Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36363 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volkswagen Phaeton V10 TDI

Data publikacji: Autor: Marek Wicher

 W ostatnich dniach volkswagen zaprezentował swoją luksusową limuzynę phaeton wyposażoną w potężnego ropniaka o mocy 313 koni mechanicznych!!!

Średnie zużycie paliwa na poziomie 11.4 litrów można byłoby uznać za wysokie, gdyby nie jedno zastrzeżenie. Jeżeli taki wynik osiąga się w dziesięciocylindrowym silniku o pojemności 5 litrów, to z powodzeniem okrzyknąć można to rekordem świata. I tu należy się kolejna uwaga - pod warunkiem, że jest to turbodiesel.



Wyścig zbrojeń, w którym biorą udział volkswagen, mercedes i bmw trwa w najlepsze. Rezultatem potyczki tych trzech koncernów są rewelacyjne wprost jednostki wysokoprężne o mocach grubo przekraczających dwie setki koni mechanicznych. Rywalizacja ta wychodzi na dobre klientom, którzy dostają do użytkowania mocne i oszczędne silniki. Od razu jednak zaznaczmy, że mowa tu o tych zasobniejszych gości samochodowych salonów.


CZYTAJ TAKŻE

Phaeton po nowemu

Volkswagen Phaeton - wrażenia z jazdy



Pięciolitrowy diesel TDI po raz pierwszy zamontowany został w SUV-ie rodem z Volksburga, modelu touareg. Nie dziwi zatem, że kolejnym (dodajmy: naturalnym) krokiem było zastosowanie go również i w phaetonie. Z podłużnie ustawionej jednostki podobnie jak w touareg'u napęd przenoszony jest na cztery koła.

Tak wysoka moc to z jednej strony zasługa dużej pojemności, z drugiej zaś zastosowania wysokociśnieniowego układu wtrysku paliwa. Na każdy cylinder przypada jeden pompowtryskiwacz, pracujący pod ciśnieniem 2050 barów. Jeżeli dodamy do tego dwie turbosprężarki z elektronicznie regulowaną geometrią łopatek, nie dziwi, że z dziesięciocylindrowej jednostki wyciągnięto 313 koni mechanicznych. Nie mniej interesująca jest również wartość osiąganego momentu napędowego - 750 Nm i to już przy 2000 tysiącach obrotów silnika.

Wszystko to wystarcza do tego, aby cokolwiek ciężka limuzyna w czasie 6.9 sekundy osiągnęła prędkość 100 kilometrów na godzinę. Maksymalna prędkość została - zgodnie z porozumieniem zawartym pomiędzy niemieckimi producentami - ograniczona do 250 km/h.

W kontekście tych wszystkich liczb, ta pierwsza - 11.4 litrów zużycia paliwa - wydaje się po prostu wynikiem rekordowym. Zwłaszcza że w podobnym silniku benzynowym na ten sam dystans potrzebnych byłoby 20 litrów.

więcej zdjęć VW Phaeton w naszej galerii

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • pchtk

    VW nigdy nie był autem z "Volksburga", tylko jak świat światem - z Wolfsburga...

  • Adrian6606

    VW to nie jest marka samochodów luksusowych, tylko samochodów klasy średniej. Za cenę Phateona wolałbym coś z typowo luksusowych niemieckich marek np>. Mercedes S, Audi A8, BMW 7.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Phaeton zdjęcia

Volkswagen Phaeton dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen Phaeton Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł