Volkswagen Polo Limousine, Fun i GT

PRO
Już od lat VW Polo jest najpopularniejszym samochodem segmentu B na niemieckim rynku. Podobnie jak w przypadku innych pojazdów tej marki, także w Polo klienci cenią dobre wykonanie, niezawodność i wszechstronność.

Polo z kufrem
Kilka tygodni temu firma zaprezentowała model czterodrzwiowy z wyraźnie ukształtowanym bagażnikiem. Przeznaczony dla rodziny pojazd ma nadwozie o długości 4,18 metra. Wydłużone o 28 cm nadwozie (w porównaniu z wersją hatchback) zyskało na obszerności w tylnej części przedziału pasażerskiego - odczują to pasażerowie tylnej kanapy. Konsekwencja zmian jest także powiększony do 432 litrów przedział bagażowy. Polo Limousine
dostępne jest w dwóch wersjach wyposażenia (Basis i Comfortline) i czterema jednostkami napędowymi. Najsłabsza benzynowa wersja wykorzystuje silnik 1,4 l o mocy 75 KM, który na życzenie współpracuje także z automatyczną przekładnią.
Dalej jest silnik 1,4 l (100 KM) i dwie wysokoprężne jednostki napędowe - 1,9 SDI (64 KM) i 1,4 TDI (75 KM). W standardzie znajdziemy centralny zamek, elektrycznie podnoszone i opuszczane szyby, kolumnę kierownicy z regulacją wysokości, ABS, przednie i boczne poduszki powietrzne.
Zwariowany maluch
VW coraz odważniej odkrywa segmenty, w których nie był obecny. Nie dziwi zatem fakt, prezentowany model Polo Fun
. Nowoczesną stylistykę podkreśla kolor lakieru "Limette", przy czym cały dolny zarys nadwozia utrzymany jest w kontrastowej, ciemno matowej kolorystyce. Charakteru nadają także powiększone zderzaki i podniesione o 20 milimetrów nadwozie. Dzięki temu Polo FUN przypomina swoim wyglądem samochód terenowy, który dodatkowo osadzono na 17-calowych obręczach z aluminium. Polo FUN oferowane jest z siedmioma jednostkami napędowymi - 1,2 l (55 KM lub 64 KM). Znajdziemy także czterocylindrowe jednostki o pojemności 1,4 l (mocy 75 KM lub 100 KM). Jest także silnik z układem FSI o mocy 86 KM. Gamę uzupełniają wysokoprężne silniki - trzycylindrowy 1,4 TDI (75 KM) i czterocylindrowy 1,9 TDI 100 KM.
Sportowy duch Polo
Ostatnia nowością w ofercie jest sportowa wersja Polo GT
z silnikiem diesla o pojemności 1.9 litra i mocy 130 KM. Ta spotykana w znacznie większych modelach VW i Audi jednostka napędowa rozpędza lekkie Polo do "setki" w czasie niewiele ponad 9 sekund, a maksymalna prędkość wynosi 206 km/h. Na uwagę zasługuje wysoki, bo wynoszący 310 Nm moment obrotowy, dostępny już od 1900 obr./min. Dobre osiągi w tym przypadku nie idą w parze z dużym zużyciem paliwa - Polo GT spala średnio 5 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów. Z zewnątrz pojazd wyróżnia się 16-calowymi obręczami kół. Wewnątrz znajdziemy sportowe fotele pokryte specjalnymi tkaninami, skórzaną kierownicę. Pojazd pojawi się w sprzedaży przed końcem tego roku. W przyszłym gamę Polo GT poszerzą silniki 1,4 (75 KM), 1.4 FSI (86 KM i 100 KM), a także dwa kolejne diesle o mocy 75 KM i 100 KM.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty