Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Volvo podsumowuje sprzedaż. Jakie wyniki w I połowie 2016 roku?

(ip)
Fot. Volvo
Fot. Volvo
Volvo Cars ogłosiło wyniki finansowe osiągnięte w pierwszej połowie 2016 roku. Zysk operacyjny wyniósł w tym okresie 5,59 mld koron szwedzkich, co oznacza trzykrotny wzrost w porównaniu do pierwszej połowy 2015 roku (wtedy było to 1,66 mld SEK). Przychody firmy wzrosły analogicznie z 75,215 do 83,647 mld koron.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku sprzedano o 10,5% więcej aut niż w tym samym okresie ubiegłego roku. W pierwszym półroczu Volvo przekazało klientom 256 563 pojazdów, a wzrost sprzedaży był widoczny na trzech najważniejszych dla marki rynkach. W Europie sprzedaż wzrosła o 10,3 %, w Stanach Zjednoczonych aż o 24,8 %, a w Chinach o 6,3 %. (wszystkie te dane dotyczą zestawienia I-VI.2016 vs I-VI.2015).

- Te liczby pokazują, że zmiany dokonane w Volvo Cars zaczynają wzmacniać naszą markę – powiedział Håkan Samuelsson, prezes Volvo Cars. Ważnym elementem tego sukcesu jest model XC90. W pierwszym półroczu 2016 roku znalazł on 43911 nabywców, a od chwili premiery w 2015 roku – 84 532. Ten rezultat jest lepszy od pierwotnych założeń. Trend wzrostowy w drugiej połowie roku będą kontynuować najnowsze modele S90 i V90.

- Dobre wyniki finansowe, rosnący zysk operacyjny oraz harmonogram wprowadzania nowych modeli pozwala mi stwierdzić z pełnym przekonaniem, że bieżący rok będzie rekordowy pod względem sprzedaży i rentowności – dodał Hakan Samuelson. Tym samym Volvo Cars wypełnia swoją wcześniejszą zapowiedź gruntownej zmiany biznesowej i organizacyjnej, która wzmocni pozycję naszej firmy jako globalnego producenta samochodów segmentu premium.

 

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty