Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37264 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Volkswagen ID. Space Vizzion. Tak ma wyglądać przyszły model. Będzie elektryczny

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Volkswagen  ID. Space Vizzion.

SPACE VIZZION daje konkretny pogląd na to, jak będzie wyglądała seryjna wersja modelu, który zostanie zaprezentowany pod koniec 2021 roku i w różnych wersjach pojawi się na rynkach Ameryki Północnej, Europy i Chin.

Fot. Volkswagen Volkswagen przedstawił kolejny model studyjny z rodziny ID. ID. SPACE VIZZION jest wyposażony w napęd wyłącznie elektryczny. Stylistykę i kształty tego modelu zaprojektowano w zupełnie nowy sposób.

Studyjny model powstał w oparciu o modułową platformę MEB opracowaną przez Volkswagena. Akumulator o pojemności 82 kWh umożliwia autu pokonanie odległości do 590 km (według WLTP). Dzięki mocy systemowej układu napędowego (4MOTION) wynoszącej 250 kW, ID. SPACE VIZZION przyspiesza do 100 km/h w ciągu 5,4 sekundy.

Samochody elektryczne nie mają chłodnicy, nie potrzebują też wiele miejsca, by umieścić w nich silnik. W charakterystycznej przedniej części nadwozia umieszczono otwory umożliwiające odpowiedni przepływ powietrza. Przedostaje się ono przez wąską szczelinę w nadwoziu znajdującą się między reflektorami, a następnie nad bardzo nisko umieszczoną maską jego strumień kieruje się ku tylnej części auta. Powietrze przenika również przez otwory znajdujące się po prawej i lewej stronie przedniego zderzaka, także w tym wypadku powietrze w odpowiedni sposób zostaje skierowane do tyłu, za samochód. Otwory w zderzaku oraz w masce Volkswagena ID. SPACE VIZZION zaprojektowano jako funkcjonalne elementy konstrukcji studyjnego modelu i są jednocześnie oryginalnymi elementami niepowtarzalnej stylistyki tego auta.

Zobacz także: Jak oszczędzać paliwo?

Ponieważ elektryczny silnik nie jest duży, a akumulator elektrycznego pojazdu umieszczono w podłodze, można było zaprojektować duże wnętrze, porównywalne pod względem przestronności do wnętrz aut wyższej klasy. Wnętrze wykonano je z surowców naturalnych, przykładem jest nowa sztuczna skóra „AppleSkin, w której zastosowano odpady powstające podczas produkcji soku jabłkowego. We wnętrzu ID. SPACE VIZZION zrezygnowano z chromu zastępując go lakierem przypominającym ten metal z wyglądu.

Po raz pierwszy wszystkie informacje ważne podczas jazdy pojawiają się przede wszystkim na wyświetlaczu head-up, który w swoim działaniu wykorzystuje technologię rzeczywistości rozszerzonej. Zamiast klasycznej tablicy rozdzielczej zastosowano jedynie niewielki ekran, na którym pojawiają się informacje potrzebne kierowcy do jazdy. Funkcje zwiększające komfort, zapewniające internetową łączność oraz pozwalające zarządzać pokładowymi urządzeniami skupiono na 15,6-calowym dotykowym ekranie. Inne istotne dane kierowca odbiera automatycznie i intuicyjnie za pośrednictwem „ID. Light” – interaktywnego pasa świateł umieszczonego pomiędzy słupkami dachowymi A.

SPACE VIZZION daje konkretny pogląd na to, jak będzie wyglądała seryjna wersja modelu, który zostanie zaprezentowany pod koniec 2021 roku i w różnych wersjach pojawi się na rynkach Ameryki Północnej, Europy i Chin.

Zobacz także: Kia Stonic w naszym teście

Volkswagen  ID. Space Vizzion.

SPACE VIZZION daje konkretny pogląd na to, jak będzie wyglądała seryjna wersja modelu, który zostanie zaprezentowany pod koniec 2021 roku i w różnych wersjach pojawi się na rynkach Ameryki Północnej, Europy i Chin.

Fot. Volkswagen

Volkswagen ID. Space Vizzion.

SPACE VIZZION daje konkretny pogląd na to, jak będzie wyglądała seryjna wersja modelu, który zostanie zaprezentowany pod koniec 2021 roku i w różnych wersjach pojawi się na rynkach Ameryki Północnej, Europy i Chin.

Fot. Volkswagen

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • TX (gość)

    Audi e tron z baterią 95kWh ledwo przejedzie przy 100km/h 340km, prawie ten sam współczynnik oporu powietrza gorszy o 0.01. VW chce przejechać 590 km haha, chyba przy 50 km/h. Moja X z baterią 100kWh (do użytku 93kWh) przy 95km/h przejechała 440 km z Ciechocinka do domu z zapasem 40 km przy 3oC w nocy, ogrzewanie na 21oC.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Volkswagen zdjęcia

Volkswagen dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volkswagen opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł