Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37015 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Volkswagen Touareg. SUV nowej generacji w cyfrowym wydaniu

Data publikacji: Autor: Wojciech Frelichowski

Volkswagen Touareg III

Na początek gama silników będzie się składać z dwóch wysokoprężnych jednostek V6 z turbodoładowaniem o mocy 231 i 286 KM oraz z silnika benzynowego V6 o mocy 340. Później pojawi się 4-litrowy silnik wysokoprężny V8 z turbodoładowaniem o mocy 421 KM. Planowana jest również wersja hybrydowa plug-in.

Fot. Wojciech Frelichowski Volkswagen zaprezentował nowego Touarega. Auto jest nafaszerowane elektroniką, jak żadna z dotychczasowych generacji tego auta. Dotyczy to zarówno systemów wspomagających bezpieczeństwo, jak i systemów łączności.

Volkswagen Touareg III

Na początek gama silników będzie się składać z dwóch wysokoprężnych jednostek V6 z turbodoładowaniem o mocy 231 i 286 KM oraz z silnika benzynowego V6 o mocy 340. Później pojawi się 4-litrowy silnik wysokoprężny V8 z turbodoładowaniem o mocy 421 KM. Planowana jest również wersja hybrydowa plug-in.

Fot. Wojciech Frelichowski Premiera nowego Tourega odbyła się na rozpoczynającym się właśnie salonie samochodowych w Szanghaju. Według zapowiedzi producenta. chiński rynek ma być jednym z kluczowych dla flagowego SUV-a Volkswagena. Przypomnijmy, że Touareg pierwszej generacji wszedł na rynek w 2002 roku. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej, co Porsche Cayenne. Po czterech latach Touareg przeszedł modernizację, a na początku 2010 roku pojawił się model drugiej generacji. Także i ten pojazd dzielił płytę podłogową z Porsche Cayenne, tym razem drugiej generacji. W 2014 r. Touarega II poddano kuracji odświeżającej, a teraz przyszedł czas na Tourega III.

Redakcja poleca:

Badanie techniczne auta. Będzie podwyżka
Te auta używane są najmniej awaryjne
Jak często wymieniać płyn hamulcowy?

Nowy Touareg jest większy od poprzednika. Długość nadwozia wynosi 4878 mm (o 77 mm więcej), szerokość to 1984 mm (+44 mm), wysokość wynosi 1702 mm (+1 mm), a rozstaw osi 2894 (+1 mm). Wzrosła również pojemność bagażnika - z 697 do 810 litrów. Jak informuje producent, pomimo zwiększonej długości i szerokości nadwozie jest o 106 kg lżejsze od schodzącego modelu ze względu na mieszaną konstrukcję z aluminium (48 procent) i stali high-tech (52 procent).

W wyglądzie auta od razu wzrok przykuwa wielka atrapa chłodnicy, z którą kontrastują dość wąskie klosze reflektorów. Tylna partia nadwozia przypomina nieco projekt aut typu coupe o czym świadczy pochylona tylna szyba, nad którą dominuje spory spoiler będący jednocześnie przedłużeniem dachu.

Volkswagen Touareg III

Na początek gama silników będzie się składać z dwóch wysokoprężnych jednostek V6 z turbodoładowaniem o mocy 231 i 286 KM oraz z silnika benzynowego V6 o mocy 340. Później pojawi się 4-litrowy silnik wysokoprężny V8 z turbodoładowaniem o mocy 421 KM. Planowana jest również wersja hybrydowa plug-in.

Fot. Wojciech Frelichowski Znacznie więcej zmian można zaobserwować w kabinie. Należy podkreślić, że są to zmiany niemalże rewolucyjne. Dość powiedzieć, że auto otrzymało dwa wielkie wyświetlacze. Kierowca przed oczami ma 12-calowy cyfrowy zestaw wskaźników Digital Cockpit, na którym wyświetlane informacje można ustawić według jego indywidualnych życzeń. Mogą to być klasyczne zegary (prędkościomierz i obrotomierz), aby po chwili zamienić je na informacje komputera pokładowego lub na mapę nawigacji satelitarnej.

Jednak jeszcze bardziej spektakularnym elementem jest główny wyświetlacz Discover Premium zainstalowany w pośrodku kokpitu, którego przekątna wynosi aż 15 cali. Razem z Digital Cockpit stanowią system, który Volkswagen nazwał Innovision. To cyfrowy system operacyjny, informacyjny, komunikacyjny i rozrywkowy, który właściwie nie potrzebuje konwencjonalnych przycisków ani przełączników. Dzięki niemu kierowca oraz pasażerowie mogą korzystać z urządzeń obsługi i komfortu według własnych upodobań. Coś, jak smartfon, tyle, że jeżdżący. Oczywiście system Innovision gwarantuje pełną integrację smartfona lub iPhona użytkownika.

Elektronika została również zaadaptowana na potrzeby systemów wspomagania kierowcy. Według producenta, nowy Touareg otrzymał największą gamę systemów pomocy, prowadzenia i komfortu, które kiedykolwiek zostały zainstalowane w Volkswagenie. To np. system pomocy, który wykrywa ludzi i zwierzęta w ciemności za pomocą kamery termowizyjnej, zaś obraz prezentuje na wyświetlaczu Digital Cockpit. Oczywiście w standardzie będą takie elementy, jak aktywny tempomat, asystent toru jazdy czy wykrywacz pojazdów znajdujących się w martwym polu lusterek bocznych, a także asystent parkowania z systemem wizyjnym.

Zobacz także: Testujemy miejski model Volkswagena

Jest też wyświetlacz Head-up na przedniej szybie. To największy wyświetlacz tego typu oferowany przez firmę Volkswagen z wirtualnym ekranem o rozmiarze 217 x 88 mm. Nowością jest system oświetlenia kabiny. Atmosferę we wnętrzu można spersonalizować za pomocą światła. W opcji dostępnych jest 30 kolorów oświetlania.

Volkswagen Touareg III

Na początek gama silników będzie się składać z dwóch wysokoprężnych jednostek V6 z turbodoładowaniem o mocy 231 i 286 KM oraz z silnika benzynowego V6 o mocy 340. Później pojawi się 4-litrowy silnik wysokoprężny V8 z turbodoładowaniem o mocy 421 KM. Planowana jest również wersja hybrydowa plug-in.

Fot. Wojciech Frelichowski

Volkswagen Touareg III

Na początek gama silników będzie się składać z dwóch wysokoprężnych jednostek V6 z turbodoładowaniem o mocy 231 i 286 KM oraz z silnika benzynowego V6 o mocy 340. Później pojawi się 4-litrowy silnik wysokoprężny V8 z turbodoładowaniem o mocy 421 KM. Planowana jest również wersja hybrydowa plug-in.

Fot. Wojciech Frelichowski

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • kolos9 (gość)

    Suvów coraz więcej wychodzi teraz, sam się zdecydowałem i jeżdzę peugeotem 5008. Ludzie lubią wygodę to doceniają i kupują takie samochody.

  • Gatts (gość)

    P5008 też ładny i rzeczywiście takie samochody są typowo rodzinne a ze względu na swoją budowę nadają się na bezproblemową jazdę w góry.

  • kornik (gość)

    Czekam na info odnośnie ceny i dopiero będę myślał aczkolwiek mam fundusze do 80 tysi więc podejrzewam że raczej napewno sie nie wyrobie i coś pokroju xlv sie koniec końców kupi. Na szczęście jest co wybierać wsród suvów

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Touareg zdjęcia

Volkswagen Touareg dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volkswagen Touareg opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen Touareg Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł