Volvo CMA. Nowa płyta podłogowa

(mm/ip)
Volvo ujawniło, że pracuje nad nowoczesną kompaktową platformą podwoziową CMA. Ma ona posłużyć do stworzenia średniej wielkości aut i zaoferowania modeli w tych segmentach, w których marka nie była dotąd obecna / Fot. Volvo
Volvo ujawniło, że pracuje nad nowoczesną kompaktową platformą podwoziową CMA. Ma ona posłużyć do stworzenia średniej wielkości aut i zaoferowania modeli w tych segmentach, w których marka nie była dotąd obecna / Fot. Volvo
Volvo ujawniło, że pracuje nad nowoczesną kompaktową platformą podwoziową CMA. Ma ona posłużyć do stworzenia średniej wielkości aut i zaoferowania modeli w tych segmentach, w których marka nie była dotąd obecna.
Volvo ujawniło, że pracuje nad nowoczesną kompaktową platformą podwoziową CMA. Ma ona posłużyć do stworzenia średniej wielkości aut i zaoferowania modeli
Volvo ujawniło, że pracuje nad nowoczesną kompaktową platformą podwoziową CMA. Ma ona posłużyć do stworzenia średniej wielkości aut i zaoferowania modeli w tych segmentach, w których marka nie była dotąd obecna / Fot. Volvo

Dzięki niej kompaktowe modele szwedzkiej marki mają mieć te same, zaawansowane funkcje i systemy, jakie oferuje duża platforma SPA zastosowana m.in. w nowym Volvo XC90. Pierwsze auto zbudowane na nowej, mniejszej platformie zadebiutuje w 2017 roku.**

Nowa platforma podwoziowa CMA (Compact Modular Architecture) ma możliwość skalowania i posłuży do budowy kilku odmian nadwoziowych. Jest ona kluczowym elementem strategii Volvo, która zakłada, że w ciągu czterech lat marka wymieni wszystkie modele w swojej ofercie. Ta wymiana pokoleniowa zaczęła się od modelu XC90. Niebawem zadebiutuje luksusowy sedan – S90.

Cała zróżnicowana gama modelowa Volvo będzie oparta na dwóch platformach podwoziowych: większej – SPA i mniejszej – CMA. Sprzedaż marki ma wzrosnąć w ciągu czterech lat do poziomu 800 000 pojazdów rocznie.

Volvo ujawniło, że pracuje nad nowoczesną kompaktową platformą podwoziową CMA. Ma ona posłużyć do stworzenia średniej wielkości aut i zaoferowania modeli
Volvo ujawniło, że pracuje nad nowoczesną kompaktową platformą podwoziową CMA. Ma ona posłużyć do stworzenia średniej wielkości aut i zaoferowania modeli w tych segmentach, w których marka nie była dotąd obecna / Fot. Volvo

Platforma CMA otwiera inżynierom nowe możliwości. Jest ona tak skonstruowana, aby do mniejszych aut można było przenieść wszystkie nowinki technologiczne znane choćby z modelu XC90. Kompaktowe podwozie umożliwi zastosowanie w nim silników spalinowych, a także hybrydowych układów napędowych typu plug-in. Rozwijana równolegle architektura elektroniczna aut sprawi, że mniejsze modele będą wyposażone w zaawansowane technologie znane z flagowych modeli Volvo.Funkcje multimedialne czy liczne systemy bezpieczeństwa to tylko niektóre z nich.

Bazujące na platformie CMA samochody mają pomóc Volvo w zrealizowaniu ambitnego celu związanego z bezpieczeństwem nazwanego Vision 2020. Już za cztery lata systemy bezpieczeństwa Volvo mają sprawić, by w samochodach tej marki nikt nie zginął, ani nawet nie odniósł poważnych ran.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty