Volvo. Kolejny rok rekordów

Paweł Piątek
Fot. Volvo
Fot. Volvo
W zeszłym roku spółka sprzedała na świecie rekordowe 705 452 auta, czyli o 63 199 więcej niż w 2018 roku (wzrost o 9,8 % r/r). Co ciekawe, największy wzrost sprzedaży zanotowano w Chinach (o 18,7%), Stanach Zjednoczonych (o 10,1%) oraz w Europie (o7,2 %).

Z rekordowym wynikiem rok zakończył też polski oddział Volvo – Volvo Car Poland. W zeszłym roku nabywców znalazło 10 975 pojazdów. Jeśli zestawimy to z wynikami sprzedaży z 2012 roku (4639 aut), to okaże się, że w czasie 7 lat sprzedaż wzrosła prawie 2,5-krotnie!

W zeszłym roku spośród wszystkich aut marki Volvo największym powodzeniem w naszym kraju cieszył się model XC60 (4456 sztuk), na drugim miejscu uplasował się model XC40 (1769 sztuk), a ostatnie miejsce na podium zajął model XC90 (1274 sztuki). Tak wysoka sprzedaż modelu XC60 oznacza, że jest on liderem segmentu nieprzerwanie od 2009 roku.

Zgodnie z trendami na innych europejskich rynkach wyraźnie spada udział samochodów Volvo wyposażonych w jednostki wysokoprężne. O ile jeszcze w 2017 roku stanowiły one 72% sprzedaży, to w 2018 już 60%, a w ubiegłym roku zaledwie 52%.

Volvo stawia na elektryczność

W zeszłym roku Volvo Car Poland sprzedało 1341 aut hybrydowych, co ma bezpośrednio wyznaczać kierunek w którym marka ta chce podążać.

Plany produktowe przewidują wprowadzenie w 2019 roku modelu XC40 Recharge P8 – pierwszego  w pełni elektrycznego samochodu Volvo. Auto ma mieć moc 408 KM, pond 400 km zasięgu i przyspieszać do 100 km/h w czasie 4,9 sekundy. Auto będzie produkowane na początku w Belgii, a później także w Chinach.

Drugą nowością ma być siódma hybryda PHEV w ofercie Volvo – XC40 T5 Recharge T5 plug-in hybrid. Auto ma mieć moc 180+82 KM, przyspieszać do 100 km/h w czasie 7,2 sekundy a na samym akumulatorze przejechać do 50 km. Obydwa silniki mają napędzać koła przednie, a za zmianę biegów ma odpowiadać 7-stopniowy dwusprzęgłowy automat.
Pierwsze egzemplarze tego auta mają dotrzeć do Polski w kwietniu br.

Face lifting mają też przejść modele S90, V90 i V90 Cross Country.

Volvo stawia na wzrosty

Firma zakłada przekroczenie w 2020 roku sprzedaży aut ponad 800 tys. sztuk. Chce także doprowadzić do pełnej elektryfikacji marki – w obecnym roku Volvo będzie miało 7 hybryd plug-in, elektryka oraz hybrydy „mild” w każdym modelu.  Firma chce także dwukrotnie zwiększyć sprzedaż hybryd plug-in w naszym kraju.

Zobacz także: Testujmy Skodę Kamiq - najmniejszego SUV-a Skody

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty