Volkswagen Polo VI. Większy i nowocześniejszy
Data publikacji: Autor: Wojciech Frelichowski

Polo to obok modeli Golf i Passat jeden z klasyków koncernu Volkswagen. Po raz pierwszy Polo pojawiło się w 1975 roku. Do tej pory wyprodukowano ponad 14 mln sztuk tego auta. Teraz na rynek wkracza szósta generacja Polo.
Do zbudowania nowego Polo wykorzystano platformę konstrukcyjną MQB. To uniwersalna baza nie tylko dla wielu Volkswagenów (m.in. Golf, Passat), ale również dla innych modeli z Grupy Volkswagena, w tym m.in. dla Audi A3, Skody Karoq i Seata Ateca.
Stylistyczna ewolucja
Zmiany stylistyczne w stosunku do schodzącego modelu nie są rewolucyjne. To raczej ewolucja tego, co już znamy, choć oczywiście w nowocześniejszym wydaniu. Najwięcej nowości widać w przedniej partii nadwozia. To m.in. atrapa chłodnicy inspirowana kształtem podobnym do atrapy Golfa oraz reflektory, w które zgrabnie wkomponowano diodowe światła do jazdy dziennej.
Redakcja poleca:
Policja z nową metodą walki z łamiącymi przepisy drogowe?
Ponad 30 tys, zł za złomowanie starego auta
Audi zmienia oznaczenie modeli na... stosowane wcześniej w Chinach
Zobacz także: Renault Megane Grandtour w naszym teście
Jak sprawdza się Hyundai i30?
Z tyłu klosze lamp są większe od tych, które znamy z Polo piątej generacji, a ponadto pod zderzakiem pojawiła się listwa przypominająca dyfuzor. Jednak ważniejszym faktem niż wygląd dotyczącym nowego Polo jest to, że auto jest większe od swojego poprzednika. Długość tego modelu przekroczyła 4 metry (4053 mm, +81 mm) zaś rozstaw osi wynosi teraz 2548 mm (+78 mm). Także pozostałe wymiary są większe: szerokość - 1751 mm (+69 mm), wysokość - 1461 mm (+8 mm).
Większa kabina
Ponieważ Polo urosło, to w jego kabinie znajdziemy więcej miejsca. Z przodu przestrzeń jest niemal taka, jak w aucie kompaktowym. Ale ważniejsze jest to, że z tyłu nie trzeba podkurczać nóg. Miejsca jest tam wystarczająco, aby nie dotykać kolanami oparć przednich foteli. Większy jest również bagażnik, który ma pojemność aż 351 litrów (o 71 litrów więcej niż do tej pory). To wielkość bliska pojemnościom bagażników kompaktowych hatchbacków (np. Golf – 380 l).
Wspomnieliśmy, że bryła nowego Polo nie odbiega mocno od poprzedniego modelu. Za to jego deska rozdzielcza jest całkowicie nowym rozwiązaniem. Przede wszystkim daje o sobie znać barwna kolorystyka, która ożywia wnętrze. Przy tym jakość materiałów zastosowanych na desce rozdzielczej jest zadowalająca. W większości to miękkie tworzywa, zaś twarde plastiki znajdziemy głównie na panelach drzwi.

- Poprzednie zdjęcie
- 1 / 22
- Następne zdjęcie
Volkswagen Polo
Bazowe wersje silnikowe będą mieć pod maską litrową, trzycylindrową jednostkę napędową o mocy 65 KM lub 75 KM. Więcej mocy dostarczy litrowy, także trzycylindrowy, silnik TSI o mocy 95 KM lub 115 KM. Dwa kolejne silniki TSI to jednostki o pojemności 1,5 litra i mocy 150 KM oraz 2 litrów i mocy 200 KM.
Fot. Wojciech Frelichowski