Nowe auto Volkswagena będzie rywalizować z Oplem Zafirą, Citroenem Xsarą Picasso czy Renaultem Scenic, czyli z samochodami już zadomowionymi na europejskim rynku. Touran jest produkowany w dwóch odmianach - pięcio- i siedmioosobowej. Niestety, jeśli już zdecydujemy się na wersję pięcioosobową nie ma już możliwości dokupienia i zamontowania dodatkowych foteli dla dwóch osób.
W 2005 roku Volkswagen chce, by szybko rozwijający się segment samochodów MPV zajmował w ofercie Volkswagena ponad 20 procent aut kompaktowych, powiększając atrakcyjność oferty, której trzon stanowią dziś modele Golf i Bora.
Auto już na pierwszy rzut oka jednoznacznie kojarzy się z innymi pojazdami tej marki. Spokojna, wręcz nudna linia nadwozia, łączy tradycję i nowoczesność - taka stylistyka ma przyciągnąć nową grupę odbiorców. Przy zakupie musimy się zdecydować na auto pięcio- lub siedmioosobowe. Wg producenta jest duża grupa klientów, którzy szukają auta o nietypowym wyglądzie, a wystarczy im wnętrze z pięcioma miejscami siedzącymi.
Wnętrze Tourana przypomina inne auta Volkswagena - przejrzysta tablica przyrządów, prosty w obsłudze (choć zmieniony wizualnie) system sterujący nawiewem i klimatyzacją, seryjnie montowane i zintegrowane z tablicą radio. Na uwagę zasługują dobrej jakości materiały wykończeniowe, wyprofilowane fotele, a także przestronny przedział pasażerski. Na pewno nie będziemy narzekać na brak miejsca na nogi i nad głowami. Wyjątkiem są osoby zajmujące miejsca w trzecim rzędzie siedzeń - są one przeznaczone raczej dla dzieci lub do przewozu pasażerów na krótkich dystansach. Przedział bagażowy w pięciomiejscowej wersji liczy 695 litrów, podczas gdy w siedmiomiejscowej zaledwie 121 litrów. Jednak po złożeniu siedzeń drugiego i trzeciego rzędu jego pojemność wzrasta do prawie 2000 litrów. Wewnątrz auta znajdziemy prawie 40 schowków, tylko kto spamięta, co gdzie schował?
VW Touran ma zawieszenie o dość twardej charakterystyce. Mimo to nie można narzekać na brak komfortu. Wnętrze jest dobrze wygłuszone. W wyposażeniu seryjnym znajdziemy radioodtwarzacz, regulację wysokości fotela kierowcy i regulowaną w dwóch płaszczyznach kolumnę kierowniczą, przednie i boczne poduszki gazowe, a także kurtyny boczne obejmujące swoim działaniem pierwszy i drugi rząd siedzeń. W serii znajdują się także systemy - ESP, ABS, EDS i ASR. Dziwi więc fakt, że w wersji Basis trzeba dopłacić za roletę zakrywającą przedział bagażowy. To chyba przesadna oszczędność.
W gamie znajdziemy trzy silniki benzynowe - 1.6 (102 KM), 1.6 FSI (115 KM) i 2.0 FSI (150 KM) - ten ostatni pojawi się na rynku za kilka miesięcy. Silniki FSI to jednostki z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Poza znaną jednostką 1.9 TDI o mocy 100 KM, oferowany jest nowy silnik 2.0 TDI o mocy 136 KM z pompowtryskiwaczami i czterema zaworami na cylinder. Najtańsza wersja VW Touran 1.6 to wydatek 69 940 złotych. Model 1.6 FSI kosztuje 72 940, a najdroższy z silnikiem 2.0 TDI w wyposażeniu Highline - 102 040 złotych.
Volkswagen Touran a konkurencja
Model | Volkswagen Touran | Opel Zafira | Citroen Xsara Picasso | Renault Scenic |
Silnik | R4 | R4 | R4 | R4 |
Liczba zaworów | 16 | 16 | 16 | 16 |
Pojemność skokowa (cm sześc.) | 1598 | 1796 | 1761 | 1783 |
Moc maks. (KM) | 115 | 125 | 112 | 118 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 186 | 188 | 190 | 189 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) | 11,9 | 11,5 | 10,8 | 10,3 |
Średnie zużycie paliwa (l/100 km) | 7,4 | 8,6 | 7,7 | 7,8 |
Cena (zł) | 72 940 | 78 800 | 73 300 | 75 000 |
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?