Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Volkswagen Touareg. SUV nowej generacji w cyfrowym wydaniu

Wojciech Frelichowski
Volkswagen Touareg IIINa początek gama silników będzie się składać z dwóch wysokoprężnych jednostek V6 z turbodoładowaniem o mocy 231 i 286 KM oraz z silnika benzynowego V6 o mocy 340. Później pojawi się 4-litrowy silnik wysokoprężny V8 z turbodoładowaniem o mocy 421 KM. Planowana jest również wersja hybrydowa plug-in.Fot. Wojciech Frelichowski
Volkswagen Touareg IIINa początek gama silników będzie się składać z dwóch wysokoprężnych jednostek V6 z turbodoładowaniem o mocy 231 i 286 KM oraz z silnika benzynowego V6 o mocy 340. Później pojawi się 4-litrowy silnik wysokoprężny V8 z turbodoładowaniem o mocy 421 KM. Planowana jest również wersja hybrydowa plug-in.Fot. Wojciech Frelichowski
Volkswagen zaprezentował nowego Touarega. Auto jest nafaszerowane elektroniką, jak żadna z dotychczasowych generacji tego auta. Dotyczy to zarówno systemów wspomagających bezpieczeństwo, jak i systemów łączności.
Volkswagen Touareg IIINa początek gama silników będzie się składać z dwóch wysokoprężnych jednostek V6 z turbodoładowaniem o mocy 231 i 286 KM oraz z
Volkswagen Touareg III

Na początek gama silników będzie się składać z dwóch wysokoprężnych jednostek V6 z turbodoładowaniem o mocy 231 i 286 KM oraz z silnika benzynowego V6 o mocy 340. Później pojawi się 4-litrowy silnik wysokoprężny V8 z turbodoładowaniem o mocy 421 KM. Planowana jest również wersja hybrydowa plug-in.

Fot. Wojciech Frelichowski

Premiera nowego Tourega odbyła się na rozpoczynającym się właśnie salonie samochodowych w Szanghaju. Według zapowiedzi producenta. chiński rynek ma być jednym z kluczowych dla flagowego SUV-a Volkswagena. Przypomnijmy, że Touareg pierwszej generacji wszedł na rynek w 2002 roku. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej, co Porsche Cayenne. Po czterech latach Touareg przeszedł modernizację, a na początku 2010 roku pojawił się model drugiej generacji. Także i ten pojazd dzielił płytę podłogową z Porsche Cayenne, tym razem drugiej generacji. W 2014 r. Touarega II poddano kuracji odświeżającej, a teraz przyszedł czas na Tourega III.

Nowy Touareg jest większy od poprzednika. Długość nadwozia wynosi 4878 mm (o 77 mm więcej), szerokość to 1984 mm (+44 mm), wysokość wynosi 1702 mm (+1 mm), a rozstaw osi 2894 (+1 mm). Wzrosła również pojemność bagażnika - z 697 do 810 litrów. Jak informuje producent, pomimo zwiększonej długości i szerokości nadwozie jest o 106 kg lżejsze od schodzącego modelu ze względu na mieszaną konstrukcję z aluminium (48 procent) i stali high-tech (52 procent).

W wyglądzie auta od razu wzrok przykuwa wielka atrapa chłodnicy, z którą kontrastują dość wąskie klosze reflektorów. Tylna partia nadwozia przypomina nieco projekt aut typu coupe o czym świadczy pochylona tylna szyba, nad którą dominuje spory spoiler będący jednocześnie przedłużeniem dachu.

Volkswagen Touareg IIINa początek gama silników będzie się składać z dwóch wysokoprężnych jednostek V6 z turbodoładowaniem o mocy 231 i 286 KM oraz z
Volkswagen Touareg III

Na początek gama silników będzie się składać z dwóch wysokoprężnych jednostek V6 z turbodoładowaniem o mocy 231 i 286 KM oraz z silnika benzynowego V6 o mocy 340. Później pojawi się 4-litrowy silnik wysokoprężny V8 z turbodoładowaniem o mocy 421 KM. Planowana jest również wersja hybrydowa plug-in.

Fot. Wojciech Frelichowski

Znacznie więcej zmian można zaobserwować w kabinie. Należy podkreślić, że są to zmiany niemalże rewolucyjne. Dość powiedzieć, że auto otrzymało dwa wielkie wyświetlacze. Kierowca przed oczami ma 12-calowy cyfrowy zestaw wskaźników Digital Cockpit, na którym wyświetlane informacje można ustawić według jego indywidualnych życzeń. Mogą to być klasyczne zegary (prędkościomierz i obrotomierz), aby po chwili zamienić je na informacje komputera pokładowego lub na mapę nawigacji satelitarnej.

Jednak jeszcze bardziej spektakularnym elementem jest główny wyświetlacz Discover Premium zainstalowany w pośrodku kokpitu, którego przekątna wynosi aż 15 cali. Razem z Digital Cockpit stanowią system, który Volkswagen nazwał Innovision. To cyfrowy system operacyjny, informacyjny, komunikacyjny i rozrywkowy, który właściwie nie potrzebuje konwencjonalnych przycisków ani przełączników. Dzięki niemu kierowca oraz pasażerowie mogą korzystać z urządzeń obsługi i komfortu według własnych upodobań. Coś, jak smartfon, tyle, że jeżdżący. Oczywiście system Innovision gwarantuje pełną integrację smartfona lub iPhona użytkownika.

Elektronika została również zaadaptowana na potrzeby systemów wspomagania kierowcy. Według producenta, nowy Touareg otrzymał największą gamę systemów pomocy, prowadzenia i komfortu, które kiedykolwiek zostały zainstalowane w Volkswagenie. To np. system pomocy, który wykrywa ludzi i zwierzęta w ciemności za pomocą kamery termowizyjnej, zaś obraz prezentuje na wyświetlaczu Digital Cockpit. Oczywiście w standardzie będą takie elementy, jak aktywny tempomat, asystent toru jazdy czy wykrywacz pojazdów znajdujących się w martwym polu lusterek bocznych, a także asystent parkowania z systemem wizyjnym.

Zobacz także: Testujemy miejski model Volkswagena

Jest też wyświetlacz Head-up na przedniej szybie. To największy wyświetlacz tego typu oferowany przez firmę Volkswagen z wirtualnym ekranem o rozmiarze 217 x 88 mm. Nowością jest system oświetlenia kabiny. Atmosferę we wnętrzu można spersonalizować za pomocą światła. W opcji dostępnych jest 30 kolorów oświetlania.

[page_break]

Volkswagen Touareg IIINa początek gama silników będzie się składać z dwóch wysokoprężnych jednostek V6 z turbodoładowaniem o mocy 231 i 286 KM oraz z
Volkswagen Touareg III

Na początek gama silników będzie się składać z dwóch wysokoprężnych jednostek V6 z turbodoładowaniem o mocy 231 i 286 KM oraz z silnika benzynowego V6 o mocy 340. Później pojawi się 4-litrowy silnik wysokoprężny V8 z turbodoładowaniem o mocy 421 KM. Planowana jest również wersja hybrydowa plug-in.

Fot. Wojciech Frelichowski

Tak jak poprzednie generacje, tak i Touareg III będzie wyposażony w aktywne zawieszenie oraz stały napęd 4x4. Nowością jest układ jezdny z aktywną kompensacją przechyłu i sterowaniem wszystkimi kołami.

Ponadto nowy Touareg ma jeden z najbardziej zaawansowanych systemów reflektorów - IQ.Light - reflektory z matrycą LED. System jest wyposażony w interaktywny układ sterowania oświetleniem, który w sumie składa się w 256 diod LED w różnych segmentach lewego i prawego reflektora.

Na początek gama silników będzie się składać z dwóch wysokoprężnych jednostek V6 z turbodoładowaniem o mocy 231 i 286 KM oraz z silnika benzynowego V6 o mocy 340. Później pojawi się 4-litrowy silnik wysokoprężny V8 z turbodoładowaniem o mocy 421 KM. Planowana jest również wersja hybrydowa plug-in.

Według zapowiedzi Volkswagena nowy Touareg pojawi się w sprzedaży pod koniec wiosny tego roku. Cena nie jest jeszcze ustalona.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty