Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36336 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volkswagen Polo 1.2

Data publikacji: Autor: db

Fot: Volkswagen Choć Volkswagen Polo jest zbudowany na tej samej płycie podłogowej co Skoda Fabia cieszy się na naszym rynku zdecydowanie mniejszym powodzeniem niż czeskie auto.

Powód jest dość prosty - najmniejszy z oferowanych na naszym rynku Volkswagenów jest o wiele droższy niż Fabia.

Polo jest jednym z dwóch Volkswagenów, które znajdują się na liście aut Fot: Volkswagen najszybciej tracących zainteresowanie klientów. Drugim modelem jest Passat. Patrząc na cennik trudno się dziwić, że poprzedni model sprzedawał się znacznie lepiej. Bazowe Polo kosztuje ponad 38 000 zł, za takie pieniądze konkurencja oferuje mocniejsze i lepiej wyposażone pojazdy. Autko z 64-konnym silnikiem jest wystarczająco dynamiczne do miasta, nieco gorzej jest poza nim. Wówczas dość często trzeba sięgać do dźwigni zmiany biegów. Nic w tym dziwnego, maksymalny moment obrotowy wynosi tylko 106 Nm.



Nowe Polo jest zawieszone dość miękko, co jest na pewno sporą zaletą na naszych dziurawych drogach. Na szczęście, nie oznacza to, że przechyla się nadmiernie na szybko pokonywanych zakrętach. Wręcz przeciwnie, auto zachowuje się tak, jakby zawieszenie usztywniało się wraz ze wzrostem prędkości. 64-konny silnik jest bardzo cichy, w kabinie niemal go nie słychać. Wprawne ucho usłyszy, że silnik ma trzy cylindry, ale trudno oczekiwać po malutkiej jednostce odgłosów V8.

CZYTAJ TAKŻE

Volkswagen Polo BlueMotion

Volkswagen Polo - wrażenia z jazdy



Każde nowe Polo jest wyposażone w cztery poduszki gazowe, lakierowane na kolor nadwozia zderzaki i kolumnę kierownicy regulowaną w dwóch płaszczyznach - ten ostatni element to rzadkość w segmencie B. Wspomaganie jest seryjne od wersji 1.2 64 KM, ABS jest standardem tylko w autach z silnikami o mocy 100 KM. W droższej odmianie Trendline, dodatkowo otrzymamy dzieloną tylną kanapę, komputer pokładowy, halogeny oraz lusterka i klamki w kolorze nadwozia. Zwolennicy komfortu mogą wybrać odmianę Comfortline, w której nie wymagają dopłaty także centralne ryglowanie zamków, elektrycznie opuszczane szyby w przednich drzwiach i elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne.



Wprowadzając na rynek nowe Polo Volkswagen liczył chyba na znacznie większe zainteresowanie klientów. Przynajmniej w Polsce te plany spaliły na panewce. Głównie przez zdecydowanie zbyt wysoką cenę. Wielu klientów z pewnością małemu Volkswagenowi odbiera Skoda Fabia, zbudowana na tym samym podwoziu i równie dobrze wykończona. A przede wszystkim znacznie tańsza.



64-konny silnik benzynowy o pojemności 1.2 l to druga w kolejności jednostka napędowa w Polo, mniej wymagający mogą wybrać odmianę o tej samej pojemności lecz mocy 55 KM. Oba silniki mają trzy cylindry, słabsza wersja ma dwa, mocniejsza cztery zawory na cylinder. Kolejne, mocniejsze już silniki - 1.4-litrowe, mają już cztery cylindry i cztery zawory na cylinder. Gamę uzupełniają silniki Diesla.



Volkswagen Polo a konkurencja

Model VW Polo Fiat Punto Renault Clio
Silnik R3 R4 R4
Liczba zaworów 12 8 8
Napęd przedni przedni przedni
Pojemność skokowa (cm sześc.) 1198 1242 1149
Moc maks. (KM) 64 60 60
Maks. moment obrotowy (Nm) 112 102 93
Skrzynia biegów/liczba biegów M/5 M/5 M/5
Hamulce przednie/tylne T/B T/B T/B
Objętość bagażnika (dm sześc.) 270 297 255
Długość (mm) 3897 3865 3775
Szerokość (mm) 1650 1660 1640
Wysokość (mm) 1465 1480 1420
Prędkość maksymalna (km/h) 162 155 158
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) 14,9 14,3 15
Zużycie paliwa (l/100 km)
Miasto 7,6 7,3 7,9
Poza miastem 5,1 4,8 4,9
Średnie 5,9 5,7 6
M - manualna, T - tarczowe, B - bębnowe



Wyposażenie

Model Polo Basis Punto Actual Clio Authentique
Cena (zł) 42 270 33 200 39 300
ABS O O S
Airbag kierowca/pasażer S/S S/S S/S
Poduszki boczne S O S
Wspomaganie kierownicy S O S
Elektryczne szyby O O S
Centralne ryglowanie zamków O O S
Radio O N O
Klimatyzacja O O O
Aluminiowe felgi O N O
S - standard, O - opcja więcej zdjęć VW Polo w naszej galerii

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Komentarz usunięty.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Polo zdjęcia

Volkswagen Polo dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen Polo Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł