Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36063 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Volkswagen T-Cross. Ile kosztuje mały, miejski SUV?

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Volkswagen T-Cross 

Początkowo do T-Crossa będą oferowane cztery silniki z turbodoładowaniem. Dwie trzycylindrowe benzynowe jednostki TSI o pojemności 1,0 l wyposażone w filtr cząstek stałych mają moc 95 KM oraz 115 KM. Czterocylindrowy silnik 1.5 TSI osiąga moc 150 KM. Ofertę uzupełni czterocylindrowy diesel 1.6 TDI uzyskujący moc 95 KM. Wszystkie jednostki spełniają normę emisji spalin Euro 6d-temp. Zależnie od rodzaju silnika moment obrotowy jest przenoszony do kół przedniej osi za pośrednictwem pięcio- lub sześciobiegowej mechanicznej skrzyni biegów albo za pomocą 7-biegowej przekładni DSG.

Fot. Volkswagen T-Cross będzie piątym SUV-em Volkswagena w Polsce obok T-Roca, Tiguana, Tiguana Allspace i Touarega. Nie podano jeszcze pełnego cennika, ale wiadomo ile trzeba zapłacić za podstawowy wariant.

Długość nadwozia T-Crossa wynosi 4,11 m, auto jest więc krótsze od T-Roca o 12 cm. Duży rozstaw osi wynoszący 2,56 m sprawia, że we wnętrzu jest sporo miejsca dla pięciu pasażerów. Bagażnik ma pojemność od 385 do 455 litrów. W jednej chwili T-Crossa można zamienić – dzięki składanej kanapie z tyłu – w małego transportera z bagażnikiem o pojemności 1.281 litrów i z równą, płaską podłogą.

Początkowo do T-Crossa będą oferowane cztery silniki z turbodoładowaniem. Dwie trzycylindrowe benzynowe jednostki TSI o pojemności 1,0 l wyposażone w filtr cząstek stałych mają moc 95 KM oraz 115 KM. Czterocylindrowy silnik 1.5 TSI osiąga moc 150 KM. Ofertę uzupełni czterocylindrowy diesel 1.6 TDI uzyskujący moc 95 KM. Wszystkie jednostki spełniają normę emisji spalin Euro 6d-temp. Zależnie od rodzaju silnika moment obrotowy jest przenoszony do kół przedniej osi za pośrednictwem pięcio- lub sześciobiegowej mechanicznej skrzyni biegów albo za pomocą 7-biegowej przekładni DSG.

Zobacz także: Pomiar prędkości. Policyjny radar niezgodny z prawem 

T-Cross został wyposażony w systemy bezpieczeństwa znane z większych samochodów. Należą do nich m.in. system Front Assist monitorujący przestrzeń przed autem i wyposażony w funkcje rozpoznawania pieszych na jezdni oraz hamowania awaryjnego, system Lane Assist utrzymujący samochód na wybranym pasie ruchu, system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu, aktywny system ochrony pasażerów, a także system Blind Spot Detection ułatwiający zmianę pasa ruchu i związany z nim system wspomagający parkowanie. W ramach wyposażenia dodatkowego są dostępne czujnik monitorujący zmęczenie kierowcy, aktywny tempomat ACC oraz system automatycznego parkowania Park Assist.

Aby smartfonom nigdy nie zabrakło energii, T-Crossa wyposażono w dwa wejścia USB oraz w system wireless charging. Dostępny za dopłatą bezkluczykowy system otwierania drzwi i uruchamiania silnika „Keyless Access” sprawia, że dostęp do auta jest wygodniejszy. Wyposażenie T-Crossa może obejmować system dźwiękowy amerykańskiej marki Beats z 300 watowym 8-kanałowym wzmacniaczem oraz subwooferem umieszczonym w bagażniku.

Auto z 95-konną jednostka 1.0 TSI i bazowym wyposażeniem będzie kosztować 69 790 zł.

Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?

 

Volkswagen T-Cross 

Początkowo do T-Crossa będą oferowane cztery silniki z turbodoładowaniem. Dwie trzycylindrowe benzynowe jednostki TSI o pojemności 1,0 l wyposażone w filtr cząstek stałych mają moc 95 KM oraz 115 KM. Czterocylindrowy silnik 1.5 TSI osiąga moc 150 KM. Ofertę uzupełni czterocylindrowy diesel 1.6 TDI uzyskujący moc 95 KM. Wszystkie jednostki spełniają normę emisji spalin Euro 6d-temp. Zależnie od rodzaju silnika moment obrotowy jest przenoszony do kół przedniej osi za pośrednictwem pięcio- lub sześciobiegowej mechanicznej skrzyni biegów albo za pomocą 7-biegowej przekładni DSG.

Fot. Volkswagen

Volkswagen T-Cross

Początkowo do T-Crossa będą oferowane cztery silniki z turbodoładowaniem. Dwie trzycylindrowe benzynowe jednostki TSI o pojemności 1,0 l wyposażone w filtr cząstek stałych mają moc 95 KM oraz 115 KM. Czterocylindrowy silnik 1.5 TSI osiąga moc 150 KM. Ofertę uzupełni czterocylindrowy diesel 1.6 TDI uzyskujący moc 95 KM. Wszystkie jednostki spełniają normę emisji spalin Euro 6d-temp. Zależnie od rodzaju silnika moment obrotowy jest przenoszony do kół przedniej osi za pośrednictwem pięcio- lub sześciobiegowej mechanicznej skrzyni biegów albo za pomocą 7-biegowej przekładni DSG.

Fot. Volkswagen

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Odyn88 (gość)

    na to konto xlv z silnikiem diesla 1.6 jest rozsądniejszym wyborem, bo za normalną cenę dostajemy suva bardzo podobnego suva z lepszym wykończeniem moim zdaniem.

  • robin (gość)

    Duster 20 tysiakow mniej i wcale nie bedzie bardziej awaryjny.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł