Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Volvo Polestar. Zabawa na dłużej

Michał Kij
Volvo PolestarNa czym polega oferta Polestar? Na udawaniu, że nic się nie stało. W przeciwieństwie do typowego tuningu, elementy Polestar nie rzucają się w oczy. Mieszczą się z zapasem w granicach dobrego smaku, niekoniecznie nawet muszą być widoczne. Można zamówić tylko i wyłącznie te, które zwiększają osiągi silnika i zmieniają charakterystykę zawieszenia i hamulców na bardziej sportową.Fot. Michał Kij
Volvo PolestarNa czym polega oferta Polestar? Na udawaniu, że nic się nie stało. W przeciwieństwie do typowego tuningu, elementy Polestar nie rzucają się w oczy. Mieszczą się z zapasem w granicach dobrego smaku, niekoniecznie nawet muszą być widoczne. Można zamówić tylko i wyłącznie te, które zwiększają osiągi silnika i zmieniają charakterystykę zawieszenia i hamulców na bardziej sportową.Fot. Michał Kij
Dyskrecja to połowa zwycięstwa? Akcesoria Polestar nie są krzykliwe, ale zaskakują, gdy zechce się wykorzystać maksymalne osiągi Volvo.
Volvo PolestarNa czym polega oferta Polestar? Na udawaniu, że nic się nie stało. W przeciwieństwie do typowego tuningu, elementy Polestar nie rzucają
Volvo Polestar

Na czym polega oferta Polestar? Na udawaniu, że nic się nie stało. W przeciwieństwie do typowego tuningu, elementy Polestar nie rzucają się w oczy. Mieszczą się z zapasem w granicach dobrego smaku, niekoniecznie nawet muszą być widoczne. Można zamówić tylko i wyłącznie te, które zwiększają osiągi silnika i zmieniają charakterystykę zawieszenia i hamulców na bardziej sportową.

Fot. Michał Kij

Zwykłe na pozór V40 ma werwę gokarta, a misiowatemu XC60 zaczyna się spieszyć. Polestar dokonuje optymalizacji osiągów większości modeli Volvo, zarówno z silnikami benzynowymi, jak i diesla. Do mniejszych: S60, V60, XC60 i V40 proponowane są od pewnego czasu kompletne pakiety Polestar Performance Parts, które w znacznym stopniu modyfikują charakter samochodu.

Na czym polega zabawa? Na udawaniu, że nic się nie stało. W przeciwieństwie do typowego tuningu, elementy Polestar nie rzucają się w oczy. Mieszczą się z zapasem w granicach dobrego smaku, niekoniecznie nawet muszą być widoczne. Można zamówić tylko i wyłącznie te, które zwiększają osiągi silnika i zmieniają charakterystykę zawieszenia i hamulców na bardziej sportową.

Volvo PolestarNa czym polega oferta Polestar? Na udawaniu, że nic się nie stało. W przeciwieństwie do typowego tuningu, elementy Polestar nie rzucają
Volvo Polestar

Na czym polega oferta Polestar? Na udawaniu, że nic się nie stało. W przeciwieństwie do typowego tuningu, elementy Polestar nie rzucają się w oczy. Mieszczą się z zapasem w granicach dobrego smaku, niekoniecznie nawet muszą być widoczne. Można zamówić tylko i wyłącznie te, które zwiększają osiągi silnika i zmieniają charakterystykę zawieszenia i hamulców na bardziej sportową.

Fot. Michał Kij

Cały komplet, łącznie z dodatkami wewnątrz i na zewnątrz karoserii zaledwie sugeruje, że samochód jest „trochę” inny. Jedyne, czego nie można nie zauważyć od razu to efektowne felgi z lekkich stopów o rozmiarze dopasowanym do modelu. Wraz z nimi występuje niskoprofilowe ogumienie o odpowiednim indeksie prędkości. Bliższe oględziny karoserii ujawnią „zaciemnione” obudowy lusterek wstecznych, pewne zmiany w formie spojlerów i liczbie rur wydechowych, a wewnątrz aluminiowe nakładki na pedały oraz progi i dźwignię skrzyni biegów z błękitnym logo Polestar.

Firma Polestar wyrosła na przystosowywaniu samochodów do wyścigów. Jest związana z zespołem Cyan Racing. Doświadczenie zdobyte na torze pomaga jej wprowadzać sensowne modyfikacje w samochodach dostępnych dla „szarego człowieka”. Moc silników wzrasta z reguły o kilka, kilkanaście koni, porównywalny jest przyrost momentu obrotowego. Lepsze parametry biorą się głównie z „majstrowania” przy oprogramowaniu sterującym pracą silnika. Niemiej w pakiecie jest również sportowy filtra powietrza.

Volvo PolestarNa czym polega oferta Polestar? Na udawaniu, że nic się nie stało. W przeciwieństwie do typowego tuningu, elementy Polestar nie rzucają
Volvo Polestar

Na czym polega oferta Polestar? Na udawaniu, że nic się nie stało. W przeciwieństwie do typowego tuningu, elementy Polestar nie rzucają się w oczy. Mieszczą się z zapasem w granicach dobrego smaku, niekoniecznie nawet muszą być widoczne. Można zamówić tylko i wyłącznie te, które zwiększają osiągi silnika i zmieniają charakterystykę zawieszenia i hamulców na bardziej sportową.

Fot. Michał Kij

Liczby w tabelkach z danymi technicznymi nie prezentują się okazale, ale za kierownicą różnica jest wyraźnie odczuwalna. Wysoki moment staje się dostępny w szerszym zakresie obrotów. Samochód udoskonalony przez Polestar nabiera cech elektrycznego: bardzo dobrze przyspiesza praktycznie „od zera” i długo wciska w fotel plecy kierowcy. Zjawisko zachodzi niezależnie od tego, z jakim modelem Volvo, typem silnika, czy skrzyni biegów mamy akurat do czynienia. Pierwsze wrażenie jest zawsze znakomite. Lepsze niż wynikałoby to z ułamków sekund urwanych z czasu rozpędzania do „setki”. Przykładowo S60 z 350-konnym silnikiem benzynowym osiąga 100 km/h w czasie 4,9 s.

W parze z silnikami modyfikowane jest oprogramowanie skrzyń automatycznie zmieniających przełożenia. Przekładnie lepiej wykorzystują osiągi silnika, a projektanci dążyli do skrócenia czasu zmiany biegu.

Zawieszenie wykorzystujące amortyzatory Polestar Öhlins oraz sztywniejsze sprężyny jest dość twarde, ale nie na tyle, żeby nadmiernie dokuczać pasażerom. Ma wzmocnione punkty mocowania. Towarzyszą mu hamulce z tarczami Brembo i 6-tłoczkowymi zaciskami.

Volvo PolestarNa czym polega oferta Polestar? Na udawaniu, że nic się nie stało. W przeciwieństwie do typowego tuningu, elementy Polestar nie rzucają
Volvo Polestar

Na czym polega oferta Polestar? Na udawaniu, że nic się nie stało. W przeciwieństwie do typowego tuningu, elementy Polestar nie rzucają się w oczy. Mieszczą się z zapasem w granicach dobrego smaku, niekoniecznie nawet muszą być widoczne. Można zamówić tylko i wyłącznie te, które zwiększają osiągi silnika i zmieniają charakterystykę zawieszenia i hamulców na bardziej sportową.

Fot. Michał Kij

Samochód, nawet tak wysoki jak XC60 zyskuje na stabilności i łatwiej daje się „wodzić za nos”, choć dość silnych przechyłów w ciasnych, a szybko pokonywanych zakrętach nie udało się naturalnie wyeliminować. Fizyka i tyle! Modyfikacje w układzie wydechowym skutkują bardziej rasowym brzmieniem, co również jest całkiem przyjemne. I znów, tak jak inne zmiany, tak i „melodia” wydechu jest sugestywna i miła dla ucha, ale nie natarczywa.

Elementy Polestar nie wpływają na standard wyposażenia samochodu. Nie wchodzą w konflikt z dobrym systemem multimedialmym, klimatyzacją czy podgrzewanymi fotelami. Także pod względem funkcjonalnym Volvo z pakietem Polestar zachowują wszystkie swoje najlepsze właściwości, w tym zwykłej wielkości bagażniki. Jakość zmian gwarantuje Volvo.

W Szwecji komplet modyfikacji do V40 kosztuje około 6,7 tys. euro, a do XC60 2,5 tys. więcej. Gdzieś pośrodku mieści się S60/V60. W zamian otrzymuje się samochód, który ma wszystko to, za co zwykle ceni się Volvo, a jednocześnie pozwala poczuć się za kierownicą, jak w jednym z tych niezmiernie pociągających, ale zupełnie niepraktycznych samochodów sportowych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty