Przypomnijmy, że na platformie MQB mogą być budowane zarówno auta segmentu B, jak i D. Pozwala na to modułowa konstrukcja tej płyty podłogowej. Zapewnia to ogromne oszczędności. Ponadto, na tej samej linii produkcyjnej mogą być wytwarzane samochody różnych marek, co dodatkowo ogranicza koszty i zwiększa elastyczność zakładów montażowych.
Według wstępnych prognoz, do 2018 roku powstanie 6 milionów samochodów marek VW, Audi, Seat i Skoda, wykorzystujących platformę MQB. Dzięki temu, inwestycje w wysokości 50 mld funtów, jakie poniósł koncern Volkswagena przy opracowaniu tej płyty podłogowej, powinny zwrócić się już w 2014 roku.
- "Najbliższe lata wyglądają dla nas obiecująco. Po rekordowych przychodach w 2011 roku, spodziewamy się dalszego wzrostu produkcji. W perspektywie krótko terminowej zamierzamy zatrzymać technologię MQB wyłącznie dla siebie. Niewykluczone jednak, że za 3-4 lata podzielimy się nią z innym producentem. Rozważymy wszystkie możliwości, jakie się wówczas pojawią" - powiedział Martin Winterkorn, szef grupy Volkswagen.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?