Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38170 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Volkswagen. Nowy Golf z nowymi silnikami. Jakie ceny?

Data publikacji: Autor: Wojciech Frelichowski

Nowe jednostki benzynowe działają w innowacyjnym cyklu Millera dla silników TSI, wykazując bardzo niskie zużycie paliwa i niską emisję szkodliwych substancji. Fot. Volkswagen Volkswagen uzupełnił ofertę silnikową w nowym Golfie. Teraz auto jest dostępne także z jednostkami benzynowymi o mocy 90 i 110 KM oraz dieslowskimi o mocy 115 i 150 KM.

Do nowego Golfa są oferowane silniki benzynowe (TSI), Diesla (TDI) i układy napędowe typu mild hybrid (eTSI) – wkrótce ofertę uzupełnią hybrydy typu plug-in. Wszystkie silniki benzynowe i Diesla wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa oraz w turbosprężarki.

Nowością są dwa trzycylindrowe silniki benzynowe o mocy 90 KM i 110 KM oraz dwa czterocylindrowe diesle osiągające moc 115 KM i 150 KM. Nowe jednostki benzynowe działają w innowacyjnym cyklu Millera dla silników TSI, wykazując bardzo niskie zużycie paliwa i niską emisję szkodliwych substancji. Z kolei w jednostkach TDI Volkswagen, jako nowość, zastosował dwukrotny wtrysk czynnika AdBlue (Twindosing), przez co znacznie zmniejszono emisję tlenków azotu. W porównaniu z tradycyjnymi silnikami wysokoprężnymi nowe TDI zużywają nawet o 17 procent mniej paliwa.

Aktualnie cennik nowego Golfa otwiera wersja w cenie 75 490 zł – po uwzględnieniu obecnego upustu auto będzie dostępne od 69 490 zł. W podstawowej wersji modelu standardowo są dostępne takie systemy, jak Lane Assist utrzymujący samochód na wybranym pasie ruchu, Front Assist monitorujący przestrzeń przed autem z funkcjami hamowania awaryjnego w mieście i rozpoznawania pieszych, cyfrowy zestaw wskaźników, system multimedialny z łącznością internetową i 8,25-calowym ekranem, wielofunkcyjna kierownica oraz LED-owe reflektory i lampy z tyłu.

Zobacz także; Koronawirus. Co czeka branżę motoryzacyjną w Polsce?

Producent podkreśla, że bazowy wariant Golfa ósmej generacji kosztuje o 4000 złotych mniej, niż wersja otwierająca cennik Golfa siódmej generacji z roku produkcji 2020 (bez uwzględnienia aktualnych rabatów). W poszczególnych wersjach wyposażenia nowy Golf ma znacznie bardziej rozbudowany wachlarz rozwiązań z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, niż jego poprzednik.

Nowy Golf będzie pierwszym modelem Volkswagena dostępnym z pięcioma rodzajami hybrydowych zespołów napędowych do wyboru. Po raz pierwszy również zastosowano w Volkswagenie technologię układu elektrycznego o napięciu 48 wolt. Napędzany paskiem rozrusznik i generator 48V, litowo-jonowy akumulator 48V oraz silniki TSI najnowszej generacji tworzą zespół napędowy eTSI – tzw. mild hybrid. Jak informuje producent, jego zaletą jest oszczędność paliwa wynosząca 10 procent (według WLTP) w stosunku do porównywalnego silnika w modelu poprzedniej generacji.

Nowy Golf wyposażony w ten rodzaj napędu rusza z miejsca bardzo dynamicznie i komfortowo. Volkswagen będzie oferował napęd eTSI w trzech wersjach o mocy 110 KM, 130 KM i 150 KM. Poza tym Golf ósmej generacji będzie dostępny w dwóch odmianach hybrydowych typu plug-in.

Zobacz także: Tak prezentuje się Golf nowej generacji

Nowe jednostki benzynowe działają w innowacyjnym cyklu Millera dla silników TSI, wykazując bardzo niskie zużycie paliwa i niską emisję szkodliwych substancji. Fot. Volkswagen

Nowe jednostki benzynowe działają w innowacyjnym cyklu Millera dla silników TSI, wykazując bardzo niskie zużycie paliwa i niską emisję szkodliwych substancji. Fot. Volkswagen

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Komentarz usunięty.
  • Leszek (gość)

    Te auto jest ciągle takie same tylko cyferki przy modelu się zmieniają. Dlatego bardziej ciągnie mnie w strone toyoty. Oni swoją corollę cały czas rozwijają. Teraz ta opcja z układem hybrydowym i mocą 184KM jest bardzo ciekawa

  • Vw (gość)

    Jeżeli ktoś nie potrafi rozróżnić ośmiu generacji Golfa, to znaczy, że w ogóle nie powinien wypowiadać się na temat motoryzacji.

  • Autor (gość)

    Stylistyka nudna to samo i pod maską... w tym segmencie corolla dziki swoich hybrydom budzi więcej emocji

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Golf zdjęcia

Volkswagen Golf dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volkswagen Golf Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł