Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36854 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Volvo S40 kontra BMW 318i

Data publikacji: Autor: Ryszard Polit

Fot. Volvo: Volvo S40 to pierwszy model tej marki zaprojektowany pod kierownictwem Forda  - nowoczesna stylizacja ma przyciągnąć młodych nabywców. Łączą je prestiż, styl, elegancja oraz taka sama długość nadwozia - Volvo S40 i BMW 318i.

Łączą je prestiż, styl, elegancja oraz taka sama długość nadwozia. Poza tym wiele je różni – Volvo S40 i BMW 318i. Fot. Volvo: Volvo S40 to pierwszy model tej marki zaprojektowany pod kierownictwem Forda
- nowoczesna stylizacja ma przyci±gn±æ m³odych nabywców.

 

Porównujemy Volvo z domieszką Forda i niemieckie mocne uderzenie. BMW serii 3 obecnej generacji kończy swoją karierę, gdyż czeka już następca, podobno jeszcze lepszy. Jednak samochód ten, jeszcze dostępny w sprzedaży, bez Fot. BMW: Usportowiony sedan - BMW 318i – ma napêd na tylne ko³a, co jest charakterystyczne dla tego producenta. BMW serii 3 w przysz³ym roku bêdzie zast±pione przez nowy model. kompleksów staje w szranki z konstrukcyjnie młodszym VolvoS40. Wybraliśmy auta napędzane benzynowymi silnikami o mocy ok. 140 KM.

 

Cechy szczególne

 

Cechą charakterystyczną BMW jest sportowy wizerunek, o którym decyduje napęd na tylne koła, porzucony przez większość producentów na rzecz napędu przedniego. Volvo zapewnia swoim nabywcom wysoki poziom bezpieczeństwa dzięki oryginalnym rozwiązaniom w tym zakresie. Model S40 wykorzystuje płytę podłogową Forda Focusa i Mazdy 3, czego być może fani tej marki nawet nie zauważyli. Z tego też względu różnica w rozstawie osi wynosi aż 9 cm – na korzyść BMW. Fot. Volvo: Baga¿nik Volvo ma objêto¶æ 405 l – o 35 l mniej ni¿ w BMW. Chociaż BMW serii 3 jest krytykowane za niedostateczną ilość miejsca na tylnej kanapie, w konfrontacji z Volvo wcale nie wydaje się takie ciasne. W S40 miejsca z tyłu jest również niezbyt dużo. Za to jakość użytych do wykończenia wnętrza materiałów i precyzja montażu jest bez zarzutu. Obaj producenci zwracają szczególną uwagę na ergonomię tablicy przyrządów i właściwe rozmieszczenie przycisków i przełączników. Volvo ma bagażnik o pojemności 405 l, w którym umieszczono dojazdowe koło zapasowe. Bagażnik Fot. BMW: Dynamika BMW 318i napêdzanego silnik
o pojemno¶ci 2 l i mocy 143 KM jest zbli¿ona do Volvo S40 2,4l /140 KM. W³asno¶ci jezdne BMW s± bardzo dobre. BMW jest nieco większy – 440 l i znajduje się w nim tradycyjne koło zapasowe.

 

Silniki

 

Rzędowy, 4-cylindrowy silnik BMW z pojemności 2 l uzyskuje moc 143 KM, ale to techniczny majstersztyk. Ma układu zmiennych faz rozrządu zaworów dolotowych i wylotowych i ponadto regulowany wznios zaworów dolotowych. Dzięki tym rozwiązaniom jednostka napędowa zużywa stosunkowo mało paliwa i jest elastyczna - maksymalny moment obrotowy uzyskiwany jest już przy 3750 obr/min. Silnik Volvo moc 140 KM uzyskuje z pojemności 2,4 l i Fot. Volvo: Zwraca uwagê nowoczesny design wnêtrza. Odczyt wskazañ przyrz±dów jest bez zarzutu. wyróżnia się tym, że ma 5 cylindrów, co jest rzadko stosowane. Kultura pracy obu silników jest zbliżona, gdyż silników 5-cylindrowych wcale nie wyrównoważa się lepiej niż 4-cylindrowych. Volvo w mieście zużywa 12,3 l paliwa na 100 km, a BMW o 1,9 l mniej.

 

Wrażenia z jazdy

 

Największym bodaj zaskoczeniem są zbliżone czasy rozpędzania obu pojazdów. To w gruncie rzeczy komplement Fot. BMW: Stylizacja tablicy przyrz±dów uchodzi za wzór ergonomii. dla Volvo, który nie ma ambicji auta o sportowym zacięciu. BMW swój sportowy charakter podkreśla znakomitymi własnościami jezdnymi. Auto niemieckie, mimo napędu na tylne koła, prowadzi się „jak po sznurku”, a błędy kierowcy naprawiają układy elektroniczne. Równie skutecznie można pokonywać zakręty w Volvo, chociaż podczas szybkiej jazdy pojazd ten wydaje się mniej stabilny od BMW. Również w szwedzkim aucie seryjnie montowany jest elektroniczny układ w razie potrzeby korygujący tor jazdy. Konstrukcja układu zawieszenia w obu pojazdach jest zbliżona – z przodu kolumny McPhersona, z tyłu oś wielowahaczowa. Komfort Fot. Volvo: Miejsca na przednich siedzeniach Volvo jest pod dostatkiem, jednak z ty³u ju¿ znacznie mniej. jazdy obu samochodów specjalnie się nie różni, jednak BMW z powodu większego rozstawu osi jest mniej wrażliwe na poprzeczne nierówności drogi. Droga hamowania w obydwu Fot. BMW: Ros³ym pasa¿erom na tylnej kanapie BMW mo¿e brakowaæ miejsca, ale i tak jest go wiêcej ni¿ w Volvo S40. przypadkach jest identyczna i bardzo krótka. Nieco cichszym autem okazał się BMW.

 

Podsumowanie

 

Volvo S40 został opracowany pod kierunkiem Forda, do którego należy szwedzki producent. Wydaje się, że pojazd ten, mimo pewnych mankamentów, zyskał na atrakcyjności. Obok tradycyjnych atutów marki w zakresie bezpieczeństwa można wymienić dobre własności jezdne czy skuteczne hamulce. BMW serii 3 wciąż prezentuje się bardzo dobrze – jest szybkie, ale nie zachłanne na paliwo i komfortowe. Chociaż ma nieco skromniejsze wyposażenie jest autem droższym od Volvo. Za to BMW Polska udziela 12-letniej gwarancji na perforację blach nadwozia. Natomiast Volvo Polska traktuje gwarancję jako całość, nie rozróżniając, czy jest ona udzielana na części mechaniczne, czy perforację blach. W naszym kraju gwarancja ta wynosi 2 lata.

 

Nasza ocena

 

(+ oznacza przewagę nad konkurentem)

 

 

Volvo S40

BMW 318i

Przestronność wnętrza

 

+

Silnik

 

+

Poziom hałasu

 

+

Hamulce

Remis

Dynamika

Remis

Zużycie paliwa

 

+

Nowoczesność konstrukcji

Remis

Wyposażenie

+

 

 

Wybrane dane techniczne:

 

 

Volvo S40

BMW 318i

Liczba cylindrów/zaworów

5/20

4/16

Pojemność skokowa (cm3):

2435

1995

Moc maksymalna (KM/obr/min):

140/5000

143/6000

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

220/4000

200/3750

Przyspieszenie 0-100 km/h(s):

9,9

9,3

Przyspieszenie (IV b.) 60-100 km/h (s):

8,6

9,1

Prędkość maksymalna (km/h):

205

218

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*:

66

64

Droga hamowania od 100 km/h (m):

36,9

36,9

Pojemność bagażnika (dm3):

405

440

Pojemność zbiornika paliwa (dm3):

62

63

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3/100 km):

6,5/12,3

5,7/10,4

Długość x szerokość x wysokość (cm):

447 x 177 x 145

447 x 174 x 142

Rozstaw osi (cm):

264

273

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/2

2/12

Orientacyjna cena (zł):

113 000

128 000

 

* - pomiar wg ADAC

 

Wyposażenie seryjne:

 

 

Volvo S40

BMW 318i

poduszki powietrzne

6

6

układ ABS

S

S

układ kontroli trakcji ESP

S

S

wspomaganie nagłego hamowania

S

S

elektryczne sterowanie szyb przednich/tylnych

S/S

S/O

elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka

S

S

klimatyzacja 

S

S

radio CD

S

S

centralny zamek

S

S

wspomaganie układu kierowniczego

S

S

 

s - wyposażenie seryjne

o - wyposażenie za dopłatą

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • rudy (gość)

    dziwne porównanie bo odpowiednikiem bmw serii 3 jest volvo v60 !

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

BMW SERIA 3 zdjęcia

BMW SERIA 3 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Volvo S40 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

BMW SERIA 3 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

BMW SERIA 3 Cena