Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Volkswagen ID.5. Pierwszy elektryczny SUV typu coupe

Mariusz Michalak
Volkswagen ID.5Prezentując model ID.5 Volkswagen powiększa rodzinę modeli ID. Przyspiesza w ten sposób elektryfikację nowych samochodów, a także wkracza do nowego segmentu aut.Fot. Volkswagen
Volkswagen ID.5Prezentując model ID.5 Volkswagen powiększa rodzinę modeli ID. Przyspiesza w ten sposób elektryfikację nowych samochodów, a także wkracza do nowego segmentu aut.Fot. Volkswagen
Prezentując model ID.5 Volkswagen powiększa rodzinę modeli ID. Przyspiesza w ten sposób elektryfikację nowych samochodów, a także wkracza do nowego segmentu aut.

Pierwszy elektryczny SUV typu coupé Volkswagena został skonstruowany, jak wszystkie modele ID., na modułowej platformie MEB, przygotowanej specjalnie dla aut z napędem elektrycznym.

Volkswagen ID.5Prezentując model ID.5 Volkswagen powiększa rodzinę modeli ID. Przyspiesza w ten sposób elektryfikację nowych samochodów, a także wkracza
Volkswagen ID.5

Prezentując model ID.5 Volkswagen powiększa rodzinę modeli ID. Przyspiesza w ten sposób elektryfikację nowych samochodów, a także wkracza do nowego segmentu aut.

Fot. Volkswagen

Charakterystyczne diodowe listwy z przodu (opcja) i z tyłu nadwozia wskazują, że ID.5 jest bez wątpienia członkiem rodziny ID. Kształt zderzaka i charakterystyczna linia dachu odróżniają go od produkowanego na różnych kontynentach modelu ID.4. ID.5 GTX z jeszcze większym otworem zapewniającym dopływ powietrza chłodzącego, seryjnymi matrycowymi LED-owymi reflektorami IQ.Light z funkcją świateł drogowych oraz z tylnymi diodowymi lampami w technologii 3D ma jeszcze bardziej dynamiczną sylwetkę. W aucie tym menedżer dynamiki jazdy współdziała z systemami zarządzającymi układem napędowym i zawieszeniem. W trybie jazdy D Volkswageny ID.5 i ID.5 GTX korzystają z funkcji żeglowania, w trybie B natomiast następuje odzysk energii.

Mimo sylwetki przypominającej samochody coupé, pasażerowie podróżujący na tylnych siedzeniach w ID.5 mają tylko o 12 mm mniejszą przestrzeń nad głowami niż w Volkswagenie ID.4. Duży rozstawo osi wynoszący 2766 mm pozwalał na zaprojektowanie kabiny tak przestronnej, jak w SUV-ach pozycjonowanych o klasę wyżej niż ID.5. Pojemność bagażnika wynosi 549 litrów.

Zastosowanie w ID.5 oprogramowania generacji 3.0 umożliwia zdalną aktualizację i aplikację nowych funkcji. Dzięki temu ID.5 zostaje autem na najnowszym poziomie technicznym w gamie elektrycznych Volkswagenów. Innowacyjne systemy asystujące, jak Travel Assist wykorzystujący dane inteligencji zbiorowej, pozwalają na jeszcze bardziej komfortową i bezpieczną jazdę. Nowy, opcjonalny Park Assist Plus z funkcją pamięci może wykonywać zapamiętane, spersonalizowane manewry.

Volkswagen ID.5Prezentując model ID.5 Volkswagen powiększa rodzinę modeli ID. Przyspiesza w ten sposób elektryfikację nowych samochodów, a także wkracza
Volkswagen ID.5

Prezentując model ID.5 Volkswagen powiększa rodzinę modeli ID. Przyspiesza w ten sposób elektryfikację nowych samochodów, a także wkracza do nowego segmentu aut.

Fot. Volkswagen

Elektryczny SUV typu coupé Volkswagena, z nadwoziem o długości 4599 mm (ID.5 GTX: 4582 mm), pojawi się na rynku w 2022 roku i będzie sprzedawany z akumulatorem o pojemności 77 kWh, w trzech wersjach różniących się mocą silników. W ID.5 elektryczny silnik będzie umieszczony z tyłu, z kolei w ID.5 GTX przy przedniej i tylnej osi znajdzie się po jednej jednostce napędowej, model ten będzie miał napęd na cztery koła.

Wszystkie wersje silnikowe ID.5 są wyposażone w akumulator o dużej pojemności energii. Niskie współczynniki oporu powietrza, wynoszące 0,26 i 0,27 (ID.5 GTX), zwiększają wydajność i zasięg. Przyczynia się do tego również zintegrowany spojler w otwieranej wysoko, aerodynamicznie ukształtowanej pokrywie bagażnika. Elektrycznie sterowane listwy z przodu samochodu, które zapewniają chłodzenie powietrzem, otwierają się tylko wtedy, gdy jest to konieczne, aby zapewnić optymalny przepływ powietrza.

Za sprawą komunikacji Car2X Volkswagen zapewnia nowy poziom bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Dane przekazywane przez inne samochody Volkswagena oraz sygnały z urządzeń infrastruktury drogowej w obszarze do 800 m są odbierane w ułamku sekundy ostrzegając o niebezpieczeństwie, wypadkach czy korkach drogowych. Pas świetlny ID.Light w kokpicie nadaje tym ostrzeżeniom formę wizualną.

Nowy ID.5 i sportowa, najmocniejsza wersja ID.5 GTX z napędem na cztery koła realizowanym przez dwa silniki elektryczne, będą produkowane w zakładzie Volkswagena w Zwickau i dostarczane klientom jako modele neutralne pod względem emisji CO2.  Za pomocą seryjnego przewodu Mode 3, elektryczny SUV coupé Volkswagena może być zasilany prądem zmiennym (AC) o mocy do 11 kW. Na stacji szybkiego ładowania moc ta może wynieść do 135 kW (standard).

Zobacz także: Peugeot 308 w odmianie kombi

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty