny modeli ID., bezemisyjny model Volkswagena, który potwierdza rozpoczęcie nowego rozdziału w historii elektrycznej motoryzacji, ale i także w historii marki z Wolfsburga. Tak samo, jak jego mniejszy brat ID.3, model ID.4 zbudowany jest na modułowej platformie podłogowej MEB przeznaczonej do budowy samochodów elektrycznych. ID.4 debiutuje właśnie w polskiej ofercie marki w wersji 1ST.

Fot. Volkswagen ID.4 to drugi z rodziny modeli ID., bezemisyjny model Volkswagena, który potwierdza rozpoczęcie nowego rozdziału w historii elektrycznej motoryzacji, ale i także w historii marki z Wolfsburga. Tak samo, jak jego mniejszy brat ID.3, model ID.4 zbudowany jest na modułowej platformie podłogowej MEB przeznaczonej do budowy samochodów elektrycznych. ID.4 debiutuje właśnie w polskiej ofercie marki w wersji 1ST.

ID.4 jest pierwszym elektrycznym SUVem marki Volkswagen. Obecnie oferta składa się z dwóch limitowanych wersji modelu: ID.4 1ST oraz ID.4 1ST Max

ID.4 z akumulatorem o pojemności 77 kWh, który pozwala na pokonanie do 520 km (wg WLTP) i rozpędzający się do 100 km/h w 8,5 sekundy, dostępny jest początkowo w dwóch wersjach: ID.4 1ST oraz ID.4 1ST Max.

Volkswagen ID.4 

ID.4 to drugi z rodziny modeli ID., bezemisyjny model Volkswagena, który potwierdza rozpoczęcie nowego rozdziału w historii elektrycznej motoryzacji, ale i także w historii marki z Wolfsburga. Tak samo, jak jego mniejszy brat ID.3, model ID.4 zbudowany jest na modułowej platformie podłogowej MEB przeznaczonej do budowy samochodów elektrycznych. ID.4 debiutuje właśnie w polskiej ofercie marki w wersji 1ST.

Fot. Volkswagen Liczba modeli tego elektrycznego SUVa Volkswagena w wersjach dostępnych w chwili rozpoczęcia sprzedaży jest limitowana do 27.000 egzemplarzy. Gdy zostaną one wyprzedane, w ofercie znajdą się modele z fabrycznie skonfigurowanym wyposażeniem. Identycznie jak w przypadku ID.3, zawierać ono będzie wszystkie elementy jakie cieszą się największą popularnością na rynku, pogrupowane w pakiety. Dzięki tym predefiniowanym pakietom, oferta modelu jest jeszcze prostsza, a fabryka w Zwickau może szybciej wyprodukować i dostarczyć klientowi wybrany egzemplarz.

Redakcja poleca: Prawo jazdy. Co oznaczają kody w dokumencie?

Debiutujący na rynku ID.4 w wersji 1ST jest wyposażony w 20-calowe obręcze kół, wewnętrzny pakiet Style i przyciemniane tylne szyby. Przednie fotele oraz kierownica są podgrzewane, a o dodatkowy nastrój we wnętrzu dba oświetlenie Ambiente dostępne w 30 kolorach. Pedały z elementami ze stali nierdzewnej, wzorem pierwotnych wersji ID.3 mają naniesione wzory Play&Pause, a na kierownicy znajduje się logo „1ST”. Komfort podróżowania podnosi dwustrefowa klimatyzacja Climatronic oraz podgrzewana przednia szyba. Seryjne w wersji 1ST są także system nawigacyjny Discover Pro, cztery wejścia USB typu C oraz liczne systemy asystujące jak monitorujący przestrzeń przed pojazdem Front Assist, predykcyjny tempomat ACC, oraz asystent pasa ruchu Lane Assist. Standardowe wyposażenie uzupełnia pompa ciepła, a także system do montażu haka, dzięki któremu elektryczny SUV Volkswagena jest w stanie pociągnąć przyczepę o masie 1.000 kg.

Volkswagen ID.4 

ID.4 to drugi z rodziny modeli ID., bezemisyjny model Volkswagena, który potwierdza rozpoczęcie nowego rozdziału w historii elektrycznej motoryzacji, ale i także w historii marki z Wolfsburga. Tak samo, jak jego mniejszy brat ID.3, model ID.4 zbudowany jest na modułowej platformie podłogowej MEB przeznaczonej do budowy samochodów elektrycznych. ID.4 debiutuje właśnie w polskiej ofercie marki w wersji 1ST.

Fot. Volkswagen Wyższa wersja Max w standardzie zawiera niemal wszystkie możliwe elementy wyposażenia. Są to m.in. matrycowe reflektory LED, tylne diodowe lampy w technologii 3D oraz 21-calowe obręcze kół. O jeszcze lepsze prowadzenie pojazdu dba progresywny układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu i adaptacyjne zawieszenie DCC. Listwa pomiędzy reflektorami oraz zagłębienia klamek są podświetlane diodami LED. Wnętrze tej wersji jest bardzo komfortowe. Standardowo znajdują się w nim elektrycznie regulowane fotele, szklany panoramiczny dach, dźwiękochłonne szyby, 3-strefowa klimatyzacja automatyczna oraz elektrycznie podnoszona i opuszczana pokrywa bagażnika z systemem bezdotykowej obsługi „Easy Open&Close”. Wyposażenie z zakresu multimediów uzupełnia tu wyświetlacz head-up działający w technologii rozszerzonej rzeczywistości, 12-calowy ekran systemu infotainment i instalacja telefoniczna z funkcją bezprzewodowego ładowania. O najwyższy poziom wsparcia kierowcy dbają systemy asystujące Travel Assist, Side Assist oraz Emergency Assist.

Nadwozie Volkswagena ID.4 ma długość 4,58 m. Kierowca i pasażerowie wsiadają do środka przez duże drzwi; w aucie siedzi się wysoko. Dzięki krótkim zwisom nadwozia i dużemu rozstawowi osi wynoszącemu 2,77 m wnętrze jest przestronne jak w tradycyjnym SUV-ie o rozmiarach większych niż ID.4. W utrzymaniu porządku w kabinie pomaga środkowa konsola, którą można swobodnie konfigurować i która nie jest połączona z tablicą rozdzielczą. Pojemność bagażnika Volkswagena ID.4 wynosi 543 litry, a poprzez złożenie oparć tylnych siedzeń można ją powiększyć do 1.575 litrów. W bagażniku znajdują się siatka przytrzymująca bagaż, siatka oddzielająca przestrzeń ładunkową od pasażerskiej oraz podłoga o regulowanej wysokości.

Volkswagen ID.4 1ST kosztuje od 202 390 zł, a ID.4 1ST Max to wydatek przynajmniej 243 990 zł.

Zobacz także: Dwa modele Fiata w nowej odsłonie

Volkswagen ID.4 

ID.4 to drugi z rodziny modeli ID., bezemisyjny model Volkswagena, który potwierdza rozpoczęcie nowego rozdziału w historii elektrycznej motoryzacji, ale i także w historii marki z Wolfsburga. Tak samo, jak jego mniejszy brat ID.3, model ID.4 zbudowany jest na modułowej platformie podłogowej MEB przeznaczonej do budowy samochodów elektrycznych. ID.4 debiutuje właśnie w polskiej ofercie marki w wersji 1ST.

Fot. Volkswagen

Volkswagen ID.4

ID.4 to drugi z rodziny modeli ID., bezemisyjny model Volkswagena, który potwierdza rozpoczęcie nowego rozdziału w historii elektrycznej motoryzacji, ale i także w historii marki z Wolfsburga. Tak samo, jak jego mniejszy brat ID.3, model ID.4 zbudowany jest na modułowej platformie podłogowej MEB przeznaczonej do budowy samochodów elektrycznych. ID.4 debiutuje właśnie w polskiej ofercie marki w wersji 1ST.

Fot. Volkswagen

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Myszon23 (gość)

    A jaki to rozdział VW zaczyna? Czym i dlaczego? Nic nie ma w nim czego nie widzieliśmy wcześniej. Życie zweryfikuje pewnie zasięg o 100km mniejszy i bagażnik mający praktycznie 100l mniej. Reasumując typowy vag, nic nowego ani ładnego.

  • anna (gość)

    ! www.erooo.pl

  • junasz (gość)

    Auta dobre ale może w przyszłości jak będą tańsze, bo obecnie to nie ma się w nie co pchać, taniej już kupi hybrydy toyoty jak człowiek chce coś zelektryfikowanego

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości