Volkswagen ujawnia nowego Eosa [GALERIA]

(red) źródło: Mototarget
Światowa premiera nowego Eosa miała miejsce w Stanach Zjednoczonych podczas wystawy Los Angeles Auto Show w listopadzie 2010. Do europejskich salonów samochód trafił w lutym 2011 roku, w USA oferowany był miesiąc później.elementami wyposażenia.

Światowa premiera nowego Eosa miała miejsce w Stanach Zjednoczonych podczas wystawy Los Angeles Auto Show w listopadzie 2010. Do europejskich salonów samochód trafił w lutym 2011 roku, w USA oferowany był miesiąc później.

Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

W Ameryce Eos oferowany jest z silnikiem 2.0 TSI o mocy 200 KM z 6-stopniową przekładnią DSG. W Europie dostępne są trzy silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem (TSI) i jeden silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem (TDI). Jednostki TSI mają moc od 122 KM do 210 KM, TDI z Common Rail rozwija moc 140 KM. O oszczędności nowego cabrio - coupé świadczy wartości zużycia paliwa przez wersję 2.0 TDI wyposażoną w BlueMotion Technology o mocy 140 KM: 4,8 l/100 km. Dzięki zastosowaniu BlueMotion Technology (między innymi system Start&Stop i odzyskiwanie energii hamowania) udało się zmniejszyć spalanie o 0,7 l/100 km.

**CZYTAJ TAKŻE

Volkswagen Eos - pierwsza jazdaCeny nowego Volkswagena Tiguana w Polsce

**

Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

Stylistyka nowego Eosa jest zgodna z obecnymi trendami marki. Między nowymi reflektorami rozciąga się osłona chłodnicy składająca się z trzech czarnych, połyskujących poprzeczek. Każda z nich przyozdobiona jest wąską chromowaną listwą. Główne reflektory mogą być halogenowe lub opcjonalnie bi-ksenonowe. W przypadku reflektorów bi-ksenonowych światła do jazdy w dzień to 14 diod LED. Jako wyposażenie dodatkowe, dla obu typów reflektorów, dostępny jest system Light Assist. Po aktywacji, przełącza on automatycznie światła drogowe na mijania i odwrotnie, w zależności od sytuacji na drodze. Reflektory przeciwmgielne ze zintegrowanymi światłami doświetlającymi zakręty dbają o bezpieczeństwo.

Całkowicie nowa jest oferta kół ze stopu metali lekkich. Seryjnie Eos porusza się na 16-calowych obręczach z oponami o szerokości 215 mm. Jako opcja, dostępne są koła 16-, 17- i 18-calowe. Od poprzednika przejęte zostały

Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

16-calowe koła zimowe z pełnymi osłonami obręczy. Nowy Eos rozpoznawalny jest po dwuczęściowych diodowych światłach tylnych i zmodyfikowanym zderzaku. W dwuczęściowych (wbudowanych w bagażnik i błotniki) światłach tylnych wyraźnie widać stylizowane "M", w które wbudowane są diodowe tylne lampy i światła stopu.

We wnętrzu Eosa zastosowano nowe elementy dekoracyjne na desce rozdzielczej i w poszyciu drzwi. Seryjnie ten samochód zdobią aplikacje z matowego chromu. Tak zwany pakiet oświetleniowy został skonfigurowany na nowo. W przypadku tego pakietu do wyposażenia Eosa należą wstawki dekoracyjne Black Peak (ciemne aplikacje z aluminium z chromowaną krawędzią). Podobnie jak wcześniej, pakiet ten może być zamawiany w wariancie z elementami z drewna szlachetnego: orzecha lub topoli. Ponadto elementy obsługowe otwierania i zamykania okien oraz przełącznik świateł posiadają chromowane obramowanie.

Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

Technicznymi nowościami, które charakteryzują Eosa z 2011 roku są: komputer pokładowy Premium z kolorowym wyświetlaczem, układ regulacji świateł drogowych Light Assist oraz druga generacja systemu ułatwiającego parkowanie Park Assist wraz z systemem Park Pilot (wspomaganie parkowania równolegle i prostopadle to osi jezdni). Nowością w Eosie jest także bezkluczykowy system zamykania i otwierania drzwi oraz uruchamiania silnika Keyless Access.

Jeżeli nowy Eos posiada system Keyless Access, dach może być otwierany i zamykany zdalnie, co jest nowością w tej serii modeli.

Dach CSC (skrót od niemieckiego określenia Cabriolet-, Schiebe-, Coupé) jest bardzo nowoczesnym systemem. Seryjną częścią składową pięcioczęściowego dachu jest rozsuwany, środkowy, szklany element, który dba o przyjemne oświetlenie wnętrza także przy złej pogodzie. Całkowicie składany dach CSC w ciągu tylko 25 sekund zmienia Eosa z coupé w kabriolet i odwrotnie.

Wersje silnikowe oferowane w Europie:

Model1.4 TSI1.4 TSI2.0 TSI2.0 TDI
Silnikbenzynowybenzynowybenzynowywysokoprężny
Moc (KM)122160210140
Moment obrotowy (Nm)200240280320
Średnie zużycie paliwa (l/100 km)6,66,87,55,7
Emisja CO2 (g/km)144157174149
Prędkość maksymalna (km/h)198217236207
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen

**więcej zdjęć w

naszej galerii

**

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty