Wszystko
o samochodach

Premiery / Samochody osobowe

Volkswagen up! GT do produkcji

Data publikacji: Autor: (pp) źródło: pistonheads.com

Fot. Volkswagen Przy okazji premiery pięciodrzwiowej wersji swojego najmniejszego auta - modelu up!, Volkswagen potwierdził, że planuje rozpoczęcie produkcji również jego sportowej odmiany. Auto ma nawiązywać do zaprezentowanego w 2011 roku prototypu up! GT Concept.
Fot. Volkswagen Ostatnim "małym GTI" z Wolfsburga był model Lupo. Pojazd wyposażono w wolnossący, 125-konny silnik o pojemności 1.6-litra. Dzięki niewielkiej masie własnej, auto zapewniało kierowcy dużo radości z jazdy. Niestety, największą wadą Lupo GTI była bardzo wysoka cena.

Patrząc jednak na ceny podstawowych wersji up!'a, możemy się spodziewać, że Volkswagen nie powtórzy tego błędu i odmiana GT będzie znacznie tańsza od poprzednika. Niestety szczegóły tego auta wciąż owiane są tajemnicą.

Jak jednak podaje portal pistonheads.com, produkcyjna wersja up! GT będzie napędzana przez trzycylindrową jednostkę o pojemności 1-litra, która będzie wyposażona w turbodoładowanie. Dzięki temu, ma ona generować ok. 110 KM, co powinno zapewnić bardzo dobre osiągi przy jednocześnie umiarkowanym apetycie na paliwo.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • alan2

    Jeden z najlepszych studyjnych modeli jakie pokazali ostatnio nie dziwo że wejdzie do produkcji tym bardziej że VW mocno wchodzi w rynek sportowych modeli Polo GTI, Golf GTI i R to samo Scirocco to dlaczego mały maluszek nie miałby dostać czegoś mocniejszego

  • Mecenas

    Szczerze mówiąc nie wierzę żeby specjalnie dla GT Up! opracowali nowy silnik TSI. Mają gotowy i udany motor 1,2 TSI o mocy 105 KM i to on jak sądzę znajdzie się pod maską malucha. VW Polo 1,2 TSI 105 KM przyspiesza w ok. 9,5 s więc lżejszy o ok. 200 kg Up! powinien zejść do ok. 8 sekund i to jest OK w tej klasie aut (np. Twingo Sport ma 8,7 s)

  • geo (gość)

    Wszytsko kwetsia ceny. Za 66 tys zł mozna miec Abartha 500 z silnikiem 1.4 turbo o mocy 135 KM. Do setki 7,9 s. No i do tego ciekawsza stylistyka Abartha.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości