Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37033 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volvo C30 2.0 16V Momentum

Data publikacji: Autor: Jarosław Zgirski

Fot. Jarosław Zgirski: Kompaktowe Volvo adresowane jest do ludzi młodych, ale z zasobnym portfelem Szwedzi przyzwyczaili nas, że ich samochody są bezpieczne. Dlatego maksymalna nota w testach zderzeniowych dla C30 nie dziwi. Zdumienie budzi natomiast styl auta.

Szwedzi przyzwyczaili nas, że ich samochody są bezpieczne. Pewnie dlatego maksymalna nota w testach zderzeniowych EuroNCAP dla C30 nie dziwi. Zdumienie budzi natomiast styl tego auta, zupełnie nie pasujący do zimnego, skandynawskiego charakteru. Fot. Jarosław Zgirski: Kompaktowe Volvo adresowane jest do ludzi młodych, ale z zasobnym portfelem

 

Gdyby nie to, że C30 należy do samochodów kompaktowych, jak ulał pasowałoby dla niego określenie „fun car”, czyli samochód do zabawy. Od wielu lat Volvo nie projektowało takich pojazdów, stąd pojawieniu się tego modelu na rynku towarzyszyło spore zainteresowanie.

 

Cechy szczególne

 

Najnowszy kompakt Volvo to mały, trzydrzwiowy samochód, który może zabrać maksymalnie cztery osoby, zatem nie jest to typowe auto rodzinne, do jakiego Volvo przyzwyczaja nas od lat. Przód pojazdu niczym nadzwyczajnym się nie wyróżnia, ponieważ rozpoznać w nim można charakterystyczny „dziób” z modeli S40/V50.

Fot. Jarosław Zgirski: C30 to pierwszy od kilkunastu lat kompaktowy model Volvo ze szklaną pokrywą bagażnika.  

Z tyłu uwagę zwraca szyba, będąca jednocześnie pokrywą bagażnika. Ogólnie linia nadwozia rozwija się harmonijnie, jest lekka, nieco sportowa, a przede wszystkim elegancka. Deska rozdzielcza C30 to po prostu kopia modelu S40. Ażurowy środkowy panel gromadzi najpotrzebniejsze przyciski i przełączniki – wizualnie jest ich dużo, ale obsługa okazuje się łatwa.

 

W wnętrzu spokojnie zmieści się czwórka pasażerów, zajęcie miejsca na tylnej kanapie możliwe jest po odsunięciu przednich foteli, niestety, wymaga to pewnej sprawności fizycznej. Fot. Jarosław Zgirski: Deska rozdzielcza została przejęta z większego S40

 


CZYTAJ TAKŻE:

Elektryczne Volvo C30

Nagrodzone C30


W bagażniku zmieścimy niewiele - jest mały, jakby z segmentu aut miejskich. Można go co prawda powiększyć, składając oparcia tylnej kanapy, ale i tak załadunek utrudnia wąski luk bagażowy.

 

Samochód właściwie w każdej specyfikacji wyposażenia posiada wszystko, czego kierowca oczekuje od nowoczesnego auta, o bezpieczeństwie nie wspominając.

 

Silnik

Fot. Jarosław Zgirski: W palecie jednostek napędowych mamy pięć silników benzynowych i trzy wysokoprężne  

Wśród wielu jednostek napędowych dostępnych w tym modelu, dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 145 KM wydaje się propozycją najrozsądniejszą. Samochód przyspiesza chętnie i łatwo wkręcając się obroty. Nie są to wprawdzie sportowe osiągi, ale większość kierowców będzie usatysfakcjonowana możliwościami pojazdu z tym silnikiem.

 

W dodatku motor nie jest zbyt paliwożerny, umiejętne obchodzenie się z pedałem gazu spowoduje, że bez kłopotu średnie zużycie paliwa zmieści się poniżej 7 l/ 100km. Jeżdżąc dynamicznie po mieście, niech z kolei nikogo nie dziwi spalanie na poziomie 12-13 l/100km.

 

Wrażenia z jazdy

 

O tym, że to nie jest samochód sportowy, przekonują właściwości trakcyjne C30. Najmniejszy „Szwed” prowadzi się bardzo neutralnie w zakrętach, stabilnie przejeżdża ostre łuki. Co jednak Fot. Jarosław Zgirski: Najmniejsze Volvo pomieści cztery osoby, ale bagażnik wystarczy dla najwyżej dwóch najważniejsze, zapewnia właściwy samochodom z tej półki komfort resorowania, informując delikatnie o przejeżdżanych nierównościach.

 

Kto jednak lubi nieco mniej komfortu, może sobie za dopłatą zamówić zawieszenie sportowe, obniżające wysokość samochodu o 20 mm. Obejmuje ono także krótsze sprężyny, sztywniejsze amortyzatory i grubsze drążki reakcyjne. Jednak nawet w standardowej wersji zawieszenie sprawuje się bardzo dobrze i daje pełną przyjemność z jazdy.

 

C30 jest wykonane z dobrych materiałów, znaczek Volvo przecież zobowiązuje...

Tym bardziej rozczarowuje specjalna, dwudzielna zasłona bagażnika, zastosowana zamiast sztywnej półki. To rozwiązanie wymusiła konstrukcja pokrywy kufra, ale każdorazowe przypinanie zasłony haczykami do dna bagażnika, nie jest wygodne. Poza tym górna belka rozporowa potrafi czasem „puścić” i cała konstrukcja spada z hukiem na podłogę! Chcemy jednak wierzyć, że jest to wada tylko testowanego egzemplarza.

 

Podsumowanie

 

Właściciel Volvo C30 musi mieć pieniądze i fantazję, by móc w pełni cieszyć się tym samochodem. To auto raczej dla tzw. singli, zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Jest niezbyt pojemne, z bagażnikiem na jedną większą walizkę, lecz z piękną linią i sportowym charakterem. Z pewnością zaspokoi wymagania tych, którzy ponad codzienną przydatność cenią sobie niebanalny styl.

 

Najtańsze C30, uzbrojone m.in. w ABS, kontrolę trakcji, klimatyzację i 6 poduszek powietrznych, można już kupić za ok. 75 tys. zł., najdroższe to wydatek rzędu prawie 140 tys. zł.  

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

Benzynowy rzędowy

Ilość cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3):

1999

Moc maksymalna (KM/obr/min):

145/6000

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

185/4500

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

9,4

Prędkość maksymalna (km/h):

210

Pojemność bagażnika (l):

250/895

Zużycie paliwa: trasa/miasto (l/100 km):

6,3/10,5

Długość x szerokość x wysokość (cm):

425/178/145

Rozstaw osi (cm):

264

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata):

2/12

Cena (zł):

101 800

 

 

Wybrane wyposażenie seryjne

 

 

Volvo C30 Momentum

Poduszki powietrzne

6

Układ ABS

S

Układ ESP

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

Centralny zamek

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

S/-

Lusterka zewnętrzne sterowane i podgrzewane elektrycznie

S

Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa

S

Radioodtwarzacz z CD

S

S- wyposażenie standardowe

 

Nasza ocena

(Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych)

Przestronność wnętrza

***

Z przodu i z tyłu sporo miejsca dla czterech osób,

mały bagażnik

Silnik

****

Niezłe osiągi, wysoka kultura pracy

Poziom hałasu

****

Wyciszenie kabiny pozwala na swobodną rozmowę nawet

przy wyższych prędkościach

Zużycie paliwa

***

Mieści się w granicach średniej silników o tej pojemności

Wyposażenie

****

Samochód ma wszystkie elementy wyposażenia,

potrzebne kierowcy i pasażerom

  więcej zdjęć Volvo C30 w naszej galerii

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • pbo (gość)

    tył to raczej im nie wyszedł...

  • marthunder

    właśnie tył jest w tym aucie najlepszy i nawiązuje do coupe combi volvo sprzed lat

  • gregor5

    Za podstawową wersje 75 tyś.,to naprawdę dobra cena.

  • mihau

    C30 to remake Volvo 480 http://www.volvo-480.org/ Własnie kontrowersyjny tył jest najlepszym dowodem kontynuacji :)

  • karolina (gość)

    Volvo też fajne(V40):))

  • arturrof31

    Volvo z 75 tyś.? Dla mnie bomba!

  • fabio3323

    wnetrze c30 jest bardzo kiepskie i wykonane z przecietnych materiałów. Mialem okazje siedziec w tym modelu i za bardzo nie ma czym zachwycic automaniaka... Jedyny plus to bezpieczenstwo, chociaz w tak maly aucie to kwestia szczescia niz elektroniki. Jednym slowem c30 moze sprawic konkurencje: golf 5, skoda fabia, ford focus, toyota corolla, fiat bravo, alfa romeo. Jednak nie ma mowy aby c30 zaszkodzila takim markom jak audi , bmw czy mercedes ...

  • fabio3323

    Poza tym w normalnej wersji to auto jest nie za specjalne, nie ma charakteru i ten tyl hmm... bardziej szpeci ten samochod niz go upieksza w standardowej wersji. Dopiero po doplacie za lakierownie dolu ktore wynosi 5 tys, dodaniu alum, sportowych zderzakow i paru innych dodatkow moze przykowac nasza uwage...

  • kopering

    Niebanalny design, auto ekonomiczne i bezpieczne, do jazdy miejskiej bardzo fajnie pasuje.

  • opoka

    Design jest niebanalny , może dlatego auto takie emocje budzi, ale warto tez podkreslić komfortowe wnętrze i pozytywne wrażenia z jazdy. Przedstawiciel Volvo na forum

  • Mikołaj(Użytkownik auta Renault) (gość)

    fabio3323,to dupolizus marek;audi , bmw,lub mercedes....vel "użytkownik",lub Pracownik w/w marek.Wstydż się swoich Opini w tym miejscu o Volvo.

  • nowy (gość)

    Auto jest super pod każdym względem.

  • Justyna (gość)

    Volvo c30 jest bezpieczne, dobrze się prowadzi, dostarcza przyjemność z jazdy , ogólnie jest śliczne

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Volvo C30 zdjęcia

Volvo C30 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volvo C30 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Volvo C30 Cena

Części dla marki Volvo

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

899 zł