Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36054 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volkswagen Passat Alltrack. Na wszystkie drogi

Data publikacji: Autor: Bartłomiej Pobocha

Volkswagen Passat Alltrack - test

Czy 27,5 mm robi różnicę? Konstruktorzy Volkswagena uznali, że tak i powołali do życia Passata w wersji Alltrack. 

fot. Bartłomiej Pobocha Czy 27,5 mm robi różnicę? Konstruktorzy Volkswagena uznali, że tak i powołali do życia Passata w wersji Alltrack.

Samochody podobne do Volkswagena Passata Alltracka, określane mianem aut „o zwiększonych możliwościach terenowych”, pojawiły się na rynku w 1995 roku za sprawą Subaru Outbacka. Był on kompromisem pomiędzy klasycznym kombi a pojazdem terenowym. W 1997 roku do stawki dołączyło Volvo z V70 Cross Country. Kolejnymi, którzy spróbowali swoich sił, byli Audi z A4 i A6 Allroad oraz Alfa Romeo ze 156 Crosswagon. Miłośnicy samochodów ze Stuttgartu musieli czekać na uterenowionego Passata aż do roku 2012, kiedy to na rynek trafiła pierwsza generacja Alltracka.

Kilka zmian, w tym dwie istotne

Volkswagen Passat Alltrack - test

Czy 27,5 mm robi różnicę? Konstruktorzy Volkswagena uznali, że tak i powołali do życia Passata w wersji Alltrack. 

fot. Bartłomiej PobochaBy Passat radził sobie na każdej nawierzchni, wprowadzono stosowne modyfikacje w stosunku do standardowego modelu. Auto wyposażono w osłony nadkoli, a elementy karoserii przyozdobiły plastikowe listwy ochronne. To w zasadzie kosmetyka. Znacznie istotniejsze jest zwiększenie prześwitu ze 146,5 mm do 174 mm (+27,5 mm), dzięki czemu samochód radzi sobie znacznie lepiej na nierównych drogach oraz bez większych problemów pokonuje krawężniki i „śpiących policjantów” (większe są kąty natarcia, zejścia oraz rampowy). 

Istotną modyfikacją jest też wprowadzenie trybu jazdy „Offroad”. Wspiera on kierowcę podczas jazdy poza utwardzonymi drogami i automatycznie uruchamia m.in. system wspomagający zjazd ze wzniesienia. Asystent ten zapobiega niekontrolowanemu nabieraniu prędkości na pochyłej drodze – gdy samochód znajdzie się na trasie o spadku wynoszącym ponad 10 proc., jego prędkość zostaje ograniczona do minimalnie 2 km/h, maksymalnie zaś do 30 km/h. Kolejną z różnic w charakterystyce pracy pojazdu jest zmiana częstotliwości działania systemu ABS.

Volkswagen Passat Alltrack - test

Czy 27,5 mm robi różnicę? Konstruktorzy Volkswagena uznali, że tak i powołali do życia Passata w wersji Alltrack. 

fot. Bartłomiej PobochaOpony podczas pełnego hamowania na luźnym podłożu mogą, w trybie Offroad, usypać ze żwiru rodzaj klina i skrócić w ten sposób drogę hamowania. Dodatkowo pedał gazu reaguje z większym wyczuciem, a jego skok staje się dłuższy. Nawet gdy kierowca naciska na pedał przyspieszenia z pełną siłą, auto rozpędza się wolniej, a sama prędkość maksymalna zostaje ograniczona. Co więcej – zmiany biegów odbywają się przy wyższych obrotach silnika, a automatyczna zmiana przełożenia na wyższe zostaje wyłączona. Dodatkowo, jeśli Passat Alltrack jest wyposażony w system DCC, zawieszenie automatycznie zostaje ustawione w tryb Comfort.

Redakcja poleca:

Prawo jazdy. Najczęstsze błędy na egzaminie
Hatchback czy kombi. Jaki rodzaj nadwozia wybrać?
Testujemy sportowego SUV-a z Włoch

Testowany przez nas model został wyposażono w 240-konny, dwulitrowy silnik diesla. Jest to najmocniejsza jednostka wysokoprężna montowana w Passatach. Jeśli chodzi o wyposażenie auto otrzymało praktycznie wszystkie udogodnienia, które może zamówić nabywca – od wielofunkcyjnej kierownicy, przez przyciemniane tylne szyby, szklany dach panoramiczny na automatycznie otwieranej pokrywie bagażnika skończywszy.

Wygodnie jak w Passacie

Volkswagen Passat Alltrack - test

Czy 27,5 mm robi różnicę? Konstruktorzy Volkswagena uznali, że tak i powołali do życia Passata w wersji Alltrack. 

fot. Bartłomiej PobochaTym, czym Alltrack wygrywa z konkurencją, jest ergonomia wnętrza. Każdy z pasażerów (również ci o wzroście powyżej 190 cm) znajdzie odpowiednio dużo miejsca na nogi, a właściwie wyprofilowany tunel środkowy oraz podłoga pojazdu pozwalają na wygodne ułożenie nóg w taki sposób, że nawet wielogodzinna podróż nie powoduje dyskomfortu. Kolejną z zalet pomarańczowego kombi jest jego bagażnik o pojemności 639 litrów, która po rozłożeniu kanapy rośnie do 1769 litrów. Dla porównania najnowszy Opel Insignia ma przestrzeń bagażową o objętości odpowiednio 560 i 1665 litrów, a Toyota Avensis – 543 i 1609 litrów. Za jedyny mankament bagażnika Alltracka można uznać brak dzielonej podłogi, dzięki której wygodniej przewozi się np. drobne zakupy. Auto idealnie sprawdziło się za to jako narzędzie do transportu sprzętu wideo, umieszczonego w dużych opakowaniach o regularnym kształcie.

Elektryczna regulacja foteli oraz ręczna w przypadku wysokości i wysunięcia kierownicy pozwalają zająć komfortową pozycję osobom o różnym wzroście. Szerokie kieszenie w drzwiach umożliwiają przewożenie najpotrzebniejszych akcesoriów, w tym butelek z napojami o pojemności większej niż 0,5 litra. Na uwagę zasługuje też mocne wyprofilowanie skórzanych foteli, które zapewniają komfortowe trzymanie boczne nawet w ostrych zakrętach.

Volkswagen Passat Alltrack - test

Czy 27,5 mm robi różnicę? Konstruktorzy Volkswagena uznali, że tak i powołali do życia Passata w wersji Alltrack. 

fot. Bartłomiej Pobocha

Volkswagen Passat Alltrack - test

Czy 27,5 mm robi różnicę? Konstruktorzy Volkswagena uznali, że tak i powołali do życia Passata w wersji Alltrack.

fot. Bartłomiej Pobocha

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • asan_gda (gość)

    BŁĄD w pierwszym akapicie: samochodów ze Stuttgartu- to znaczy Mercedes- Benz lub Porsche Volkswagen - ma siedzibę w Wolfsburg. oczywiście w każdym mieście są salony sprzedażowe dowolnej marki.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Passat zdjęcia

Volkswagen Passat dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen Passat Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł