Rajdowe Mistrzostwa Świata 2014 rozpoczyna legendarny Rajd Monte Carlo (14-19 stycznia). Jako obrońcy tytułu mistrzów
świata kierowców i pilotów wystartują dla Volkswagena z numerem startowym „1” Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (F/F). Razem z kolegami z zespołu Jari-Matti Latvalą i Miikka Anttilą (FIN/FIN, numer startowy „2”) będą bronić tytułu mistrzowskiego Volkswagena w kategorii producentów. Wspierać ich będzie trzecia załoga fabryczna: Andreas Mikkelsen i Mikko Markkula (N/FIN) w Polo R WRC z numerem startowym „9”.
Prof. dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG
„Cały zespół Volkswagena wykonał w 2013 roku wspaniałą pracę i zdobył wszystkie trzy tytuły mistrzowskie Rajdowych Mistrzostw Świata. Chcemy obronić te tytuły także w 2014 roku, a to oznacza: żadnej przesady albo zaniedbań, lecz nadal maksymalną koncentrację i wolę zwycięstwa. Jeżeli zespół weźmie sobie to do serca, możemy w tym roku być jeszcze lepsi. Naturalnie nie będzie łatwo. Zdobycie tytułów mistrzowskich było kamieniem milowym dla marki Volkswagen, ale sport motorowy nie jest dla nas celem samym w sobie – bierzemy udział w rajdach, aby udowodnić doskonałą jakość i innowacyjność naszej marki i naszych samochodów. W końcu Polo R WRC bazuje na seryjnym nadwoziu, które zjeżdża z taśmy produkcyjnej w Pampelunie.”
Dr Heinz-Jakob Neußer, Członek Zarządu marki Volkswagen ds. Rozwoju
„
Rajdowe Mistrzostwa Świata to dla mnie bardzo ważna sprawa. Rok debiutu Polo R WRC był fascynujący i udowodnił jakość naszych produktów w warunkach najtrudniejszej konkurencji dla samochodów opierających się na pojazdach seryjnych. Podczas tworzenia Polo R WRC inżynierowie projektujący samochody seryjne ściśle współpracowali z inżynierami z działu Motorsport. Dla obu stron było to nie tylko cenne doświadczenie, lecz także pozwoliło na osiągnięcie wielkich sukcesów. Z jednej strony dlatego, że specjaliści od sportu motorowego skonfrontowali swoich kolegów z produkcji seryjnej z interesującymi pytaniami, jakich nie stawia się przy projektowaniu samochodów przeznaczonych do codziennej eksploatacji. Z drugiej strony konstruktorzy samochodów seryjnych proponowali rozwiązania, o których na ogół nie myśli się w sporcie motorowym. Dobrym przykładem jest serce Polo R WRC – jego silnik.”
Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport
„Naturalnie przygotowania do sezonu Rajdowych MŚ nie rozpoczęły się dopiero dzisiaj. Jesteśmy doskonale przygotowani do
Rajdu Monte Carlo i wprowadziliśmy liczne udoskonalenia do Polo R RWC. Teraz chcemy zmierzyć się z nowymi wyzwaniami. Rajdowe Mistrzostwa Świata wprowadzają w tym sezonie wiele nowych aspektów, które sprawiają, że nasz projekt obrony tytułu mistrzowskiego nie jest łatwy. Dołączył nowy przeciwnik – Hyundai, a Ford i Citroën mają nowych kierowców. W kalendarzu Mistrzostw pojawiła się Polska z liczną rzeszą kibiców rajdowych. Wraz z symbolicznym sygnałem startowym rośnie napięcie w zespole. Każdy chce dać z siebie wszystko. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu i duchowi zespołowemu udało nam się tak wiele osiągnąć w 2013 roku. Jesteśmy gotowi, sezon 2014 może się rozpocząć.”
Sébastien Ogier, kierowca fabryczny Volkswagena i obrońca tytułu rajdowego mistrza świata w kategorii kierowców
„Ostatni odcinek specjalny poprzedniego sezonu i pierwszy w Rajdzie Monte Carlo dzieli tylko 61 dni. W żadnych innych mistrzostwach świata nie ma tak krótkiej przerwy na odpoczynek. Testy i przygotowania już od listopada przebiegają na pełnych obrotach i jesteśmy dobrze przygotowani, aby rozpocząć nowy sezon jako obrońcy tytułu mistrzowskiego. Symboliczny start z Wolfsburga to znak, że mamy za sobą całą firmę. Dla mnie, mojego pilota Juliena Ingrassia i naszego teamu, Rajdowe Mistrzostwa Świata 2014 mogą się już zacząć.”
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?