Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36070 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volkswagen Multivan. Luksusowy i funkcjonalny

Data publikacji: Autor: Motofakty.pl / TVN Turbo/x-news

Fot. TVN Turbo/x-news Volkswagen Transporter to kultowe auto, którego wersja T1 zadebiutowała równo 50 lat temu w 1966 roku. Teraz na rynku pojawiła się limitowana edycja multivana Generation Six, która oprócz niesamowitego wnętrza i wyjątkowymi jak na swoją klasę osiągami, imponuje również ceną, niestety - bardzo wysoką.

Aktualna, szósta generacja Volkswagena Transportera zadebiutowała w połowie ubiegłego roku. Sylwetka Transportera została „wyostrzona”. Paskowany wlot powietrza wizualnie poszerza auto, podobnie jak bardziej kanciaste tylne światła, które wyglądają trochę jak wyszlifowane „kryształki”. Wskazówką, co do modelu i standardu wyposażenia jest wykończenie przodu. Działa to jak belki na naramiennikach munduru. Luksusowy Multivan ma zderzaki w kolorze nadwozia i najwięcej chromowanych listewek.

Flagowa wersja „Generation Six” bazuje na Multivanie Comfortline, ale wyposażenie zostało uzupełnione o przyciemniane szyby, komplet świateł LED oraz „pakiet chromowany”. Ponadto fani marki i jej najbardziej niezapomnianych modeli będą mogli dokupić wyjątkowe opcje, oferowane tylko w „Generation Six”. Jest wśród nich jeden z czterech wariantów dwukolorowego malowania ze skoordynowaną barwą, lakierowaną tablicą rozdzielczą oraz osiemnastocalowe, aluminiowe obręcze kół ze stopów lekkich w formie wypukłych „talerzy”. Tak wyekwipowany Multivan wygląda prawie tak perfekcyjnie, jak mikrobus Samba 60 lat temu. Brakuje mu tylko świetlików w dachu.

 

Odczuwalne zmiany zaszły też w gamie silników. Jej podstawą są diesle nowej generacji 2.0 TDI o mocy 84, 102, 150 i 204 KM. Aby sprostały najnowszej normie emisji spalin Euro 6, zostały wyposażone w katalizator SCR, który rozkłada tlenki azotu za pomocą roztworu mocznika, znanego pod nazwą AdBlue. Korek do zbiornika AdBlue jest we wspólnej obudowie z wlewem paliwa. Nie trzeba go jednak odkręcać zbyt często. 13 l płynu wystarcza na około 7000 km. Wśród silników benzynowych są 2-litrowe TSI o mocy 150 i 204 KM, znane z poprzedniego modelu. Wszystkie obecne warianty silnikowe Transportera T6 mają w standardzie system start/stop. Do silników dobierane są przekładnie ręczne o pięciu lub sześciu przełożeniach albo zautomatyzowana, dwusprzęgłowa, 7-biegowa DSG. Na zamówienie Volkswagen zakłada napęd obu osi 4Motion nie wiążąc go z konkretnym typem skrzyni biegów.

Ciekawą opcją jest układ DCC (ang. Adaptive Chassis Control – adaptacyjny system kontroli podwozia), który po raz pierwszy pojawił się w Passacie CC i Scirocco w 2008 r. Pozwala on kierowcy wybrać jeden z trzech stylów jazdy: normalny, komfortowy lub sportowy. Reguluje „sztywność” amortyzatorów oraz wpływa na działanie układu kierowniczego. W kryzysowej sytuacji, samoczynnie, błyskawicznie zmienia „nastawy”, aby zapewnić autu stabilność.

Z przydatnych opcji Multivan ma m.in. kamerę cofania z czujnikami dookoła nadwozia oraz montowany już w poprzednim modelu system ułatwiający prowadzenie rozmowy „wszystkich ze wszystkimi” na pokładzie, zwany DVE (ang. Digital Voice Enhancement). Dla melomanów i miłośników elektroniki lista opcji będzie ucztą, a jeśli nie okaże się dostatecznie sycąca, auto oferuje różnego typu gniazdka, do których można podłączyć prawie wszystko, może oprócz sokowirówki.

Wygodne wersje osobowe to zaledwie wierzchołek góry lodowej, której podstawę stanowią samochody użytkowe: do przewozu ludzi i towarów. Poza kombi i furgonami o różnym rozstawie osi, długości, wysokości i liczbie miejsc, producent oferuje modele skrzyniowe z kabiną pojedynczą lub brygadową. Ogółem Transporter T6 ma przeszło 500 odmian.

Wybrane dane techniczne Volkswagena Multivana i konkurentów:

Marka/model Volkswagen Multivan Comfortline 2.0 BiTDI 204 KM
Ford Tourneo Custom Tianium 2.2 TDCi 170 KM krótki Mercedes-Benz V 250d Avantgarde
Cena (zł) 218 940 165 989 221 769
Typ nadwozia/liczba drzwi van/5 van/5 van/5
Liczba miejsc* 7 8 6
Wymiary i masy   
Długość/szerokość/wysokość (mm) 4904/1904/1970 4972/1986/1927 4895/1928/1880
Rozstaw kół: przód/tył (mm) bd bd 1666/1646
Rozstaw osi (mm) 3000 2933 3200
Masa własna (kg) 2195 2098 2145
Pojemność bagażnika (l)** b.d. 1323 610
Pojemność zbiornika paliwa (l) 70 80 57
Układ napędowy   
Rodzaj paliwa olej napędowy olej napędowy olej napędowy
Pojemność (cm3) 1968 2198 2143
Liczba cylindrów 4 4 4
Napędzana oś przednia przednia przednia
Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń zautomatyzowana/7 ręczna/6 automatyczna/7
Osiągi   
Moc (KM) przy obr./min 204 przy 4000 170 przy 3500 190 przy 3800
Moment obrotowy (Nm) przy obr./min 450/1200-2400 405 przy 1750 440/1400-2400
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 9,9 b.d. 9,1
Prędkość maksymalna (km/h) 203 b.d. 206
Średnie spalanie (l/100 km) 6,3 6,2 6
Emisja CO2 (g/km) 164 160 158

*liczba miejsc może się zmieniać w zależności od wersji wyposażenia i zamówionych opcji
**minimalna

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • maciej z edmonton (gość)

    volkwagen to jezdzacy zlom w ameryce polnocnej najlepsze to jednak japonczyki toyoty lub hondy solidne wykonczenia i bez awaryjne ,moim nastepnym autem bedzie japonczyk, chociaz bedzie mi szkoda mojeg jeepa

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Transporter dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen Transporter Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł