Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36346 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volkswagen Jetta 1.4 TSI. Kompaktowa limuzyna

Data publikacji: Autor: Ryszard M. Perczak

Volkswagen Jetta 1.4 TSI - test

Jetta to samochód świetnie sprawdzający się w roli auta rodzinnego. Ma wygodne, przyzwoicie wykończone wnętrze oraz duży bagażnik. Do tego dochodził ekonomiczny silnik. Testowana wersja kosztowała nieco ponad 100 tys. złotych. To sporo, ale przecież ten model można mieć taniej rezygnując z niektórych elementów wyposażenia oraz wybierając inny, słabszy silnik.

fot. Marek Perczak Volkswagen Jetta czyli sedan bardzo blisko spokrewniony z Golfem hatchbackiem ma już prawie 40-letnią tradycję. Pierwsze Jetty, na bazie Golfa I pojawiły się w 1979 r., a potem praktycznie tuż po kolejnych generacjach Golfa.

Idea zawsze była taka sama tj. zbudowanie kompaktowej limuzyny z wykorzystaniem projektu hatchbacka. Zmieniała się jedynie nazwa tych sedanów. Poza Jettą ten model nazywał się także Vento oraz Bora. Przy okazji ostatniej wersji powrócono jednak do nazwy Jetta.

Ten typ samochodu, czyli kompaktowa limuzyna, w Europie cieszy się umiarkowanym powodzeniem. Za to w Ameryce Północnej jest to najchętniej kupowany samochód marki Volkswagen. U nas Jetta pozostaje w cieniu Golfa. Jest to o tyle dziwne, że polscy kierowcy lubią kompaktowe sedany. Naszym zdaniem jednym z powodów mniejszego zainteresowania tym modelem może być fakt, że podobny w stylu jest Passat, wprawdzie droższy, ale bardziej prestiżowy.

Volkswagen Jetta 1.4 TSI - test

Jetta to samochód świetnie sprawdzający się w roli auta rodzinnego. Ma wygodne, przyzwoicie wykończone wnętrze oraz duży bagażnik. Do tego dochodził ekonomiczny silnik. Testowana wersja kosztowała nieco ponad 100 tys. złotych. To sporo, ale przecież ten model można mieć taniej rezygnując z niektórych elementów wyposażenia oraz wybierając inny, słabszy silnik.

fot. Marek PerczakNadwozie Jetty nie jest jedynie wydłużonym Golfem. Oczywiście styliści projektujący ten samochód uwzględniali fakt, że oba auta mają praktycznie ten sam rozstaw osi, ale każdy z nich ma także w przednich partiach nadwozia sporo elementów indywidualnych. Jetta, oglądana z przodu jest bardzo podobna do Golfa, choć wprawne oko zauważy kilka drobnych różnic. Oczywiście z profilu to już zupełnie dwa różne auta. Całość wygląda nieźle. Ten rodzaj samochodowej urody starzeje się powoli, więc wszystko wskazuje na to, że Jetta długo pozostanie młoda.

Redakcja poleca:

Abonament od radia w aucie? Zapadła decyzja
Odcinkowy pomiar prędkości. Gdzie działa?
Kierowcy dowiedzą się ile poczekają na światłach

W kabinie Jetta to już wykapany Golf i to uznajemy za zaletę, bo praktyczność i funkcjonalność są tu nienaganne. Nie trzeba szukać niczego w instrukcji obsługi, gdyż cała obsługa jest intuicyjna. Na przednich fotelach miejsca mamy pod dostatkiem. Ale z przestronnością na tylnej kanapie nie jest już tak dobrze, chociaż narzekanie na ciasnotę byłoby niesprawiedliwe. Największą zaletą Jetty, jako samochodu rodzinnego jest bardzo duży bagażnik.

Volkswagen Jetta 1.4 TSI - test

Jetta to samochód świetnie sprawdzający się w roli auta rodzinnego. Ma wygodne, przyzwoicie wykończone wnętrze oraz duży bagażnik. Do tego dochodził ekonomiczny silnik. Testowana wersja kosztowała nieco ponad 100 tys. złotych. To sporo, ale przecież ten model można mieć taniej rezygnując z niektórych elementów wyposażenia oraz wybierając inny, słabszy silnik.

fot. Marek PerczakW testowanym egzemplarzu mieliśmy czterocylindrowy silnik o mocy 150 KM, z którego napęd na przednie koła był przenoszony przez sześciobiegową przekładnię manualną. Znakomicie się ten układ sprawdzał. Nawet jadąc z kompletem pasażerów i bagażami średnie spalanie nie przekroczyło 8 l/100 km. Praktycznie w całym zakresie obrotów jednostka ta zachowywała chęć do rozpędzania samochodu nie powodując przy tym większego hałasu. Prowadzenie Jetty jest przewidywalne, choć czasami zachowywała się lekko nadsterownie. Nie zawsze podobała nam się także zbytnia miękkość zawieszenia.

Korzystaliśmy z tego Volkswagena w różnych warunkach drogowych, od powolnej jazdy w mieście po szybkie podróże autostradą. W każdych warunkach Jetta zachowywała poprawność.  Testowana wersja była bardzo bogato wyposażona. Do dyspozycji mieliśmy np. kamerę cofania i aktywny tempomat. Szkoda jedynie, że ustawianie stałej prędkości mogło się odbywać tylko w 10-kilometrowych interwałach. Nie udawało się wybrać np. 87 km.h, ale trzeba było od razu 90 km/h.

Jetta to samochód świetnie sprawdzający się w roli auta rodzinnego. Ma wygodne, przyzwoicie wykończone wnętrze oraz duży bagażnik. Do tego dochodził ekonomiczny silnik. Testowana wersja kosztowała nieco ponad 100 tys. złotych. To sporo, ale przecież ten model można mieć taniej rezygnując z niektórych elementów wyposażenia oraz wybierając inny, słabszy silnik.

Volkswagen Jetta 1.4 TSI i konkurenci - wybrane dane techniczne i ceny

Marka/model

Volkswagen Jetta 1.4 TSI Trendline

Ford Focus 1.5 EcoBoost Titanium

Opel Astra 1.4 Twinport Ecotec Sedan

Cena (zł)

103.810

87.420 82.200

Typ nadwozia/liczba drzwi

sedan/4

sedan/4

sedan/4

Liczba miejsc

5

5

5

Wymiary i masy

Długość/szerokość/wysokość (mm)

4660/1780/1440

4538/2010/1469

4658/1814/1500

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

1535/1538

1559/1549

1544/1558

Rozstaw osi (mm)

2651

2648

2685

Masa własna (kg)

1270 1334 1230

Pojemność bagażnika (l)

510 475 460

Pojemność zbiornika paliwa (l)

55

47 56

Układ napędowy

Rodzaj paliwa

Benzyna

Benzyna

Benzyna

Pojemność (cm3)

1395

1499

1399

Liczba cylindrów

4

4

4

Napędzana oś

przednia

przednia

przednia

Skrzynia biegów: typ/liczba przełożeń

manualna/6

manualna/6

manualna/6

Osiągi

Moc (KM) przy obr./min

150 przy 5000

150 przy 6000

140 przy 4900-6000

Moment obrotowy (Nm) przy obr./min.

250 przy 1500-3500

240 przy 1600-4000

200 przy 1850-4900

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

8,6

8,9

9,0

Prędkość maksymalna (km/h)

220 210 215

Średnie spalanie (l/100 km)

5,2 5,5 5,9

Emisja CO2 (g/km)

120

127

139
Volkswagen Jetta 1.4 TSI - test

Jetta to samochód świetnie sprawdzający się w roli auta rodzinnego. Ma wygodne, przyzwoicie wykończone wnętrze oraz duży bagażnik. Do tego dochodził ekonomiczny silnik. Testowana wersja kosztowała nieco ponad 100 tys. złotych. To sporo, ale przecież ten model można mieć taniej rezygnując z niektórych elementów wyposażenia oraz wybierając inny, słabszy silnik.

fot. Marek Perczak

Volkswagen Jetta 1.4 TSI - test

Jetta to samochód świetnie sprawdzający się w roli auta rodzinnego. Ma wygodne, przyzwoicie wykończone wnętrze oraz duży bagażnik. Do tego dochodził ekonomiczny silnik. Testowana wersja kosztowała nieco ponad 100 tys. złotych. To sporo, ale przecież ten model można mieć taniej rezygnując z niektórych elementów wyposażenia oraz wybierając inny, słabszy silnik.

fot. Marek Perczak

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Świr (gość)

    Nie lubię takich sedanów. Jetta powinna być o połowę tańsza

  • Samor (gość)

    Prowadnice od bagażnika są tak rażące dla oka (kable na taśmę izolacyjna-pomijam), że projektant VW powinien za to do więzienia iść. Otwarta klapa wygląda jak od śmietnika. Takie same są np w Citroenie c-elysee, a kosztuje 48tyś ledwo.

  • skodziarz (gość)

    A ile pali oleju (bo nie piszą o tym) ?? bo wg normy VW jeśli pali do 0,5l /1000 km to wszystko jest w jak najlepszym porządku. Czyli akceptując warunki gwarancji przyszły nabywca tego wynalazku będzie dolewał olej silnikowy 5W-30 z normą 507.00 zgodnie z cenikiem ASO 104 zł/l (polecam zakup oleju w ilościach hurtowych w cenie ok. 180zł za opakiwanie 4L - wystarczy na kilka tys.km jako olej na dolewki). http://connectedcar.auto-swiat.pl/porady/silniki-tsi-biora-olej-problemy-naszych-czytelnikow/339snz

  • gosc (gość)

    Co za Syf od Vag!!!!Nawet za darmo normalny czlowiek by tego nie wzial!!

  • Krzysiek (gość)

    Mam takiego jest super a kto nie ma niech się nie wypowiada bo sam nie wie co gada więc po co gada Pozdrawiam

  • adik (gość)

    Bardzo fajne auto, jednak w moim przypadku trochę mniej prktyczne, ze względu na ścięty tył bagażnika. Pojemny jest jednak np wózek dla bliźniaków nie wiem czy by się zapakował. w c4 picasso jeszcze z luzem go pakuję.

  • bary (gość)

    Myślę że głupkowate opinie możecie zostawić dla siebie jak was nie stać jeździć vw to się po prostu zamknijcie i głupot nie wypisujcie. Osobiscie posiadam najnowsze CC vw w silniku 2.0 tdi i nie wiem już od 127000 km jak wygląda mechanik . Może vw miał kiedyś jakieś wpatki ale to każda firma takie ma więc po co głupoty wypisywać. Po prostu żenada.

  • bary (gość)

    A pan "Gość" zazdrość niech sobie do kieszeni włoży . I jak nie stać to kupić sobie Roysa na komodę. Albo rower z jarmarku.

  • Jetta 2012 (gość)

    Moja jest śliczna, zgrabna i pieknie się prowadzi. Do tego kremowe wnetrze i mozna się poczuć jak w drogim aucie. A jetta droga nie jest:-) polecam to zgrabne i miłe dla kierowcy auteczko.

  • Jetta 2012 (gość)

    Moja jest śliczna, zgrabna i pieknie się prowadzi. Do tego kremowe wnetrze i mozna się poczuć jak w drogim aucie. A jetta droga nie jest:-) polecam to zgrabne i miłe dla kierowcy auteczko.

  • ANDRZEJ NOGAJ (gość)

    Witam wsystkich obecnie mam VW BORA 1.9 tdi 90km AUTO i nie myślę o zmianie

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Jetta zdjęcia

Volkswagen Jetta dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen Jetta Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł