Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36832 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volkswagen Jetta Hybrid

Data publikacji: Autor: Janusz Steinbarth

Volkswagen Jetta Hybrid, Fot: Volkswagen Nawet dwa tysiące km bez tankowania przejedziemy najnowszą Jettą Hybrid - twierdzą jej konstruktorzy. W polskich salonach dostępna będzie od lipca.

To drugi model Volkswagena,  po Touaregu Hybrid,  z hybrydowym napędem składającym się z silnika benzynowego i Volkswagen Jetta Hybrid, Fot: Volkswagenelektrycznego, zapewniającym oszczędną i ekologiczną jazdę. Jetta Hybrid napędzana jest silnikiem benzynowym 1.4 TSI (150 KM) i elektrycznym (20 kW). Pomimo dobrych osiągów (8,6 s do „setki”) auto zużywa średnio - według producenta - tylko 4,1 litra paliwa na 100 km emitując przy tym 95 gramów CO2 na km. Potrzebuje zatem o 1/5 mniej paliwa niż samochód z porównywalnym napędem konwencjonalnym. Ponadto napęd hybrydowy pozwala przejechać z prędkością do 70 km/h dystans dwóch km tylko na prąd. Jeśli mamy blisko do sklepu czy do pracy, rozwiązanie wprost idealne. Ponadto w tym trybie jazdy samochód nie emituje szkodliwych substancji do środowiska.

Energię do napędu silnika elektrycznego dostarcza bateria litowo-jonowa. Kompaktowy system akumulatorów umieszczony za tylną kanapą nie zmniejsza przestrzeni we wnętrzu samochodu. Bateria o masie prawie 36  kg składa się z 60  ogniw o pojemności 5 Ah,  a  zmagazynowana w nich energia równa jest 1,1 kWh. Nieustanna zmiana trybu ładowania i rozładowania w napędzie hybrydowym wymaga  skutecznego chłodzenia baterii, które w tym przypadku zapewnia wentylator.  Podczas hamowania auto przechodzi w tryb rekuperacji, który zamienia energię kinetyczną w  elektryczną i magazynuje ją w akumulatorze.

Volkswagen Jetta Hybrid, Fot: VolkswagenPrzy wyższych prędkościach (do 135 km/h), gdy kierowca zdejmie nogę z gazu, jednostka TSI zostaje wyłączona i odłączona sprzęgłem od układu napędowego, aby wyeliminować hamowanie silnikiem. W rezultacie hybrydowa Jetta toczy się swobodnie i nie zużywa paliwa, konstruktorzy taki tryb pracy określają mianem żeglowania. Istotnie, podczas jazd testowych  autostradą A1 nasza Jetta rzeczywiście zachowywała się jak żaglówka na silnym wietrze. Niskie opory toczenia pozwalały na przejechanie kilkuset metrów za darmo, oczywiście nie ma cudów i w pewnym momencie noga musi powrócić na pedał gazu, ale w płaskim terenie taka jazda „za darmo” jest wyjątkowo przyjemna. Trochę gorzej z ekonomią było w terenie zabudowanym, częste przyspieszanie spod świateł i hamowanie w korkach nie dawały zauważalnych oszczędności i spalanie było porównywalne do tego w samochodzie konwencjonalnym.

O ekonomii można także zapomnieć, jeśli dźwignię zmiany biegów przestawimy w przełożeniu „S” lub w tryb manualny, układ napędowy przy mocnym wciśnięciu pedału gazu reaguje maksymalną mocą połączonych silników TSI oraz elektrycznego. W tym przypadku moc silników  łączy się osiągając maksymalnie 170 koni przenoszone przez przekładnię DSG na przednie koła. W żargonie technicznym taka współpraca obu silników nazywana jest boostowaniem i w szczególnych wypadkach (np. wyprzedzanie na wąskiej drodze) jest nieoceniona. Ale dynamiczna, sportowa jazda kosztuje i to co zaoszczędziliśmy na autostradzie straciliśmy na drogach bocznych. Tak więc hybryda jest oszczędna, ale pod warunkiem delikatnego obchodzenia się z pedałem przyspieszenia.

Wszystkie istotne tryby pracy hybrydy pokazywane są na wyświetlaczu, gdzie prezentowany jest sposób napędu w formie Volkswagen Jetta Hybrid, Fot: Volkswagengrafiki przepływu energii. Dodatkowo, wyświetlany jest stan naładowania akumulatora. Bezpośrednio pod  grafiką znajduje się tzw. ePowermeter, który pokazuje względną moc silnika elektrycznego. Spokojnie pracujący silnik TSI i układ wydechowy, zastosowanie  przedniej szyby z folią izolującą akustycznie, grubsze szyby boczne w drzwiach przednich  sprawiają, że Jetta Hybrid jest wyjątkowo cicha.

Nowy model Volkswagena dostępny będzie u nas w jednej z dwóch wersji wyposażenia: Comfortline lub  Highline. W pierwszej Jetta Hybrid kosztować będzie 118.990 zł. Cena nie jest niska, ale hybryda ma bogate wyposażenie standardowe (m.in. automatyczną klimatyzację, skórzane i chromowane elementy wykończenia wnętrza, pakiet zimowy i pakiet aeordynamiczny).

Wybrane dane techniczne VW Jetty Hybrid i konkurentów:

Marka/model

Honda Insight Comfort Hybrid

Toyota Prius Prestige

Volkswagen Jetta Hybrid Comfortline

Cena (zł)

89200

124000

118990

Typ nadwozia/liczba drzwi

hatchback / 5

hatchback / 5

sedan / 4

Liczba miejsc

5

5

5

Wymiary i masy

Długość x szerokość x wysokość

4396 x 2029 x 1425

4460 x b.d. x 1490

4644 x 2020 x 1482

Rozstaw kół: przód/tył

b.d.

1525 / 1520

1535 / 1532

Rozstaw osi

2550

2700

2651

Masa własna

1240

1370

1375

Pojemność bagażnika (l)

373

445

510

Pojemność zbiornika paliwa (l)

40

45

55

Układ napędowy

 

 

 

Rodzaj paliwa

benzyna

benzyna

benzyna

Pojemność (cm3)

1339

1797

1395

Liczba cylindrów

4

4

4

Napędzana oś

przednia

przednia

przednia

Skrzynia biegów:

 

 

 

typ/liczba przełożeń

automatyczna bezstopniowa

automatyczna bezstopniowa

automatyczna / 7

Osiągi

 

 

 

Moc (KM) przy obr./min

102

136

170

Moment obrotowy (Nm)

b.d.

b.d.

b.d.

przy obr./min

b.d.

b.d.

b.d.

Przyspieszenie 0–100 km/h (s)

12,4

10,4

8,6

Prędkość maksymalna (km/h)

182

180

b.d.

Średnie spalanie (l/100 km)

4,4

3,9

4,1

Emisja CO2 (g/km)

101

89

95

Volkswagen Jetta Hybrid, Fot: Volkswagen

Volkswagen Jetta Hybrid, Fot: Volkswagen

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • sprawiedliwy (gość)

    zapowiadam jej straszny upadek, technologicznie vw jest lata świetlne za toyotą. obym się mylił... Ciekawe jeszcze jak z gwarancją na ten samochodzik ?? 5 lat toyoty na autko i 10 na baterie to jest coś... Jeśli Vw da podobne warunki, to nawet bym się nad jettą zastanowił, ale jak słyszę TSI czy TDI to mam obrzydzenie :( bleeeeeeeeeeee

  • KGB (gość)

    To wkoncu ile to auto spalilo w tescie???Ani slowa o tym- w ogole jezdziliscie czy "test wydumany". Zastosowanie turbodoladowanego silnika do hybrydy to pomysl poroniony.TSi same nie sa zbyt trwale a jaka trwalosc beda miec przy typowej eksploatacji hybrydy,tj.gdy silnik spalinowy jest co chwile gaszony i znowu odpalany.W miescie moze to byc i 100-200razy na godzine jazdy!!!Ile wytrzyma turbina w ten sposob traktowana? I to jest powod ze japonczycy stosuja nie wysilone silniki wolnossace.I dlatego moga dawac wieloletnie gwarancje.Dla VAGa ten model ma sluzyc tylko obnizeniu ogolnego CO2 koncernu.

  • Wróg drogiej tandety. (gość)

    CYTUJĄC - "częste przyspieszanie spod świateł i hamowanie w korkach nie dawały zauważalnych oszczędności i spalanie było porównywalne do tego w samochodzie konwencjonalnym" - a więc brak głównej zalety hybrydy, czyli oszczędnosci w trybie miejskim. Hybrydy na chwilę obecna wogóle są nie opłacalne, a w tym wypadku bałbym się zakupu z powodu połączenia technologii usterkowej z technologią nie nieznanej jakości. Obiecujące wydaje się być to "boostowanie".

  • poziomek (gość)

    To w końcu ile spaliło w rozbiciu na typ pokonanej trasy?! Ten artykuł to promocja auta a nie rzetelna dziennikarska praca :P

  • sachs (gość)

    @sprawiedliwy Wy fanatycy macie niepohamowana zdolnosc do wypisywania pustych hasel Podaj konkretne przyklady i zaloze sie ze juz na samym poczatku zaczniesz lawirowac i wypisywac dyrdymaly jak w swojej wypowiedzi. Nie da sie zaprzeczyc ze technologicznie hybrydy Toyoty sa na nieco wyzszym poziomie , i chodzi tu glownie o rozwiazanie dotyczace "skrzyni biegow" Pomijajac hybrydy zdecydowanie wiecej innowacyjnosci widac w konstrukcjach VW A juz oferta

  • sprawiedliwy (gość)

    @sachs. Innowacyjność widać w tsi, które nie wytrzymują dużych przebiegów, a sprawę o rozrządach zna już każdy. Z 1.4 dać 180KM, to rzeczywiście powód do dumy :) naprawdę. Tdi, gdzie ilość problemów jest znacznie większa niż plusów tych silników. Ale el polaco i tak kupuje ten syf, bo w Polsce samochód to tylko Audi, Volkswagen i Skoda. Vw powinien zmienić hasło z DAS AUTO na Das Problem. Znam użytkowników grupy Vw i już szybciej zdecydowaliby się na francuza, niż ponownie na VW. Powiedz mi, gdzie ta innowacyjność ma plusy na dłuższą metę ? czy Vw wytrzyma mi dziś 400,000 - 500,000 km ??? udowodnij mi to...

  • PROLONG (gość)

    zgadam się z sprawiedliwy, jako przykład napotkana opinia o b7 2.0 tdi: Silnik wmiare dynamiczny jednak jest to okupione wysokim spalaniem niestety , według mnie jak na silnik 2.0 spalanie jest conajmnie 2 litry za duże. Co do elementów zawieszenie co roku trzeba coś w nim wymienić , niestety w VW zawieszenie jes słabe i nie wytrzyma więcej niz 20.tys km na polskich drogach ceny napraw w serwisie sa kosmiczne . "Nowy" passat to stary B6 z jego wadami a jest ich setki a nawet tyśiące za taką cene można sobie coś fajnego kupic a tu masz na złoma mnie pokusilo utrata wartości jest straszna wystarczy popatrzec na ceny, co się dziwic smrud po B 6 się ciognie. Ogólnie odradzam zakup modelu B 7 gdyż jest to nieudane auto jak B 6

  • PROLONG (gość)

    i jeszcze o tsi dodam :) Do zakupu golfa skłoniła mnie obiegowa opinia że to dobre auto , niestety opinie ludzi posiadajacych tylko niemieckie auta są nadwyraz nieobiektywne z racji tego że mogę sobie pozwolić na częste zmiany autoa zmieniam jak przysłowiowe rękawiczki.

  • PROLONG (gość)

    Golf w porównaniu do aut konkuręcji niejest w żadnym stopniu lebszy nie jest ale zato napewno droszy. Citroen C 4 , Astra, Focus,Megane , są tańsze i nietylko w zakupie ale i w ogólnej eksplatacji. Wiem to bo mam Focusa i Megane. Silnik niestety opinia mechaników jest tylko jedna "złom" ja przy zakupie nie posiadalem takiej wiedzy

  • PROLONG (gość)

    wydawało mi się że auta VW są dopracowane nic bardziej mylnego przy 70 tyś bum i niema silnika. Materiały są dobrej jakości i są dobrze spasowane konkuręcja ma to samo. Spalanie i tu wyszło szydło z work niestety bjki ASO o małym apetycie na paliwo można sobie wsadzić w d.... spala min 9 -11 litra miasto Focus o 2 litry mniej a megane o 3 litry wniosek ekonomi w golfie niema .

  • PROLONG (gość)

    zawieszenie sztywne za sztywne na koleinach ( a są wszędzie ) skacze i staje się podsterowny , zimą sytulacja staje się jeszcze gorsza gdyby tylko wylaczyć ESP to odrazu bummm. Utrata wartości:ja od dnia zakupu patrząc na srednie ceny straciłem 47 tyś zł niema tu mowy o niskiej utracie wartości traci jak każde auto w polsce. Awaryjność golfy od V zaczeły tracić na jakośći niejest to żadna tajemnica widać to np:na cenach V są tańsze od nawet francuzow, co się dziej z nowym golfem to samo co z starym auto nie zostało poprawione niestety przeszło jedynie lifting,jak zawieszenie się sypalo tak się sypie , silniki 2,0 TDI 1.4 1.2 TSI to czołówka w rankingu awaryjności ( co się dzieje z tym WV moje dawne Passaty Bory byly proste i dobre a teraz ? )

  • PROLONG (gość)

    O nawiewach , wyciszeniu nie piszę jest takie jak w innych autach minimalnie lepsze lub gorsze to nie jest najistotniejsza cecha dobrego auta. Ogulnie po przejechaniu 89 tys km stwierdzam że wydanie tak wielkiej kwoty pieniędzy niema uzasadnienia w faktach ( panowie VW się wsciekną ale prawda to prawda i nic tego nie zmieni ) pamiętać należy że,to nie! jest złe!auto a to co kto robi z własnymi pieniędzmi nikogo nie powino obchodzić w moim odczuciu ja swoje zmarnowałem

  • Społ.EkoRzecznik (gość)

    czyli "rzetelność" "testu" jak zwykle. Przypominam, że warunkiem koniecznym jakichkolwiek sensownych porównań pod kątem tego czy pojazd nadaje się do ekonomicznej jazdy są wykresy spalania przy prędkościach ustalonych. W kwestii porównania przeniesienia napędu w Toyocie do DSG, to należy zdefiniować pod jakim kątem. Toyota umożliwia lepszą stabilizację parametrów spalinówki znaczy może być lepsze w mieście, a DSG ma wyższą sprawność mechaniczną, czyli lepsze na trasy ( piszę o idei rozwiązań a nie parametrach konkretnych modeli )

  • Obywatel (gość)

    Jedynie 16000 zł taniej kosztuje VW od Lexusa IS300h? To chyba nawet nie ma co się zastanawiać jakiego dokonać wyboru!! Biorę Lexusa - technologia - klasa - design, a VW to nuda za nieprzyzwoicie duże pieniąde

  • Witt (gość)

    Zgadzam sie z Obywatelem, Lexus to w koncu segment marek premium. Jedyne co ratuje VW to dobre wyposazenie (duzo lepsze niz w Prusie i Insight). No i DSG to klasa sama dla siebie, tego nie ma nawet LEXUS !!! Ale zgadzam sie, ze cena wysoka i wolabym IS-a.

  • Motofan (gość)

    Ani ładne, ani tanie, ani oszczędne. Może będzie przynajmniej trwałe i niezawodne? Kto to kupi ???

  • Radek (gość)

    "Spokojnie pracujący silnik TSI i układ wydechowy, zastosowanie przedniej szyby z folią izolującą akustycznie, grubsze szyby boczne w drzwiach przednich sprawiają, że Jetta Hybrid jest wyjątkowo cicha" - takie wyciszenie było stosowane już w Volkswagenie Golfie VI generacji który został w 2008 roku uznany za najcichszy kompakt na rynku.

  • kryzch (gość)

    elektrycznie do 70 km/h i to dwa kilometry i to z silnikiem o mocy 27KM to jakieś brednie, no aleVW to najlepsza firma jak dowodzą testy ADAC który jest oskarżany o przekupstwo, łapówki dawali VW, BMW i ini

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Jetta zdjęcia

Volkswagen Jetta dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volkswagen Jetta opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen Jetta Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł