Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Volkswagen prezentuje wersję studyjnego Taiguna

(ip)
Volkswagen Taigun Fot: Volkswagen
Volkswagen Taigun Fot: Volkswagen
Volkswagen zaprezentował podczas Auto Expo 2014 (5-11 lutego) w Nowym Delhi zmodyfikowaną wersję zbliżonego do produkcji seryjnej studyjnego SUVa Taigun.

W porównaniu z pierwszą koncepcją, przedstawioną w São Paulo w Brazylii, nowy Sport Utility Vehicle ma zmieniony tył z

Volkswagen Taigun Fot: Volkswagen
Volkswagen Taigun Fot: Volkswagen

umieszczonym na zewnątrz kołem zapasowym. Takiego właśnie rozwiązania życzyli sobie przyszli kierowcy nowego Taiguna.

Taigun ma 3.859 mm długości; z zamontowanym kołem zapasowym 3.995 mm. Jego szerokość wynosi 1.728 mm, a wysokość 1.570 mm (z relingami dachowymi 1.605 mm). Rozstaw osi, wynoszący 3.470 mm, jest w stosunku do długości zewnętrznej dość duży. Rezultatem są krótkie zwisy i zwarte proporcje. W przestronnym wnętrzu studyjny model pokazuje, jak Volkswagen wyobraża sobie eleganckiego i wszechstronnego kompaktowego SUVa za przystępną cenę.  

Patrząc z boku na nadwozie kompaktowego Taiguna zauważy się wysunięte na zewnątrz błotniki, których masywna forma sięgająca aż do drzwi jest harmonijnie wkomponowana w linię sylwetki. Charakterystyczna jest także ukośna płaszczyzna pod bocznymi szybami, zwana przez stylistów „linią charakteru”. Pod względem stylistycznym ta linia łączy przód i tył nadwozia studyjnego modelu, a z tyłu przechodzi w słupki C, które mają typowy dla Volkswagena, charakterystyczny kształt. W słupki C wbudowano klamki drzwi, kończące się równo z karoserią i wyglądające jak fragment okien. W dolnej części nadwozia masywne osłony progów, nadkoli i dolnych części zderzaków przyciągają wzrok. Krótkie zwisy pozytywnie wpływają na wygląd i układ wnętrza. Przedni zwis ma tylko 708 mm, tylny 681 mm. W połączeniu z dużym jak na tak kompaktowe auto rozstawem osi otrzymujemy wyjątkowo sportowe proporcje i – co istotne podczas jazdy w terenie – bardzo dobry kąt natarcia  (28 stopni) i kąt zejścia (35,5 stopni). Trzeba także wspomnieć o praktycznych relingach dachowych z wbudowanymi reflektorami diodowymi, których stylistyka offroad uzupełnia wygląd Taiguna. Ma przodzie przeważają poziome elementy stylistyczne, podkreślające szerokość Taiguna. Ta wyraźna dominacja poziomych linii widoczna jest także w reflektorach wbudowanych w osłonę chłodnicy. Diodowe światła dzienne okalają osłonę chłodnicy i również podkreślają szerokość Taiguna. W zderzak wbudowana została metalowa osłona podwozia.

Volkswagen Taigun Fot: Volkswagen
Volkswagen Taigun Fot: Volkswagen

W kolorystyce i wykończeniu wnętrza wyraźnie zaznacza się kontrast elegancji i sportowo-funkcjonalnego charakteru samochodu terenowego. Beżowa tapicerka siedzeń ma strukturę plastra miodu, a sam materiał jest wytrzymały i łatwy do pielęgnacji. Kontrast do beżowej barwy siedzeń oraz optyczne nawiązanie do koloru lakieru stanowią pomarańczowe obszycia. Boki siedzeń pokryte są skórą syntetyczną. Podstawowe elementy drzwi oraz górną i dolną część tablicy rozdzielczej styliści pokryli materiałem o wyraźnej strukturze. Kieszenie w drzwiach, schowki w konsoli środkowej i pod tablicą rozdzielczą utrzymane są w kolorze nadwozia. Natomiast górna część tablicy rozdzielczej i obramowanie poszycia drzwi mają metaliczny, beżowy kolor. Wszystkie metalowe aplikacje wykonane są z matowego anodowanego aluminium.  Za tylną pokrywą znajduje się 280-litrowy bagażnik, a po złożeniu tylnej kanapy pojemność wyposażonego w podwójną podłogę bagażnika Taiguna zwiększa się do 996 litrów. W pokrywie bagażnika (szerokość otworu: 900 mm) wbudowano schowki otwierane aluminiowym uchwytem. Wysoka pozycja siedząca jest typowa dla SUVa .Odległość między siedziskiem a podsufitką z przodu wynosi 1.036 mm; z tyłu 980 mm. Dużo miejsca na nogi umożliwia wygodne podróżowanie z tyłu. Miejsce pracy kierowcy daje się optymalnie dopasować do każdej postury, na przykład kolumnę kierownicy można regulować w płaszczyźnie pionowej aż o 25 stopni.  W desce rozdzielczej Taiguna wbudowany jest system Infotainment z możliwością podłączenia wszystkich popularnych smartfonów. Z prawej strony systemu radiowo-nawigacyjnego znajduje się łączony regulator głośności i wyłącznik. Po podłączeniu smartfona, na ekranie pojawi się specjalna aplikacja Taigun Infotainment, korespondująca kolorystycznie z kolorami wnętrza. Centralnie pod systemem Infotainment znajduje się wykonany z  aluminium włącznik świateł awaryjnych (na środku) oraz przyciski ogrzewania tylnej szyby, funkcji rozmrażania, klimatyzacji i oświetlenia zewnętrznego. Nad systemem radiowo-nawigacyjnym na tablicy rozdzielczej umieszczone zostały trzy dodatkowe wskaźniki (ciśnienie oleju, temperatura płynu i ciśnienie doładowania). Trójramienna kierownica obszyta skórą, spłaszczona u dołu i bardzo dobrze leżąca w rękach, doskonale pasuje

Volkswagen Taigun Fot: Volkswagen
Volkswagen Taigun Fot: Volkswagen

do sportowego charakteru pozostałych elementów.

Czteroosobowy Taigun będzie napędzany nowym, efektywnym silnikiem 1,0 l TSI (bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie) o mocy 81 kW/110 KM (od 5.000 obr./min). Średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 4,7 l/100 km (110 g/km CO2), a zasięg przekracza 1.000 km (przy pojemności zbiornika 50 litrów). Silnik Taiguna z turbodoładowaniem i wtryskiem paliwa bezpośrednio do komory spalania, uzupełnia spektrum trzycylindrowych silników benzynowych na bazie rodziny EA211 o bezpośredni wtrysk z turbodoładowaniem i tym samym otwiera nowy rozdział w strategii downsizingu Volkswagena. Jednostka napędowa jest bardzo oszczędna i już przy niskich prędkościach obrotowych rozwija wysoki moment obrotowy (175 Nm od 1.500 obr./min). Silnik współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną.

Studyjne auto, o masie 998 kg,  przyspiesza z nowym silnikiem do 100 km/h w zaledwie 9,2 sekundy. Na autostradach w Niemczech, na których w większości nie ma ograniczenia prędkości, Taigun mógłby się rozpędzić do 186 km/h.
Stworzony do miejskiej dżungli. Wyposażony w 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich z oponami 205/50 R17 Taigun, dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu i dużemu prześwitowi poprzecznemu, bardzo dobrze sprawdzi się także na bezdrożach, mimo że Volkswagen zakłada, iż jego głównym miejscem poruszania się będzie miejska dżungla. O bezpieczeństwo aktywne zadba elektroniczny program stabilizacji ESC, który znacznie minimalizuje niebezpieczeństwo utraty kontroli nad samochodem.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty