Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37260 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volkswagen up! 1.0 TSI. Niczym małe GTI

Data publikacji: Autor: Karol Biela

Volkswagen up! 

Autko otrzymało przeprojektowane zderzaki, zmieniono też nieco kształt przednich reflektorów, które otrzymały światła do jazdy dziennej LED, a w lusterka zewnętrzne wbudowane zostały kierunkowskazy. Odświeżonego Volkswagena up! zamówić będzie można z 13 nowymi kolorami nadwozia, ale też z 3 różnymi kolorami dachu – czarnym, białym i szarym. 

Fot. Karol Biela Najmniejszy Volkswagen przeszedł kurację odmładzającą. Poza zmianami detali w stylistyce nadwozia i we wnętrzu VW up! otrzymał też nową 90-konną jednostkę 1.0 TSI.

Volkswagen up! 

Autko otrzymało przeprojektowane zderzaki, zmieniono też nieco kształt przednich reflektorów, które otrzymały światła do jazdy dziennej LED, a w lusterka zewnętrzne wbudowane zostały kierunkowskazy. Odświeżonego Volkswagena up! zamówić będzie można z 13 nowymi kolorami nadwozia, ale też z 3 różnymi kolorami dachu – czarnym, białym i szarym. 

Fot. Karol Biela Niemiecka firma rozpoczęła walkę o klienta w segmencie A już w 1998 roku. Wtedy na rynku pojawił się model Lupo, który produkowano do 2005 roku w Wolfsburgu. Wysokie ceny zakupu spowodowały, że autko nie było oficjalnie oferowane w Polsce, jednak dzięki importowi używanych egzemplarzy z krajów Zachodniej Europy Lupo do dzisiaj spotkać można na naszych drogach.

Kolejnym maluchem Volkswagena - konkurującym m.in. z „trojaczkami” z Kolina, czyli Toyotą Aygo, Peugeotem 107 i Citroenem C1 - był model Fox. Autko sprzedawano w Europie w latach 2003-2011, jednak sam pojazd wytwarzano w Ameryce Południowej, co mogło pośrednio wpłynąć na to, że pojazd ten nie odniósł większego sukcesu sprzedażowego.

Następcą Foxa jest model up!, który zaprezentowano w 2010 roku wraz z bliźniaczą Skodą Citigo i Seatem Mii. Tym razem najmniejszy z gamy Volkswagena zyskał uznanie europejskich klientów, gdyż po pięciu latach od rozpoczęcia w Bratysławie produkcji sprzedano ponad 660 tysięcy, a w Niemczech, Holandii czy Danii to lider segmentu A.

Jednak pięć lat to kawał czasu, więc nie dziwić powinien fakt, że niemiecka marka postanowiła przeprowadzić szerszy facelifting modelu.

Nowe kolory i felgi, bogatsze wyposażenie

Autko otrzymało przeprojektowane zderzaki, zmieniono też nieco kształt przednich reflektorów, które otrzymały światła do jazdy dziennej LED, a w lusterka zewnętrzne wbudowane zostały kierunkowskazy. Odświeżonego Volkswagena up! zamówić będzie można z 13 nowymi kolorami nadwozia, ale też z 3 różnymi kolorami dachu – czarnym, białym i szarym. Do tego klienci mogą wybrać nawet 17-calowe alufelgi, czy ozdobne okleiny nadwozia, które mają być wyróżnikiem i ozdobą ich małego autka.

W środku znajdziemy m.in. 10 nowych ozdobnych paneli deski rozdzielczej, ale też 7 nowych wzorów tapicerki. Ponadto w standardzie pojawił się zdalnie sterowany centralny zamek, a na liście dostępnego wyposażenia pojawiły się też takie elementy jak kamera cofania, wielofunkcyjna kierownica obszyta skórą, czy system audio sygnowany przez firmę Beats z siedmioma głośnikami i 300-watowym wzmacniaczem.

Redakcja poleca:

Odcinkowy pomiar prędkości. Skuteczniejszy jak fotoradary?
Seat Ateca. Debiut w segmencie SUV
Ile za samochody płaciliśmy 10 lat temu a ile kosztują dzisiaj?

Volkswagen up! 

Autko otrzymało przeprojektowane zderzaki, zmieniono też nieco kształt przednich reflektorów, które otrzymały światła do jazdy dziennej LED, a w lusterka zewnętrzne wbudowane zostały kierunkowskazy. Odświeżonego Volkswagena up! zamówić będzie można z 13 nowymi kolorami nadwozia, ale też z 3 różnymi kolorami dachu – czarnym, białym i szarym. 

Fot. Karol Biela Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość połączenia smartfona (zarówno z systemem operacyjnym iOS jak i Android) przy pomocy technologii Bluetooth z fabrycznym radiem. Wystarczy ściągnąć specjalną aplikację “maps + more”, aby na ekranie naszego telefonu mieć dostęp do nawigacji off-line, czyli bez konieczności transmisji danych. Stacja dokująca umieszczona na desce rozdzielczej współpracuje ze smartfonami o przekątnej 5,5 cala, a do tego wyposażona jest w port USB, który zapewni stałe ładowanie naszego telefonu.

Silnik 1.0 TSI – mały silnik z dużym potencjałem

W ramach modernizacji Volkswagen up! otrzymał również nową jednostkę napędową. Motor 1.0 TSI to 3-cylindrowa konstrukcja z bezpośrednim wtryskiem benzyny, którą znaleźć można już w innych autach koncernu VAG, w tym w Skodzie Octavii, czy Audi A3.

W przypadku malucha ze znaczkiem VW na masce jednostka 1.0 TSI generuje 90 KM i aż 160 Nm, które dostępne są w zakresie od 1500 do 3500 obr./min. Jak na ważące mniej niż tonę auto to bardzo zachęcające dane. I rzeczywiście podczas prezentacji Volkswagen up! z silnikiem 1.0 TSI zaprezentował się z naprawdę dobrej strony.

Według producenta przyspieszenie do „setki” trwa 9,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 185 km/h, a więc o 3 km/h szybciej niż w Golfie GTI pierwszej generacji! Jak na niewielki miejski samochodzik to świetne rezultaty. Pochwała należy się też 5-biegowej manualnej przekładni, która działa lekko i precyzyjnie.

Jednak, żeby silnik szybko wchodził na obroty, trzeba utrzymywać wskaźnik obrotomierza w okolicach 1700 obr./min. Według deklaracji średnie spalanie wynosić powinno 4,4 litra na 100 kilometrów, ale w rzeczywistości, wykorzystując potencjał jednostki 1.0 TSI i jeżdżąc z włączoną klimatyzacją spodziewać się możemy rezultatu większego o litr. A to ciągle niezły wynik!

Volkswagen up! 

Autko otrzymało przeprojektowane zderzaki, zmieniono też nieco kształt przednich reflektorów, które otrzymały światła do jazdy dziennej LED, a w lusterka zewnętrzne wbudowane zostały kierunkowskazy. Odświeżonego Volkswagena up! zamówić będzie można z 13 nowymi kolorami nadwozia, ale też z 3 różnymi kolorami dachu – czarnym, białym i szarym. 

Fot. Karol Biela

Volkswagen up!

Autko otrzymało przeprojektowane zderzaki, zmieniono też nieco kształt przednich reflektorów, które otrzymały światła do jazdy dziennej LED, a w lusterka zewnętrzne wbudowane zostały kierunkowskazy. Odświeżonego Volkswagena up! zamówić będzie można z 13 nowymi kolorami nadwozia, ale też z 3 różnymi kolorami dachu – czarnym, białym i szarym.

Fot. Karol Biela

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • fx (gość)

    bryła pokroju lodówki, maszynka do przemieszczania i ogolny brak polotu w linii nadwozia, fiat punto 2 wuglada duzo lepiej i ma podobne spalanie, gdzie tu rewelacja?

  • Wroclaw (gość)

    Już lepiej wygląda Hyundai i 10, nowy model.cena podobna.

  • jjj (gość)

    @wrocław: i10 w wersji z klimą 44 tys., z najsłabszym silnikiem, z mocniejszym 49 tys. jest to odpowiednio o 1/3 drożej niż dotychczasowe ceny citigo...

  • CORN (gość)

    Ciekawe czy jest ten sam osprzęt co w Octavii 3 w silniku 1.0 TSI 115 KM. Zakładając że producent tradycyjnie zostawił jakąś rezerwę kupno takie Upa i zrobienie mu mapy na około 130 koni zrobiłoby z tego całkiem fajny samochód :-)

  • Komor (gość)

    Ktoś poleciał mocno w specyfikacji, 200 Nm? :v

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Volkswagen up! zdjęcia

Volkswagen up! dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volkswagen up! opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen up! Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł