Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36063 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Volvo Polestar. Zabawa na dłużej

Data publikacji: Autor: Michał Kij

Volvo Polestar

Na czym polega oferta Polestar? Na udawaniu, że nic się nie stało. W przeciwieństwie do typowego tuningu, elementy Polestar nie rzucają się w oczy. Mieszczą się z zapasem w granicach dobrego smaku, niekoniecznie nawet muszą być widoczne. Można zamówić tylko i wyłącznie te, które zwiększają osiągi silnika i zmieniają charakterystykę zawieszenia i hamulców na bardziej sportową.

Fot. Michał Kij Dyskrecja to połowa zwycięstwa? Akcesoria Polestar nie są krzykliwe, ale zaskakują, gdy zechce się wykorzystać maksymalne osiągi Volvo.

Volvo Polestar

Na czym polega oferta Polestar? Na udawaniu, że nic się nie stało. W przeciwieństwie do typowego tuningu, elementy Polestar nie rzucają się w oczy. Mieszczą się z zapasem w granicach dobrego smaku, niekoniecznie nawet muszą być widoczne. Można zamówić tylko i wyłącznie te, które zwiększają osiągi silnika i zmieniają charakterystykę zawieszenia i hamulców na bardziej sportową.

Fot. Michał KijZwykłe na pozór V40 ma werwę gokarta, a misiowatemu XC60 zaczyna się spieszyć. Polestar dokonuje optymalizacji osiągów większości modeli Volvo, zarówno z silnikami benzynowymi, jak i diesla. Do mniejszych: S60, V60, XC60 i V40 proponowane są od pewnego czasu kompletne pakiety Polestar Performance Parts, które w znacznym stopniu modyfikują charakter samochodu.

Na czym polega zabawa? Na udawaniu, że nic się nie stało. W przeciwieństwie do typowego tuningu, elementy Polestar nie rzucają się w oczy. Mieszczą się z zapasem w granicach dobrego smaku, niekoniecznie nawet muszą być widoczne. Można zamówić tylko i wyłącznie te, które zwiększają osiągi silnika i zmieniają charakterystykę zawieszenia i hamulców na bardziej sportową.

Volvo Polestar

Na czym polega oferta Polestar? Na udawaniu, że nic się nie stało. W przeciwieństwie do typowego tuningu, elementy Polestar nie rzucają się w oczy. Mieszczą się z zapasem w granicach dobrego smaku, niekoniecznie nawet muszą być widoczne. Można zamówić tylko i wyłącznie te, które zwiększają osiągi silnika i zmieniają charakterystykę zawieszenia i hamulców na bardziej sportową.

Fot. Michał KijCały komplet, łącznie z dodatkami wewnątrz i na zewnątrz karoserii zaledwie sugeruje, że samochód jest „trochę” inny. Jedyne, czego nie można nie zauważyć od razu to efektowne felgi z lekkich stopów o rozmiarze dopasowanym do modelu. Wraz z nimi występuje niskoprofilowe ogumienie o odpowiednim indeksie prędkości. Bliższe oględziny karoserii ujawnią „zaciemnione” obudowy lusterek wstecznych, pewne zmiany w formie spojlerów i liczbie rur wydechowych, a wewnątrz aluminiowe nakładki na pedały oraz progi i dźwignię skrzyni biegów z błękitnym logo Polestar.

Firma Polestar wyrosła na przystosowywaniu samochodów do wyścigów. Jest związana z zespołem Cyan Racing. Doświadczenie zdobyte na torze pomaga jej wprowadzać sensowne modyfikacje w samochodach dostępnych dla „szarego człowieka”. Moc silników wzrasta z reguły o kilka, kilkanaście koni, porównywalny jest przyrost momentu obrotowego. Lepsze parametry biorą się głównie z „majstrowania” przy oprogramowaniu sterującym pracą silnika. Niemiej w pakiecie jest również sportowy filtra powietrza.

Volvo Polestar

Na czym polega oferta Polestar? Na udawaniu, że nic się nie stało. W przeciwieństwie do typowego tuningu, elementy Polestar nie rzucają się w oczy. Mieszczą się z zapasem w granicach dobrego smaku, niekoniecznie nawet muszą być widoczne. Można zamówić tylko i wyłącznie te, które zwiększają osiągi silnika i zmieniają charakterystykę zawieszenia i hamulców na bardziej sportową.

Fot. Michał KijLiczby w tabelkach z danymi technicznymi nie prezentują się okazale, ale za kierownicą różnica jest wyraźnie odczuwalna. Wysoki moment staje się dostępny w szerszym zakresie obrotów. Samochód udoskonalony przez Polestar nabiera cech elektrycznego: bardzo dobrze przyspiesza praktycznie „od zera” i długo wciska w fotel plecy kierowcy. Zjawisko zachodzi niezależnie od tego, z jakim modelem Volvo, typem silnika, czy skrzyni biegów mamy akurat do czynienia. Pierwsze wrażenie jest zawsze znakomite. Lepsze niż wynikałoby to z ułamków sekund urwanych z czasu rozpędzania do „setki”. Przykładowo S60 z 350-konnym silnikiem benzynowym osiąga 100 km/h w czasie 4,9 s.

W parze z silnikami modyfikowane jest oprogramowanie skrzyń automatycznie zmieniających przełożenia. Przekładnie lepiej wykorzystują osiągi silnika, a projektanci dążyli do skrócenia czasu zmiany biegu.

Zawieszenie wykorzystujące amortyzatory Polestar Öhlins oraz sztywniejsze sprężyny jest dość twarde, ale nie na tyle, żeby nadmiernie dokuczać pasażerom. Ma wzmocnione punkty mocowania. Towarzyszą mu hamulce z tarczami Brembo i 6-tłoczkowymi zaciskami.

Volvo Polestar

Na czym polega oferta Polestar? Na udawaniu, że nic się nie stało. W przeciwieństwie do typowego tuningu, elementy Polestar nie rzucają się w oczy. Mieszczą się z zapasem w granicach dobrego smaku, niekoniecznie nawet muszą być widoczne. Można zamówić tylko i wyłącznie te, które zwiększają osiągi silnika i zmieniają charakterystykę zawieszenia i hamulców na bardziej sportową.

Fot. Michał KijSamochód, nawet tak wysoki jak XC60 zyskuje na stabilności i łatwiej daje się „wodzić za nos”, choć dość silnych przechyłów w ciasnych, a szybko pokonywanych zakrętach nie udało się naturalnie wyeliminować. Fizyka i tyle! Modyfikacje w układzie wydechowym skutkują bardziej rasowym brzmieniem, co również jest całkiem przyjemne. I znów, tak jak inne zmiany, tak i „melodia” wydechu jest sugestywna i miła dla ucha, ale nie natarczywa.

Elementy Polestar nie wpływają na standard wyposażenia samochodu. Nie wchodzą w konflikt z dobrym systemem multimedialmym, klimatyzacją czy podgrzewanymi fotelami. Także pod względem funkcjonalnym Volvo z pakietem Polestar zachowują wszystkie swoje najlepsze właściwości, w tym zwykłej wielkości bagażniki. Jakość zmian gwarantuje Volvo.

W Szwecji komplet modyfikacji do V40 kosztuje około 6,7 tys. euro, a do XC60 2,5 tys. więcej. Gdzieś pośrodku mieści się S60/V60. W zamian otrzymuje się samochód, który ma wszystko to, za co zwykle ceni się Volvo, a jednocześnie pozwala poczuć się za kierownicą, jak w jednym z tych niezmiernie pociągających, ale zupełnie niepraktycznych samochodów sportowych.



Volvo Polestar

Na czym polega oferta Polestar? Na udawaniu, że nic się nie stało. W przeciwieństwie do typowego tuningu, elementy Polestar nie rzucają się w oczy. Mieszczą się z zapasem w granicach dobrego smaku, niekoniecznie nawet muszą być widoczne. Można zamówić tylko i wyłącznie te, które zwiększają osiągi silnika i zmieniają charakterystykę zawieszenia i hamulców na bardziej sportową.

Fot. Michał Kij

Volvo Polestar

Na czym polega oferta Polestar? Na udawaniu, że nic się nie stało. W przeciwieństwie do typowego tuningu, elementy Polestar nie rzucają się w oczy. Mieszczą się z zapasem w granicach dobrego smaku, niekoniecznie nawet muszą być widoczne. Można zamówić tylko i wyłącznie te, które zwiększają osiągi silnika i zmieniają charakterystykę zawieszenia i hamulców na bardziej sportową.

Fot. Michał Kij

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Trakus (gość)

    4,9 do setki to na prawdę dobry wynik, a do tego zadowalająca wydajność ;) dobrze, że volvo nie zrezygnowało z tej kolaboracji i dalej przedstawia nam modele tej serii.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volvo zdjęcia

Volvo dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Volvo Cena

Części dla marki Volvo

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

899 zł