Najważniejszym z nich jest rozwiązanie umożliwiające pół-autonomiczną jazdę w ruchu miejskim. Jadąc z niewielką prędkością, samochód może w całości przejąć obowiązki kierowcy. Dzięki kamerom oraz czujnikom, jest w stanie samodzielnie ruszyć, omijać przeszkody, a także utrzymywać stały dystans przed poprzedzającym pojazdem.
Kolejnym rozwiązaniem jest asystent hamowania podczas przejazdu przez skrzyżowanie. System ten również korzysta z czujników oraz kamer, zaś jego celem jest szybkie zatrzymanie pojazdu w razie wykrycia zagrożenia wypadkiem w trakcie skrętu w lewo.
Ostatnim, a zarazem najbardziej skomplikowanym systemem jest urządzenie wykrywające zwierzęta na drodze. Po ich zlokalizowaniu i wykryciu możliwości zderzenia z samochodem, automatycznie włączane są hamulce pojazdu. Czas reakcji tego systemu to obecnie 0,5 sekundy. Zdaniem inżynierów Volvo, nie zapobiega to wypadkom, lecz dzięki zmniejszeniu prędkości, jest w stanie obniżyć ryzyko odniesienia poważnych obrażeń przez pasażerów.
Wszystkie te systemy są obecnie w fazie rozwoju, jednak Volvo zapewnia, że trafią do seryjnie produkowanych aut w ciągu najbliższych kilku lat. Ich działanie prezentują poniższe filmy:
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?