Prof. dr Winterkorn oświadczył: „Ten nowy, niezwykle nowoczesny zakład jest kolejnym dowodem zaangażowania koncernu
Volkswagen w Chinach. Także w Ningbo, razem z naszymi partnerami, jesteśmy motorem napędowym ekonomicznego i technologicznego postępu chińskiego przemysłu motoryzacyjnego. Robimy wszystko, aby naszym chińskim klientom oferować najwyższej klasy samochody i najefektywniejsze technologie „engineered and made in China”. Zakład w Ningbo daje markom naszego koncernu dodatkowe możliwości wykorzystania potencjału rynku na południe i zachód od Szanghaju.”
Prof. dr Heizmann dodał: ”Okres budowy krótszy niż dwa lata świadczy o dobrej współpracy z naszymi chińskimi partnerami. Dzięki nowej fabryce w Ningbo możemy teraz jeszcze szybciej dostarczać chińskim klientom nowe, innowacyjne produkty na bazie MQB. Ponadto Ningbo jest jednym z najbardziej ekologicznych zakładów koncernu Volkswagen.”
W zakładach Ningbo, położonych około 150 kilometrów na południe od Anting (region Szanghaj) powstaje 5.700 nowych miejsc pracy. Z własną tłocznią, działem budowy nadwozi, lakiernią i działem montażu końcowego zakłady mają łączną wydajność 300.000 samochodów rocznie. Produkcja w Ningbo rozpocznie się od nowego modelu Skoda Superb. Na kolejnym etapie produkowane będą modele marek Volkswagen i Skoda na bazie modułowej platformy podłogowej MQB.
Volkswagen wyznacza w Chinach nowe standardy produkcji samochodów w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Istotnymi elementami tej strategii są nowoczesne metody produkcyjne w połączeniu z rozwiązaniami mającymi na celu obniżenie zużycia energii i emisji szkodliwych substancji. Na przykład w lakierni zużycie wody zmniejszy się o 90 procent w porównaniu z tradycyjnymi metodami, a emisja CO2 obniży się o 15.000 ton rocznie.
Fabryka w Ningbo jest piątym zakładem Shanghai-Volkswagen, w którym produkowane są samochody. Aktualnie Joint-Venture prowadzi już produkcję w Anting, Nanjing oraz Yizheng w prowincji Jiangsu. W regionie Xinjiang przed kilkoma miesiącami rozpoczęła się produkcja w zakładzie Urumqi. Kolejna fabryka w Changsha w południowo-środkowych Chinach powinna być gotowa w 2015 roku.
Chiny są największym rynkiem zbytu dla koncernu Volkswagen. W roku 2012 koncern - razem z partnerami Shanghai-Volkswagen i FAW-Volkswagen - przekazał chińskim klientom 2,81 mln pojazdów. W pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku sprzedaż wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o około 18 procent i wyniosła 2,36 mln aut. Do 2018 roku koncern Volkswagen chce zwiększyć wydajność produkcyjną do ok. czterech milionów samochodów.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?