Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36907 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volkswagen Touran – pierwsza jazda

Data publikacji: Autor: Tomasz Szmandra

Fot. Tomasz Szmandra:Touran raczej nie ma szans w samochodowym konkursie piękności, ale to nie wygląd jest jego głównym atutem. Touran to jeden z najbardziej udanych modeli Volkswagena ostatnich lat. Z pewnością dlatego wprowadzone zmiany mają jedynie kosmetyczny charakter, a podczas pierwszych jazd testowych najbardziej zachwyciło nas...parkowanie.

 

Niemiecki minivan już zdążył wypracować sobie dobrą opinię, zbierając zasłużone pochwały za Fot. Tomasz Szmandra:Touran raczej nie ma szans w samochodowym konkursie piękności, ale to nie wygląd jest jego głównym atutem. trwałość i wysoką jakość wykonania. Zmodyfikowany Touran z zewnątrz niewiele różni się od poprzednika. W przedniej części nadwozia zastosowano chromowaną osłonę chłodnicy, zmieniono zderzak i reflektory, które teraz przypominają te z Volkswagena Eosa.

 

Z tyłu uwagę zwracają nowe światła zespolone oraz inny kształt zderzaka.

Fot. Tomasz Szmandra: Projektanci niemieckiego minivana postawili na komfort i funkcjonalność – pod mało ciekawą karoserią kryje się przestronne wnętrze. Niewielkiej modyfikacji poddano również wnętrze. Doszły nowe wzory tapicerki i elementy dekoracyjne.

 

Wzbogacono także wyposażenie seryjne. W opcji dostępne będą m.in. układ wspomagający ruszanie pod górę, światła do jazdy dziennej, bi-ksenonowe reflektory zFot. Tomasz Szmandra: Tradycyjna “volkswagenowska” tablica przyrządów jest ergonomiczna i wykonana z materiałów bardzo dobrej jakości. funkcją oświetlania zakrętów oraz układ automatycznego parkowania tzw. Park Assist.

Minivanem Volkswagena może podróżować – w zależności od wersji – pięciu lub siedmiu pasażerów. Siedzenia trzeciego rzędu składają się i chowają pod podłogę bagażnika.

 

Trzy Fot. Tomasz Szmandra: Trzeci rząd foteli schowany jest w bagażniku, a po jego rozłożeniu Touranem może podróżować nawet siedem osób. fotele w drugim rzędzie można składać, przesuwać wzdłuż i w poprzek lub całkowicie zdemontować, dzięki czemu bagażnik powiększy się aż do 1989 l.

 

 

Gamę oferowanych w Touranie silników otwiera nowa, najmocniejsza jednostka benzynowa 1,4 l TSI o mocy 170 KM. W tej wersji auto będzie jednak dostępne dopiero od wiosny przyszłego roku, ale silnik Twincharger (wyposażony w dwie sprężarkami - mechaniczną i turbosprężarkę) jest oferowany także w odmianie o mocy 140 KM.

Podstawowym silnikiem w ofercie będzie benzynowy 1,6 l/ 102 KM, natomiast spośród jednostek wysokoprężnych najmocniejszy jest 170-konny 2.0 TDI.

 

Sposobem na obniżenie kosztów eksploatacji może być 109-konny silnik “EcoFuel” napędzany gazem ziemnym. Będzie on dostępny już w momencie wprowadzenia nowego Tourana na rynek.Fot. Tomasz Szmandra: Po włączeniu wstecznego biegu puszczamy kierownicę, ograniczając się tylko do operowania pedałami gazu i hamulca, a samochód w 15 sekund znajdzie się na wybranym miejscu parkingowym.

 

Wrażenia z jazdy

 

Jednym z najciekawszych silników oferowanych w Touranie jest niewątpliwie Twincharger 1,4 l/ 140 KM. Jednostka ta jest wystarczająco dynamiczna i wyróżnia się wysoką kulturą pracy. Może ona współpracować z 6-przełożeniową manualną skrzynią biegów lub zautomatyzowaną przekładnią DSG z możliwością ręcznej zmiany biegów za pomocą łopatek umieszczonych pod kierownicą.

 

Touran był pierwszym modelem Volkswagena w którym zastosowano dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG. Dzięki unikatowej konstrukcji z dwoma kompletami przełożeń zmiana biegu trwa tutaj ułamek sekundy. W momencie gdy na pierwszym wałku jest włączony dany bieg - na drugim przygotowany jest już następny. Na to rozwiązanie, autorstwa amerykańskiej firmy BorgWarner zdecydował się tylko Volkswagen, ale ryzyko się opłaciło. Dzięki temu koncern posiada w swojej ofercie jedną z najbardziej udanych zautomatyzowanych skrzyń biegów spośród obecnie dostępnych na rynku.


Konstrukcja łącząca zalety klasycznego automatu i przekładni manualnej okazała się strzałem w dziesiątkę. Podczas jazd testowych zmienia przełożenia odbywała się prawie niezauważalnie, oszczędzając podróżnym nieprzyjemnych szarpnięć czy wycia silnika na wysokich obrotach.

Najbardziej oczekiwaną nowością w Touranie był jednak układ automatycznego parkowania Park Assist. Urządzenie zaczyna działać po wciśnięciu odpowiedniego przycisku przy prędkości samochodu do 30 km/h. Ultradźwiękowe czujniki wykrywają większą przestrzeń pomiędzy samochodami z prawej i lewej strony, równolegle do drogi. Następnie moduł sterujący ustala przebieg drogi parkowania, a po włączeniu wstecznego biegu wystarczy puścić kierownicę, a samochód w ok. 15 sekund znajdzie się na wybranym miejscu parkingowym. W tym przypadku rola kierowcy ogranicza się do operowania pedałem gazu lub hamulca.

 

Do polskich salonów odnowiony Touran trafi w styczniu, ale jeszcze w tym roku poznamy jego cenę. 

 

Wybrane dane techniczne

 

Typ silnika

Benzynowy, podwójnie doładowany

Ilość cylindrów/ zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3)

1390

Moc maksymalna (KM) przy obr/min

140/5600

Maksymalny moment obrotowy

(Nm) przy obr/min

220/1500-4000

Czas rozpędzania 0-100 km/h (s)

9,8/ 9,7*

Prędkość maksymalna (km/h)

200/ 198*

Zużycie paliwa – miasto/ poza miastem (l/100 km)

9,7/6,1

10,2/6,1*

Długość x szerokość x wysokość (cm)

440,7 x 179,4 x 163,5

Rozstaw osi (cm)

267,8

Pojemność bagażnika (l)

695/ 1989

* wersja ze skrzynią DSG

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • juniores

    wole "stary" 1,9 TDI 110KM -mniej awaryjny i pali 2-3 litry mniej, a spokojnie wystarczy do dynamicznej jazdy.

  • aston

    Po pierwsze w tabelce jest silnik benzynowy a podpisany jest jako Turbodiesel Po drugie ten tekst można by napisać bez jazdy tym samochodem

  • Robbi

    System Park Assist jest ciekawy ale bioroc pod uwage nasze realia biedzie chyba kosztowal krocie. Ogolnie jednak Vw touran nie zachwyca wygladem. Niemcy mogliby sie bardziej postarac

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Volkswagen Touran zdjęcia

Volkswagen Touran dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volkswagen Touran opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen Touran Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł