Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Volkswagen Scirocco po zmianach

Maciej Fabijański
Volkswagen Scirocco, Fot: Volkswagen
Volkswagen Scirocco, Fot: Volkswagen
Produkowana od sześciu lat trzecia generacja Volkswagena Scirocco otrzymała pakiet zmian. Sprzedaż zmodernizowanych aut rozpocznie się w sierpniu i wtedy polski importer poda jego ceny.

Face-lifting Scirocco nieprzypadkowo zbiegł się z jego jubileuszem. Auto  bowiem obchodzi w tym roku czterdzieste urodziny.

Volkswagen Scirocco, Fot: Volkswagen
Volkswagen Scirocco, Fot: Volkswagen

Co prawda po zakończeniu produkcji drugiej generacji tego modelu w1992 roku, musiało minąć aż 16 lat do momentu, kiedy Volkswagen postanowił ponownie wypuścić na rynek coupe o tej nazwie. Przy okazji warto dodać, że Scirocco nie był pierwszym modelem VW z nadwoziem o charakterystycznych cechach aut sportowych. Prawie 20 lat przed nim, bo w 1955 roku pojawił się Karmann Ghia, zaliczany obecnie do ikon nadwoziowej stylistyki. Jego produkcja zakończyła się w 1974 roku i w tym samym roku rynek powitał pierwsze Scirocco.

Wróćmy jednak do teraźniejszości. Nowe wersje Scirocco w porównaniu z dotychczas produkowanymi wyróżniają się z zewnątrz niewielkimi zmianami w przedniej i tylnej części nadwozia. Z przodu oprócz nowej nakładki zderzaka z m.in. przeprojektowanym grillem auto otrzymało również nowego kształtu reflektory. Zmiany tylnej części nadwozia obejmują zupełnie nowe lampy pozycyjne, zmienioną tylną pokrywę oraz zderzak. Tylne lampy o trapezowych kształtach są teraz standardowo wyposażone w technologię LED. Ostre kontury świateł podkreśla pozioma krawędź

Volkswagen Scirocco, Fot: Volkswagen
Volkswagen Scirocco, Fot: Volkswagen

przetłoczenia pod tylną szybą. Wygląd tyłu nadwozia uzupełnia zmodyfikowana nakładka tylnego zderzaka z czarną wkładką imitującą wylot dyfuzora. Tylna pokrywa niesie jeszcze jedną zmianę, tym razem praktyczną. Umieszczone na niej logo VW jest teraz ruchome i służy do zwalniania blokady mechanizmu zamka oraz do unoszenia pokrywy.

W wnętrzu dokonano również szeregu zmian, m.in. w obrębie deski rozdzielczej. Auto zostało wyposażone w nowe zegary rodem z Golfa GTI. Na górze , w centralnej części deski rozdzielczej pojawiły się zestaw trzech dodatkowych wskaźników: ciśnienie doładowania, stoper i temperatura oleju. To nawiązanie do Scirocco pierwszej generacji, który miał dwa dodatkowe wskaźniki umieszczone w dolnej części środkowej konsoli.

Do napędu zmodernizowanego modelu służy jeden z sześciu dostępnych turbodoładowanych silników ,  z bezpośrednim wtryskiem paliwa. To najnowsza generacja czterocylindrowych jednostek napędowych Volkswagena. Cztery z nich to motory benzynowe, a dwa diesle. Najsłabszy silnik benzynowy 1.4 TSI ma moc 125 KM. Kolejne trzy to jednostki dwulitrowe o

Volkswagen Scirocco, Fot: Volkswagen
Volkswagen Scirocco, Fot: Volkswagen

mocach odpowiednio 180 KM, 220 KM i 280 KM. Ta ostatnia przeznaczona jest do najmocniejszej wersji Scirocco R. Pojemność dwóch litrów mają także dwa silniki wysokoprężne. Słabszy rozwija 150 KM, a mocniejszy o 34 KM więcej. W najsłabszej wersji benzynowej silnik współpracuje z sześciobiegową skrzynia manualną. W pozostałych napęd na koła może być przekazywany także za pomocą zautomatyzowanej, dwusprzęgłowej przekładni, również o sześciu przełożeniach. Wzrost mocy silników przełożył się na poprawę parametrów trakcyjnych. Konstruktorzy wzmocnionych jednostek zadbali też o to, aby były one jeszcze bardziej ekonomiczne. I tak na przykład według producenta wersja 1.4 TSI/125 KM potrafi spalić na 100 km około jednego litra mniej paliwa niż jej poprzednik z silnikiem o 3 KM słabszym. Poprawa ekonomiczności to rezultat m.in. systemu stop/stop, z odzyskiwaniem energii podczas hamowania, w jaki wyposażone są wszystkie wersje nowego sirocco z silnikami o mocy do 220 KM.

W wyposażeniu standardowym lub opcjonalnym, w zależności od wersji, mogą znaleźć się takie elementy wspomagające kierowcę lub poprawiające dynamikę i bezpieczeństwo jazdy jak np. Blind Spot Monitor wykrywający różne zagrożenia w promieniu 20 metrów od  pojazdu, Dynamic Chassis Conrol regulujący siłę tłumienia każdego koła w zależności warunków jazdy oraz system XDS będący rozwinięciem elektronicznej blokady dyferencjału (EDS) zintegrowanej z układem elektronicznej stabilizacji toru jazdy. Działanie systemu XDS w jaki standardowo wyposażona jest najmocniejsza wersja Scirocco R kompensuje podsterowność pojazdu podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Jest to charakterystyczne dla aut z przednim napędem, a system XDS sprawia, że charakterystyka samochodu staje się neutralna, przez co kierowanie nim jest bardziej precyzyjne.

Wybrane dane techniczne Volkswagena Scirocco i konkurentów:

Marka/model

 

Scirocco 2.0TSI

BMT (180KM)

Peugeot RCZ 1.6THP (200KM)

Hyundai Veloster Turbo Executive

Cena (zł.)

brak danych

113 000

108 100

Typ nadwozia/liczba drzwi

Coupe/3

Coupe/3

Hatchback/4

Liczba miejsc

4

4

4

Wymiary i masy


 

 

 

Długość/szerokość/wysokość (mm)

4256/1810/1406

4287/1845/1359

4250/1805/1399

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

1569/1575

1580/1593

1561/1574

Rozstaw osi (mm)

2578

2612

2650

Masa własna (kg)

1346

1297

1180

Pojemność bagażnika (l)

312/1006

321/639

320

Pojemność zbiornika paliwa (l)

55

55

50

Układ napędowy


 

 

 

Rodzaj paliwa

Benzyna bezołowiowa 95

Benzyna bezołowiowa 95

Benzyna bezołowiowa 95

Pojemność (ccm)

1984

1598

1591

Liczba cylindrów

4

4

4

Napędzana oś

przednia

przednia

przednia

Skrzynia biegów:Typ/liczba przełożeń

Manualna/6

Manualna/6

Manualna/6

Osiągi


 

 

 

Moc (KM) przy obr/min

180 przy 4200-6200

200 przy 5500

186 przy5500

Moment obr (Nm) przy obr/min

280 przy 1250-4400

275 przy 1700-4500

265 przy 1500-4500

Przyspieszenie 0 – 100km/h (s)

7,4

7,5

8,4

Prędkość maks (km/h)

227

240

214

Średnie spalanie (l/100km)

6,0

6,7

6,9

Emisja CO2 (g/km)

139

155

157

 

Wybrane dane techniczne Volkswagena Scirocco (najsłabsza wersja benzynowa, najmocniejsza wersja wysokoprężna oraz najmocniejsza wersja benzynowa R)

 

Marka/model

 

Scirocco 1.4 TSI BMT (125 KM)

Scirocco 2.0 TDI BMT (184 KM)

Scirocco R 2.0 TSI

Cena (zł.)

brak danych

brak danych

brak danych

Typ nadwozia/liczba drzwi

Coupe/3

Coupe/3

Coupe/3

Liczba miejsc

44

4

Wymiary i masy


 

 

 

Długość/szerokość/wysokość (mm)

4256/1810/1406

4256/1810/1406

4248/1820/1398

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

1569/1575

1569/1575

1553/1561

Rozstaw osi (mm)

2578

2578

2578

Masa własna (kg)

1280

1418

1450

Pojemność bagażnika (l)

312/1006

312/1006

312/1006

Pojemność zbiornika paliwa (l)

55

55

55

Układ napędowy


 

 

 

Rodzaj paliwa

Benzyna bezołowiowa 95

Olej napędowy

Benzyna bezołowiowa 95

Pojemność (ccm)

1395

1968

1984

Liczba cylindrów

4

4

4

Napędzana oś

przednia

Przednia

 

Skrzynia biegów: Typ/liczba przełożeń

Manualna/6

Dwusprzęgłowa/6

Dwusprzęgłowa/6

Osiągi


 

 

 

Moc (KM) przy obr/min

125przy 5000-6000

184przy3500-4000

280 przy 6000

Moment obr (Nm) przy obr/min

200 przy 1400-4000

380przy1750-3250

350 przy1500-5000

Przyspieszenie 0 – 100km/h (s)

9,3

7,5

5,5

Prędkość maks (km/h)

203

228

250

Średnie spalanie (l/100km)

5,4

4,8

7,9

Emisja CO2 (g/km)

125

125

185

 

 

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty