Wszystko
o samochodach

Porady / Warto wiedzieć Artykuł sponsorowany

Volkswagen radzi: Kompendium wiedzy na temat olejów silnikowych!

Data publikacji: Autor: Materiał informacyjny

Inspection - Vehicle Check - Oil Service Rynkowa premiera oryginalnego oleju grupy Volkswagen 0W-30 Longlife III FE stanowi doskonałą okazję do szerszego spojrzenia na najnowsze trendy w ochronie silnika. Jak odczytywać znajdujące się na nich oznaczenia? Dlaczego warto korzystać z olejów rekomendowanych przez producenta? Dziś przedstawiamy małe kompendium wiedzy na temat olejów silnikowych!

Jak poprawnie odczytywać oznaczenia olejów silnikowych?

Oleje silnikowe dzieją się na mineralne, półsyntetyczne oraz syntetyczne. Ostatnia grupa, przeznaczona do nowych samochodów, to produkty, w których baza olejowa powstaje wyłącznie w wyniku syntezy chemicznej, co przyczynia się do osiągania lepszych parametrów i doskonalszej ochrony silnika. Warto jednak pamiętać, że tego typu produkty nie sprawdzą się dobrze w przypadku starszych, na przykład kilkunastoletnich pojazdów, których jednostki napędowe zostały wykonane w innej technologii.

Najważniejszym parametrem opisującym oleje silnikowe jest klasa lepkości wyznaczona przez normę SAE. Oznacza się ją poprzez liczbę przypisaną do litery "W" oddzieloną myślnikiem od kolejnej liczby. Litera "W" oznacza zimę (ang. winter), a towarzysząca jej liczba określa, w jak niskiej temperaturze poniżej zera olej osiąga optymalną dla silnika płynność, a więc jest mniej lepki. Druga liczba dotyczy wyższych temperatur. Wyższe wartości przekładają się na niższą lepkość i lepszą płynność oleju rozpływającego się po silniku w temperaturze 100oC. Przykładowy olej 0W-30 Longlife III FE od Volkswagena został technologii przystosowującej go do pracy w przedziale temperatur zewnętrznych od -40oC.

Producent prawdę Ci powie

Odpowiedź na to, jakiego oleju najlepiej używać do ochrony silnika we własnym pojeździe jest stosunkowo prosta. Należy kierować się zaleceniami rekomendowanymi przez producenta. Ma to ogromne znaczenie ze względu na fakt, jak szybko zmieniają się stosowane w produkowanych seryjnie autach silniki. Jeszcze w 2007 roku auto marki Audi A4 z sześciocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 3.0 l osiągało moc 160 KW. Współczesne odpowiedniki tej jednostki napędowej wyposażone w turbosprężarkę zapewniają nawet 210 KW. Łatwo więc wyobrazić sobie, że dzisiejsze silniki są znacznie bardziej obciążone w trakcie pracy, a tym samym wymagania stawiane przed olejami silnikowymi uległy zmianie.

Innowacja od grupy Volkswagen już dostępna w autoryzowanych serwisach!

W najnowsze trendy motoryzacyjne doskonale wpisuje się dostępna na rynku od 1 stycznia propozycja grupy Volkswagen – olej 0W-30 Longlife III FE. Dotychczas produkt był stosowany w polskich i pozostałych europejskich fabrykach Volkswagena do pierwszego zalania aut opuszczających taśmy montażowe. Udoskonalony skład oleju zapewnia optymalną pracę silnika, przyczynia się do jego większej żywotności, ogranicza zużycie paliwa, a ponadto pozwala wydłużyć okresy pomiędzy konieczną wymianę oleju.

Lepsza praca silnika – czystsze powietrze

Stosując rekomendowany przez producenta olej dbamy nie tylko o silnik własnego pojazdu, ale także środowisko naturalne. W ciągu ostatnich 5 lat sprzedaż nowych aut na polskim rynku podwoiła się, a przecież wciąż wiele używanych pojazdów przybywa do nas także z zagranicy. Chociaż producenci montują w nowych autach coraz bardziej ekonomiczne silniki, rosnąca liczba samochodów na polskich drogach przyczynia się do emisji dwutlenku węgla. W czasach, kiedy obecne normy zanieczyszczenia powietrza biją na alarm, warto postawić więc na produkty, które wspierają swoją zaawansowaną technologią nie tylko stan techniczny silnika, ale także środowisko naturalne!

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Obiektywny (gość)

    Silnikom ich marki zwłaszcza TSI żaden olej nie pomoże.

  • Giena (gość)

    Do silników sprzed 10 lat ...tylko stare tyty Oleju. Żadne 0W00

  • Max (gość)

    Warto sie zastanowić nad faktem ze nowe silniki bardziej wyżyłowane potrzebują olejów o lepszych parametrach startujących ! Więc czemu nie zalać nowej technologi do starego motoru aby posłużył nam dłużej ?

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości