Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Volkswagen ID.R. Nowy rekord elektrycznego auta

Mariusz Michalak
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
6 minut i 5,336 sekund – tylko tyle bezemisyjny Volkswagen ID.R potrzebował na przejechanie okrążenia na torze wyścigowym uznawanym za najtrudniejszy na świecie.

„Północna Pętla Nürburgringu nie tylko cieszy się opinią najbardziej wymagającego toru wyścigowego, lecz jest też ekstremalnym polem testowym dla samochodów seryjnych” – powiedział Herbert Diess, Prezes Zarządu Volkswagen AG. „ID.R sprostał wyzwaniu brawurowo zaliczając najszybsze okrążenie w historii pojazdów, które nie emitują szkodliwych substancji. Od tej chwili elektryczne samochody Volkswagena mogą pochwalić się certyfikatem: „Testowany na Nürburgringu”.

Dzięki modelowi ID.R Volkswagen Motorsport w ciągu zaledwie 12 miesięcy ustanowił trzy rekordy. 24 lipca 2018 roku Romain Dumas wygrał słynny Pikes Peak International Hill Climb (USA) ustanawiając rekord przejazdu górskiej trasy, którą pokonał wciągu 7 minut i 57,148 sekund. Zaledwie trzy tygodnie później, ponownie zasiadając za kierownicą Volkswagena ID.R, francuski kierowca podczas „Goodwood Festival of Speed” w południowej Anglii uzyskał najlepszy czas w kategorii aut elektrycznych – 43,86 sekund. Teraz do tych osiągnięć dołączył trzeci rekord, tym razem na legendarnej Północnej Pętli.

Dla Romaina Dumasa, który cztery razy wygrał na Nürburgringu 24-godzinny wyścig, jazda po rekord Volkswagenem ID.R była kolejnym ważnym sukcesem na jego ulubionym torze. „Ustanowić najlepszy czas przejazdu Północnej Pętli, to naprawdę powód do dumy” – mówi Dumas. „Dla mnie jest to najlepszy i najtrudniejszy tor wyścigowy na świecie. Bardzo dziękuję zespołowi Volkswagen Motorsport, który po raz kolejny wykonał fantastyczną robotę. ID.R został perfekcyjnie przygotowany do wymagań Północnej Pętli, dla mnie to wielka frajda poczuć niesamowite przyspieszenie i ogromne prędkości w zakrętach”.

 „W najnowszej wersji ID.R elementy aerodynamiki w większym stopniu zestrojono pod kątem uzyskania dużych prędkości niż maksymalnego docisku do podłoża” – wyjaśnia François-Xavier Demaison, dyrektor techniczny. „Bogaty program jazd testowych na symulatorze i na prawdziwym torze pozwolił dostroić ID.R do jedynych w swoim rodzaju warunków na Północnej Pętli. Dotyczyło to przede wszystkim zawieszenia, systemu zarządzania energią elektryczną oraz wyboru odpowiednich opon”.

Zobacz także: Testujemy Volkswagena Polo

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty