Volkswagen podsumowuje sprzedaż aut osobowych

(ip)
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Marka Volkswagen Samochody Osobowe w pierwszym półroczu znacznie zwiększyła sprzedaż aut w wielu regionach Europy. A jak wyniki sprzedaży prezentują się w innych częściach świata?

Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

„Temu pozytywnemu trendowi w Europie towarzyszą duże wyzwania w innych regionach świata”, podsumował sytuację w pierwszym półroczu Christian Klingler, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu koncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe. Na całym świecie przedsiębiorstwo sprzedało od początku roku 2,95 miliona pojazdów (styczeń-czerwiec 2014 r.: 3,07 mln; - 3,9%). W samym czerwcu Volkswagen Samochody Osobowe dostarczył do klientów 470 700 samochodów (czerwiec 2014 r: 515 000; -8,6%).

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy producent z Wolfsburga sprzedał w całej Europie 891 200 samochodów (I-VI 2014 r.: 864 200; +3,1%). W Europie Centralnej i Wschodniej Volkswagen Samochody Osobowe dostarczył (do czerwca włącznie) 100 900 aut (I-VI 2014 r.: 127.100; -20,7%), co zostało spowodowane przede wszystkim trudną sytuacją w Rosji. W samej Rosji sprzedaż spadła niemal o połowę do 36 600 samochodów (2014 r.: 67.400; -45,7%).

W Polsce od stycznia do końca czerwca bieżącego roku zarejestrowano 16 778 osobowych samochodów Volkswagena. Było to niemal tyle samo, ile w analogicznym okresie w 2014 roku, mimo iż w pierwszym kwartale minionego roku sprzedaż wzrosła ze względu na możliwość odpisu podatku VAT (I-VI 2014: 16 946; -0,99%). Modele, które cieszyły się w naszym kraju największą popularnością wśród klientów w pierwszym półroczu to Golf (6307 szt.), Passat (3636 szt.) oraz Polo (1555 szt.). Udział marki w rynku wyniósł 9,5%. W miesiącu czerwcu zarejestrowano 2622 samochody, to o 23,2% więcej niż w czerwcu 2014 roku.

W Ameryce Północnej Volkswagen Samochody Osobowe sprzedał do czerwca włącznie 291 500 pojazdów (I-VI 2014 r.: 282 600, +3,2%), zwiększając sprzedaż – głównie dzięki kilkunastoprocentowym wzrostom w Kanadzie i w Meksyku. W tym samym czasie w USA na zakup nowego samochodu marki Volkswagen zdecydowało się 174 400 klientów (I-VI 2014 r.: 179.100; -2,6%).

Trudna sytuacja utrzymywała się w Ameryce Południowej, gdzie łącznie rynek znowu znacznie się skurczył. Dotknęło to także markę Volkswagen. Od stycznie do czerwca w Ameryce Południowej sprzedano 247 900 samochodów osobowych Volkswagena (I-VI 2014 r.: 317.400; -21,9%); z tego 184 900 aut przypadło na Brazylię (I-VI 2014 r.: 255 700; -27,7%).

Wyzwaniem okazał się również rynek chiński – po raz pierwszy od wielu lat w czerwcu odnotowano spadek sprzedaży. „Chiński rynek się zmienia, ta sytuacja dotknęła również nas. Jednym z naszych najważniejszych celów jest jednak wzrost jakościowy”, stwierdził Klingler. I tak, w pierwszym półroczu marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała w Chinach (łącznie z Hong Kongiem) 1,3 miliona samochodów (I-VI 2014 r.: 1,39 mln; -6,7%). Z powodu skurczenia się chińskiego rynku w regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż wyniosła 1,41 miliona aut (I-VI 2014 r.: 1,50 mln; -6,1%).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty