Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36838 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Volkswagen prezentuje wersję studyjnego Taiguna

Data publikacji: Autor: (ip)

Volkswagen Taigun Fot: Volkswagen Volkswagen zaprezentował podczas Auto Expo 2014 (5-11 lutego) w Nowym Delhi zmodyfikowaną wersję zbliżonego do produkcji seryjnej studyjnego SUVa Taigun.

W porównaniu z pierwszą koncepcją, przedstawioną w São Paulo w Brazylii, nowy Sport Utility Vehicle ma zmieniony tył z Volkswagen Taigun Fot: Volkswagenumieszczonym na zewnątrz kołem zapasowym. Takiego właśnie rozwiązania życzyli sobie przyszli kierowcy nowego Taiguna.

Taigun ma 3.859 mm długości; z zamontowanym kołem zapasowym 3.995 mm. Jego szerokość wynosi 1.728 mm, a wysokość 1.570 mm (z relingami dachowymi 1.605 mm). Rozstaw osi, wynoszący 3.470 mm, jest w stosunku do długości zewnętrznej dość duży. Rezultatem są krótkie zwisy i zwarte proporcje. W przestronnym wnętrzu studyjny model pokazuje, jak Volkswagen wyobraża sobie eleganckiego i wszechstronnego kompaktowego SUVa za przystępną cenę.  

Patrząc z boku na nadwozie kompaktowego Taiguna zauważy się wysunięte na zewnątrz błotniki, których masywna forma sięgająca aż do drzwi jest harmonijnie wkomponowana w linię sylwetki. Charakterystyczna jest także ukośna płaszczyzna pod bocznymi szybami, zwana przez stylistów „linią charakteru”. Pod względem stylistycznym ta linia łączy przód i tył nadwozia studyjnego modelu, a z tyłu przechodzi w słupki C, które mają typowy dla Volkswagena, charakterystyczny kształt. W słupki C wbudowano klamki drzwi, kończące się równo z karoserią i wyglądające jak fragment okien. W dolnej części nadwozia masywne osłony progów, nadkoli i dolnych części zderzaków przyciągają wzrok. Krótkie zwisy pozytywnie wpływają na wygląd i układ wnętrza. Przedni zwis ma tylko 708 mm, tylny 681 mm. W połączeniu z dużym jak na tak kompaktowe auto rozstawem osi otrzymujemy wyjątkowo sportowe proporcje i – co istotne podczas jazdy w terenie – bardzo dobry kąt natarcia  (28 stopni) i kąt zejścia (35,5 stopni). Trzeba także wspomnieć o praktycznych relingach dachowych z wbudowanymi reflektorami diodowymi, których stylistyka offroad uzupełnia wygląd Taiguna. Ma przodzie przeważają poziome elementy stylistyczne, podkreślające szerokość Taiguna. Ta wyraźna dominacja poziomych linii widoczna jest także w reflektorach wbudowanych w osłonę chłodnicy. Diodowe światła dzienne okalają osłonę chłodnicy i również podkreślają szerokość Taiguna. W zderzak wbudowana została metalowa osłona podwozia.

Volkswagen Taigun Fot: VolkswagenW kolorystyce i wykończeniu wnętrza wyraźnie zaznacza się kontrast elegancji i sportowo-funkcjonalnego charakteru samochodu terenowego. Beżowa tapicerka siedzeń ma strukturę plastra miodu, a sam materiał jest wytrzymały i łatwy do pielęgnacji. Kontrast do beżowej barwy siedzeń oraz optyczne nawiązanie do koloru lakieru stanowią pomarańczowe obszycia. Boki siedzeń pokryte są skórą syntetyczną. Podstawowe elementy drzwi oraz górną i dolną część tablicy rozdzielczej styliści pokryli materiałem o wyraźnej strukturze. Kieszenie w drzwiach, schowki w konsoli środkowej i pod tablicą rozdzielczą utrzymane są w kolorze nadwozia. Natomiast górna część tablicy rozdzielczej i obramowanie poszycia drzwi mają metaliczny, beżowy kolor. Wszystkie metalowe aplikacje wykonane są z matowego anodowanego aluminium.  Za tylną pokrywą znajduje się 280-litrowy bagażnik, a po złożeniu tylnej kanapy pojemność wyposażonego w podwójną podłogę bagażnika Taiguna zwiększa się do 996 litrów. W pokrywie bagażnika (szerokość otworu: 900 mm) wbudowano schowki otwierane aluminiowym uchwytem. Wysoka pozycja siedząca jest typowa dla SUVa .Odległość między siedziskiem a podsufitką z przodu wynosi 1.036 mm; z tyłu 980 mm. Dużo miejsca na nogi umożliwia wygodne podróżowanie z tyłu. Miejsce pracy kierowcy daje się optymalnie dopasować do każdej postury, na przykład kolumnę kierownicy można regulować w płaszczyźnie pionowej aż o 25 stopni.  W desce rozdzielczej Taiguna wbudowany jest system Infotainment z możliwością podłączenia wszystkich popularnych smartfonów. Z prawej strony systemu radiowo-nawigacyjnego znajduje się łączony regulator głośności i wyłącznik. Po podłączeniu smartfona, na ekranie pojawi się specjalna aplikacja Taigun Infotainment, korespondująca kolorystycznie z kolorami wnętrza. Centralnie pod systemem Infotainment znajduje się wykonany z  aluminium włącznik świateł awaryjnych (na środku) oraz przyciski ogrzewania tylnej szyby, funkcji rozmrażania, klimatyzacji i oświetlenia zewnętrznego. Nad systemem radiowo-nawigacyjnym na tablicy rozdzielczej umieszczone zostały trzy dodatkowe wskaźniki (ciśnienie oleju, temperatura płynu i ciśnienie doładowania). Trójramienna kierownica obszyta skórą, spłaszczona u dołu i bardzo dobrze leżąca w rękach, doskonale pasuje Volkswagen Taigun Fot: Volkswagendo sportowego charakteru pozostałych elementów.

Czteroosobowy Taigun będzie napędzany nowym, efektywnym silnikiem 1,0 l TSI (bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie) o mocy 81 kW/110 KM (od 5.000 obr./min). Średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 4,7 l/100 km (110 g/km CO2), a zasięg przekracza 1.000 km (przy pojemności zbiornika 50 litrów). Silnik Taiguna z turbodoładowaniem i wtryskiem paliwa bezpośrednio do komory spalania, uzupełnia spektrum trzycylindrowych silników benzynowych na bazie rodziny EA211 o bezpośredni wtrysk z turbodoładowaniem i tym samym otwiera nowy rozdział w strategii downsizingu Volkswagena. Jednostka napędowa jest bardzo oszczędna i już przy niskich prędkościach obrotowych rozwija wysoki moment obrotowy (175 Nm od 1.500 obr./min). Silnik współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną.

Studyjne auto, o masie 998 kg,  przyspiesza z nowym silnikiem do 100 km/h w zaledwie 9,2 sekundy. Na autostradach w Niemczech, na których w większości nie ma ograniczenia prędkości, Taigun mógłby się rozpędzić do 186 km/h.
Stworzony do miejskiej dżungli. Wyposażony w 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich z oponami 205/50 R17 Taigun, dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu i dużemu prześwitowi poprzecznemu, bardzo dobrze sprawdzi się także na bezdrożach, mimo że Volkswagen zakłada, iż jego głównym miejscem poruszania się będzie miejska dżungla. O bezpieczeństwo aktywne zadba elektroniczny program stabilizacji ESC, który znacznie minimalizuje niebezpieczeństwo utraty kontroli nad samochodem.

Volkswagen Taigun Fot: Volkswagen

Volkswagen Taigun Fot: Volkswagen

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Maciek (gość)

    Auto jest dość małe i będzie rywalizować z Oplem Mokką i Renault Capturem.

  • alan2

    Auto bardzo fajne zgrabne i do tego wygląda na dość pojemne, widać że będzie ekonomiczny silnik moze okazać się hitem

  • pol (gość)

    Bardzo ciekawy. Szkoda, że tak długo trzeba czekać.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Taigun zdjęcia

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volkswagen Taigun opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł