Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Volvo. Koncern ma produkować własne silniki

Mariusz Michalak
Fot. Volvo
Fot. Volvo
Obecnie standardem w branży motoryzacyjnej jest kupowanie gotowych silników elektrycznych od zewnętrznych dostawców. Volvo Cars otwiera własne centrum badawcze, które opracuje generację silników elektrycznych do napędu przyszłych generacji swoich modeli. To część strategii pełnej elektryfikacji oferty marki.

Firma otworzyła zupełnie nowe laboratorium silników elektrycznych w Szanghaju w Chinach, które uzupełni globalną sieć obiektów zajmujących się rozwojem i testowaniem komponentów samochodów elektrycznych. Laboratorium będzie wspomagać centrum R&D silników elektrycznych w Göteborgu oraz nowych laboratoriów akumulatorów w Chinach i Szwecji.

Przejmując rolę silnika spalinowego w inżynierii samochodowej, silniki elektryczne są obok akumulatora i osprzętu elektronicznego, podstawowym komponentem aut elektrycznych. Wzajemne oddziaływanie między tymi trzema elementami składowymi ma kluczowe znaczenie dla rozwoju samochodów elektrycznych segmentu premium.

Opracowanie własnych silników elektrycznych pozwoli inżynierom Volvo Cars na dalszą optymalizację silników elektrycznych i całego elektrycznego układu napędowego w nowych Volvo. Takie podejście pozwoli inżynierom na dalsze korzyści w zakresie efektywności energetycznej i ogólnej wydajności.

__

_Dzięki nowemu projektowi, jakim jest rozwijanie silników elektrycznych w strukturach naszej firmy możemy osiągać coraz lepsze parametry tych napędów_– powiedział Henrik Green, dyrektor ds. Technologii w Volvo Cars. _Stale poprawiając ich ogólny poziom wydajności pod względem efektywności energetycznej i komfortu, tworzymy wrażenia z jazdy na napędzie elektrycznym, które są unikalne i charakterystyczne dla Volv_o.

Poza walorami ekologicznymi, silniki elektryczne mają także inne zalety. Jedną z nich jest natychmiastowa reakcja na gaz. Po jego wciśnięciu samochód natychmiast przyspiesza. Auta elektryczne dają też możliwość rzadkiego sięgania po pedał hamulca. Samo odjęcie gazu powoduje wytracanie prędkości i odzyskiwanie energii. Większość czasu jazdy kierowca używa wyłącznie jednego pedału.

Nowo otwarte laboratorium silników elektrycznych w Szanghaju zostało uruchomione w zeszłym miesiącu. Skoncentruje się głównie na rozwoju silników elektrycznych do użytku w samochodach w pełni elektrycznych i hybrydowych w oparciu o nadchodzącą modułową architekturę pojazdów Volvo Cars SPA 2.

Do 2025 r. 50% sprzedaży Volvo będą stanowiły pojazdy w pełni elektryczne?

Inwestycje w projektowanie i rozwój silników elektrycznych stanowią kolejny krok w kierunku realizacji ambicji klimatycznych i strategii elektryfikacji Volvo Cars. Jego celem jest, aby do 2025 r. 50% sprzedaży stanowiły pojazdy w pełni elektryczne, a pozostałe hybrydy.

Elektryfikacja jest częścią kompleksowego planu klimatycznego firmy, który dotyczy emisji dwutlenku węgla we wszystkich jej działaniach, od aut począwszy, a na działalności operacyjnej skończywszy. Volvo Cars dąży do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2040 r.

Plan wykracza poza kwestię emisji z rury wydechowej poprzez elektryfikację; Firma zajmie się również emisją dwutlenku węgla w swojej sieci produkcyjnej i szerszej działalności, łańcuchu dostaw oraz poprzez recykling i ponowne wykorzystanie materiałów.

Pierwszym namacalnym krokiem w kierunku realizacji swojej wizji na rok 2040 jest zmniejszenie śladu węglowego w cyklu życia na samochód o 40% w latach 2018-2025.

 Zobacz także: Tak prezentuje się nowy Jeep Compass

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty