Volkswagen Lupo

(ms)
Na początku września odbyła się światowa premiera najmniejszego Volkswagena – Lupo.

Na początku września odbyła się światowa premiera najmniejszego Volkswagena - Lupo.

Volkswagen Lupo

Długość Lupo wynosi 3527 mm i wyraźnie wskazuje, że jest on samochodem o bardzo zwartej i przejrzystej budowie, a jednak oferującej dużo miejsca w środku. Zarówno czterem jak i pięciu osobom będzie w nim wygodnie.
Z przodu uwagę przyciągają duże, okrągłe reflektory, które nadają całości sympatyczny wygląd. Relatywnie wysoki dach, osadzona daleko z przodu i pochylona przednia szyba oraz stromo ścięty tył dają poczucie dużego wnętrza. Tył samochodu podkreślają tylne lampy i duża, solidna klapa bagażnika. Samo wnętrze zaprojektowano z myślą o wymagających, młodych lub czujących się młodo ludziach.

Charakteryzują je wesołe kolory tapicerki i śmiała, sportowa stylistyka przyrządów, które przy włączonym oświetleniu świecą się na niebiesko. Klamki drzwi oraz umiejscowione przy podłodze prowadnice pasów bezpieczeństwa są pokryte chromem, podobnie jak dźwignia zmiany biegów, która została przyozdobiona chromowanym pierścieniem. Niezwykle praktyczna jest środkowa konsola ze schowkami na drobiazgi.

Wnętrze
Fotel kierowcy posiada w standardzie regulację wysokości, natomiast oba przednie siedzenia wyposażone są w funkcję "Easy Entry": po naciśnięciu dźwigni składania oparcia cały fotel przesuwa się do przodu, robiąc miejsce wsiadającym pasażerom.

Specjalne wzmocnienia boczne ulegają podczas zderzenia stopniowej deformacji. Znajdujące się pomiędzy przednimi kołami wzmocnienie poprzeczne przyczynia się do zmniejszenia deformacji w strefie stóp.
Wzmocnienia przednich nadkoli wraz z masywnymi wzmocnieniami drzwi umożliwiają przeniesienie siły zderzenia aż na tylną część nadwozia pojazdu.
Kolumna kierownicy z regulacją wysokości wyposażona jest w mechanizm, który podczas zderzenia czołowego zapobiega jej przemieszczaniu w kierunku wnętrza pojazdu.

Układ jezdny
Układ jezdny lupo odznacza się precyzyjną jazdą na wprost, lekką podsterownością na zakrętach i wysokim komfortem jazdy. Przednie koła samochodu zawieszone są na kolumnach McPhersona z dolnymi trójkątnymi wahaczami. Układ hamulcowy we wszystkich wersjach silnikowych wyposażony jest z tyłu w wentylowane hamulce tarczowe, natomiast na osi tylnej zastosowano hamulce bębnowe.

Silniki
Lupo produkowane jest w trzech wersjach silnikowych. Podstawową jednostką napędową jest czterocylindrowy silnik o pojemności 1,0 l i mocy 50 KM (37 kW). Zużywa on średnio tylko 5,8 l benzyny na 100 km. Na trasie zużycie spada nawet do 4,8 l. Maksymalna prędkość z silnikiem 1,0 wynosi 152 km/h.

Lepsze wyniki osiąga natomiast wersja 1,4 l, 75 KM (55 kW), znana z golfa IV. Moc silnika w tym przypadku to 75 KM (55 kW), przyśpieszenie do 100 km/h trwa 12 sekund. Pomimo tego potencjału mocy zużycie paliwa utrzymuje się na niskim poziomie - 6,2 l na 100 km. Bardzo oszczędny jest silnik 1.7 SDI o mocy 60 KM (44 kW) i zużywający mniej niż 5 litrów paliwa (4,2 l oleju napędowego) na 100 km.

Lupo jest drugim po polo volkswagenem umieszczonym przez Niemców w najniższej kategorii podatkowej. Jego prędkość maksymalna to 157 km/h, a moment obrotowy 115 Nm osiągany jest już przy 2200 obr./min. Wartość ta pozostaje niezmienna aż do 3000 obr./min.

**więcej zdjęć VW Lupo w

naszej galerii

**

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty