Zależnie od budżetu i potrzeb można wybrać jedną z 3 wersji wyposażenia.
Podstawową jest take up!, kolejną komfortowa move up!, a wersja najbogatsza to - high up! W momencie wprowadzenia na rynek na bazie high up! oferowane są dwa specjalne modele: black up! i white up!.
Na minimalnej powierzchni (długość 3,54 m) up! oferuje maksimum przestrzeni dla 4 osób i efektywne technologie napędu. Wraz z up! debiutuje nowa generacja silników trzycylindrowych. Jednostki benzynowe mają moc 44 kW/60 KM i 55 kW/75 KM, spełniają normę emisji spalin Euro5 i napędzają przednie koła. Średnie zużycie paliwa w wersji z BlueMotion Technology (m.in. system Start-Stop, rekuperacja i opony zoptymalizowane pod kątem oporów toczenia) to zaledwie 4,2 l/100 km (60 KM) i 4,3 l/100 km (75 KM). Oba jednolitrowe silniki emitują poniżej 100 g/km CO2. W standardowych wersjach silniki zużywają odpowiednio 4,5 i 4,7 l/100 km.
Na tej samej bazie, co silniki benzynowe, opierać się będzie silnik zasilany gazem ziemnym o mocy 50 kW/68 KM. Wariant up! EcoFuel BlueMotion Technology będzie emitować tylko 79 g/km CO2. Podczas IAA we Frankfurcie Volkswagen zaprezentował eco-up! - zbliżony do produkcji seryjnej model studyjny ekologicznej wersji zasilanej gazem ziemnym. Na 2013 rok zaplanowane zostało wprowadzenie na rynek up! z napędem elektrycznym; studyjna wersja tego up! Blue-e-Motion była również prezentowana we wrześniu podczas IAA. Równie nowe jak silniki są dwie 5-biegowe przekładnie (manualna i zautomatyzowana). Obie przekładnie należą do najlżejszych tego rodzaju skrzyń biegów na świecie.
Jako pierwsze na świecie auto w swojej klasie nowy up! zadebiutował z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, która przy prędkości 5 - 30 km/h automatycznie zahamuje samochód, jeżeli zajdzie taka potrzeba. System ten zyskał uznanie organizacji EuroNCAP, która przyznała Volkswagenowi nagrodę Advanced Award za tę funkcję.
Nowością w Volkswagenie jest system maps+more - mobilny moduł z
ekranem dotykowym. Pełni on funkcję systemu nawigacji, zestawu głośnomówiącego, komputera pokładowego oraz odtwarzacza muzyki. W przyszłości będzie można dostosować maps+more do swoich indywidualnych potrzeb, pobierając odpowiednie aplikacje z Internetu. Po umieszczeniu modułu maps+more w statywie powyżej konsoli środkowej nastąpi automatyczne połączenie z elektroniką up!. Dla niedrogiego up! poszukiwano systemu, który pozwoliłby na równie niedrogie rozwiązanie kwestii nawigacji, telefonu, komputera pokładowego i rozrywki. Ponadto system ten musiał mieć możliwość aktualizacji oprogramowania. I tak razem z Navigon - wiodącym światowym producentem systemów nawigacji - powstało specjalnie dla up! przystępne cenowo rozwiązanie: maps+more.
Najważniejsze dane techniczne:
Volkswagen up! | |
Wymiary | długość 3540 mm, szerokość 1641 mm bez lusterek zewnętrznych, szerokość z lusterkami zewnętrznymi 1910 mm, wysokość 1478 mm; rozstaw osi 2420 mm, zwis przedni 585 mm, zwis tylny 535 mm |
Masa take up!, 44 kW/60 KM | 929 kg (masa pustego pojazdu wg norm UE) |
Pojemność bagażnika (l) | 251 do 951 |
Napęd: | na przednie koła |
Zawieszenie | z przodu oś z kolumnami McPhersona z amortyzatorami prowadzącymi koła i trójkątnymi wahaczami poprzecznymi. Z tyłu oś z wahaczami zespolonymi. Opcjonalne zawieszenie sportowe (nadwozie obniżone o 15 mm). |
Silniki benzynowe | 44 kW/60 KM, 55 kW/75 KM |
Silnik zasilany gazem ziemnym | 50 kW/68 KM |
Zużycie paliwa: | 4,2 l/100 km do 4,7 l/ 100 km (benzyna bezołowiowa); 2,5 kg/100 km do 3,2 kg/100 km (CNG) |
Emisja CO2 (g/km) | od 79 do 108 |
Miejsce produkcji: | Bratysława (Słowacja) |
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?