Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36685 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volkswagen up! Idealne auto do miasta

Data publikacji: Autor: Ryszard M. Perczak

Volkswagen up! facelifting

Trzeba wprawnego oka żeby od razu zauważyć to co ostatnio zmieniono w wyglądzie najmniejszego z Volkswagenów. Znacznie łatwiej dostrzec różnice, gdy zajrzymy do wnętrza. Lifting na szczęście nie zmienił charakteru tego modelu, a wręcz odwrotnie.

fot. Marek Perczak Trzeba wprawnego oka żeby od razu zauważyć to co ostatnio zmieniono w wyglądzie najmniejszego z Volkswagenów. Znacznie łatwiej dostrzec różnice, gdy zajrzymy do wnętrza. Lifting na szczęście nie zmienił charakteru tego modelu, a wręcz odwrotnie.

up! (ta nieszczęsna pisownia nazwy) tak jak był pozostaje samochodem miejskim, w którym główny nacisk położono na jego praktyczność, a niekoniecznie na walory wizualne, choć od razu dodajmy, że nie jest to auto brzydkie.

Skrzyneczka na kołach
Volkswagen up! facelifting

Trzeba wprawnego oka żeby od razu zauważyć to co ostatnio zmieniono w wyglądzie najmniejszego z Volkswagenów. Znacznie łatwiej dostrzec różnice, gdy zajrzymy do wnętrza. Lifting na szczęście nie zmienił charakteru tego modelu, a wręcz odwrotnie.

fot. Marek Perczakup! pozostaje zatem samochodem, któremu upływ czasu niewiele zrobi, przynajmniej jeśli chodzi o wygląd. Projektujący go styliści bardziej stawiali na funkcjonalność niż na to aby auto zwracało na siebie uwagę. Nie ma to jak widać znaczenia dla tych, którzy ten model wybierają, bo up!-y sprzedają się jak świeże bułeczki. Mało tego, nie raz dało się słyszeć, że to bardzo sympatyczna „skrzyneczka” na kołach i nie było w tym krzty drwiny.

Przyjemnie nas zaskoczyła praktyczność wnętrza tego „malucha”. Liczne półki i schowki pozwoliły wszystkie niezbędne drobiazgi jak np. telefon, klucze czy pilot od bramy bezpiecznie ulokować w odpowiednim miejscu bez obawy, że ich szybko nie znajdziemy. Podobał nam się także bagażnik, z podwójnym dnem, w którym pomieści się całkiem sporo pakunków.

Za kierownicą siedzi się wygodnie, choć fotele mogłyby być bardziej komfortowe. Duże powierzchnie przeszklone pomagają obserwować to co jest przed maską i po bokach samochodu. Do obsługi przygotowano tylko podstawowe instrumenty, których działanie i lokalizacja są bardzo logiczne i nie wymagają zaglądania do instrukcji obsługi.

Silnik kompromisu
Volkswagen up! facelifting

Trzeba wprawnego oka żeby od razu zauważyć to co ostatnio zmieniono w wyglądzie najmniejszego z Volkswagenów. Znacznie łatwiej dostrzec różnice, gdy zajrzymy do wnętrza. Lifting na szczęście nie zmienił charakteru tego modelu, a wręcz odwrotnie.

fot. Marek PerczakW naszym teście ocenialiśmy egzemplarz z silnikiem 1.0 MPI o mocy 75 KM. Nie trzeba być znawcą motoryzacji aby wsłuchując się w odgłos jego pracy zorientować się, że to jednostka trzycylindrowa. W nowym up! jest jeszcze mocniejszy motor (1.0 TSI; 90 KM), ale jego obecność pod maska wiąże się niestety z wyższą ceną samochodu.

75 koni to wprawdzie więcej niż 60, a tyle ich jest w silniku podstawowej odmiany, ale to wciąż mało, gdy chcemy dynamicznie jeździć. Dlatego uczulamy prowadzących up!-a, że np. przed zamiarem wyprzedzania trzeba się mocno zastanowić czy damy radę. W mieście ma to mniejsze znaczenie ale na drodze pozamiejskiej temperament tego napędu nie powala. Umiejętne operowanie 5-biegową skrzynią pozwala jednak uzyskiwać zadowalającą dynamikę i tym samochodem da się zgrabnie poruszać w ruchu miejskim. Średnie spalanie podczas naszych jazd testowych wynosiło tylko 5,2 l/100 km, co uznajemy za wielkość bardzo zadowalającą. Początkowo nawet sądziliśmy, że mamy uszkodzony wskaźnik zużycia paliwa, gdyż tak wolno ubywało benzyny w zbiorniku.

Wart bliższego poznania?
Volkswagen up! facelifting

Trzeba wprawnego oka żeby od razu zauważyć to co ostatnio zmieniono w wyglądzie najmniejszego z Volkswagenów. Znacznie łatwiej dostrzec różnice, gdy zajrzymy do wnętrza. Lifting na szczęście nie zmienił charakteru tego modelu, a wręcz odwrotnie.

fot. Marek Perczakup! nie oszałamia wyglądem ani nie jest mistrzem sprintu, ale ma dostatecznie dużo innych zalet aby brać go pod uwagę przy wyborze do roli samochodu miejskiego. Po pierwsze jego wygląd jest ponadczasowy. Po wtóre ma niewielki promień skrętu co czyni go w ruchu miejskim pojazdem bardzo zwrotnym i funkcjonalnym. Poza tym nie można narzekać na przestronność jego wnętrza, choć dotyczy to przede wszystkim przednich foteli. Do tyłu, dzięki temu, że testowaliśmy wersje pięciodrzwiową było względnie łatwo wsiadać, ale z wygodą podczas podróży było już na tylnej kanapie gorzej.

Podobała nam się zamiana dotychczasowego ekranu na smartfona i w ten sposób zmiana systemu informacyjnego. W czasie jednego życia samochodu można mieć kolejno kilka, coraz doskonalszych smartfonów i tym samym mieć jego coraz bogatsze zawsze względnie aktualne funkcje w tym samym samochodzie. Podobne rozwiązania stosują w swoich nowych modelach np. Nissan i Skoda.

Z powyższego mogłoby wynikać, że Volkswagen up! to samochód pozbawiony wad. Otóż tak nie jest, choć nie ukrywamy, że ich znalezienie przyszło nam łatwo. Po pierwsze nie podobał nam się odgłos pracy silnika. Po drugie przydałyby się nieco wygodniejsze siedzenia. Po trzecie, i to tak naprawdę chcielibyśmy w tym aucie zmienić, to jego zbyt wysoka cena. up! to przecież nie pierwsze auto w rodzinnym parku maszyn. To raczej narzędzie do jazdy i nawet w podstawowej wersji jest, jak na kieszeń polskiego kierowcy, nieco za drogie.

Wybrane dane techniczne Volkswagena up! i konkurenta

Marka/model

Volkswagen up!

Toyota Aygo

Cena (zł)

od 36.390

od 39.300

Typ nadwozia/liczba drzwi

hatchback/ 3 lub 5

hatchback/ 3 lub 5

Liczba miejsc

4 4

                                                   Wymiary i masy

 

 

Długość/szerokość/wysokość (mm)

3600/1641/1504

3455/1615/1460

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

1412/1408

1430/1420

Rozstaw osi (mm)

2407

2340

Masa własna (kg)

861 850

Pojemność bagażnika (l)

251 168

Pojemność zbiornika paliwa (l)

35 35

Układ napędowy

 

 

Rodzaj paliwa

benzyna

benzyna

Pojemność (cm3)

999

998

Liczba cylindrów

3 3

Napędzana oś

przednia przednia

Skrzynia biegów: typ/liczba przełożeń

ręczna / 5

ręczna / 5

                                                          Osiągi

 

 

Moc (KM) przy obr./min

75/6200

69/6000

Moment obrotowy (Nm) przy obr./min.

95/3000-4300

95/4300

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

13,5

14,2

Prędkość maksymalna (km/h)

172

160

Średnie spalanie (l/100 km)

4,1 4,1

Emisja CO2 (g/km)

96 95
Volkswagen up! facelifting

Trzeba wprawnego oka żeby od razu zauważyć to co ostatnio zmieniono w wyglądzie najmniejszego z Volkswagenów. Znacznie łatwiej dostrzec różnice, gdy zajrzymy do wnętrza. Lifting na szczęście nie zmienił charakteru tego modelu, a wręcz odwrotnie.

fot. Marek Perczak

Volkswagen up! facelifting

Trzeba wprawnego oka żeby od razu zauważyć to co ostatnio zmieniono w wyglądzie najmniejszego z Volkswagenów. Znacznie łatwiej dostrzec różnice, gdy zajrzymy do wnętrza. Lifting na szczęście nie zmienił charakteru tego modelu, a wręcz odwrotnie.

fot. Marek Perczak

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • romek (gość)

    W końcówce video jest pomyłka. To segment A a nie B, jak mówi redaktor.

  • super wieśwagen (gość)

    No właśnie - znów VW zmienił lampy i zderzaki ale że maskę - co za rozrzutność - inżynierowie zaszaleli - polot finezja i huiostwo w jednym :)

  • mietek (gość)

    Wewnątrz wielkość Fabii...Duży bagażnik jak w Fabii... Silnik prosty jak barszcz i paliw mieście 4 litry benzyny zresztą można wstawić LPG. To auto tak proste że nie ma co się psuć i tanie w eksploatacji - Więc czego trzeba do miejskich jazd do pracy czy sklepu ???

  • Społ.EkoRzecznik (gość)

    przypominam, auto miejskie aby zasługiwało na swą nazwe musi spełniać następujące warunki : lekkość, krótkość ( tylko tą cechę UP spełnia ) , napęd zoptymalizowany do pracy z prędkościami miejskimi czyli osiągający max sprawność w zakresie prędkości ( i odpowiadających im mocy ) do 60 km/h, oczywiście elektryczny i z odzyskiem. Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd

  • Rychu (gość)

    teraz jest taki wybór, że nie wiadomo na jakie auto się zdecydować. kiedys pewnie bym go brał w ciemno, ale teraz jest dla mnie troche za skrzynkowaty.

  • tapir (gość)

    Jeśli chodzi o miasto to lepiej było by kupić hybrydę. Toyota Prius to dobry wybór.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volkswagen up! zdjęcia

Volkswagen up! dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volkswagen up! opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Volkswagen up! Cena

Części dla marki Volkswagen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

608 zł