Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36710 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volvo S60 2.0 D3 Kinetic

Data publikacji: Autor: Jarosław Zgirski

Fot. Volvo Choć od niedawna marka Volvo należy do chińskiego Geely Automobile, S60 drugiej generacji ma wszystkie atuty, by powtórzyć sukces poprzednika sprzed 10 lat.

Fot. Volvo Nowe S60 powstało na płycie podłogowej Forda Mondeo, natomiast technologicznie nawiązuje do modeli S80 i XC60. To, co w nowym S60 najistotniejsze to wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego. Liczba zastosowanych tu elektronicznych systemów, wspomagających kierowcę z początku wręcz onieśmiela. Wystarczy jednak udać się w dłuższą podróż, by docenić walory tych systemów. Jedną z najbardziej nowatorskich jest funkcja wykrywania i ostrzegania możliwej kolizji z pieszym. Układ sprzężony jest z radarem i kamerą cyfrową, monitorującymi przestrzeń przed autem na odległość do 150 m. Gdy wykryje pieszego, natychmiast włącza się układ ostrzegający, a w przypadku braku reakcji ze strony kierowcy sam hamuje, by uniknąć lub zminimalizować skutki zderzenia. System działa już powyżej prędkości 4 km/h i jest w stanie całkowicie uniknąć kolizji z pieszym przy prędkości do 35 km/h. W nowym S60 znalazł się też znany już z XC60, układ City Safety, zapobiegający zderzeniom w ruchu miejskim.

CZYTAJ TAKŻE

Szwedzka stal, czyli Volvo V60

Volvo S60 TS



System potrafi zatrzymać samochód, jadący z prędkością 30 km/h do „zera” , powyżej tej prędkości minimalizuje skutki kolizji. Na autostradzie z kolei przydaje się adaptacyjny tempomat ACC, również współdziałający z radarem, pozwalający dobrać minimalny odstęp od poprzedzającego nas pojazdu. To tylko część systemów bezpieczeństwa czynnego, bo na pokładzie nowego S60 można znaleźć także systemy: BLIS (redukujący martwe pole), DAC (ostrzegający o utracie koncentracji kierowcy), czy LDW (układ trzymania pasa ruchu). Wizerunek nowego S60 jako jednego z najbezpieczniejszych aut na rynku dopełniają systemy bezpieczeństwa biernego:  komplet poduszek powietrznych, układ zmniejszający ryzyko urazów kręgów szyjnych WHIPS, chroniący przed skutkami zderzeń bocznych SIPS, a także solidna „klatka bezpieczeństwa”, zabezpieczająca pasażerów podczas dachowania oraz pochłaniający energię uderzenia przód auta.

Volvo S60 drugiej generacji nie jest wzorniczą rewolucją, jednak całkowicie zrywa z dawną stylizacją. Linia nadwozia jest spokojna, stonowana, lecz jednocześnie sportowa. Wnętrze surowe i ascetyczne, wykonane jest starannie i z dbałością o szczegóły. Środkowy panel to dobrze znany, klasyczny styl Volvo, stosowany przez Szwedów nie tylko w tym modelu.

S60 ma jednak służyć do tego, by jeździć, i to komfortowo. Kabina jest świetnie wyciszona, nawet przy prędkościach autostradowych we wnętrzu auta można swobodnie rozmawiać, nie podnosząc głosu. Miejsca na nogi z przodu i z tyłu nie zabraknie, jedynie bagażnik trochę rozczarowuje. Jego pojemność zmniejszyła się znacznie w porównaniu do poprzednika (S60 I generacji miał 425 l). Paleta silników obejmuje dwie benzynowe jednostki napędowe ( 2.0 T 203 KM i 3.0T6 304 KM) oraz dwa diesle (2.0 D3 163 KM i 2.0 D5 205 KM). Każdy z nich zapewnia wystarczającą dynamikę i krótkie czasy wyprzedzania, by na drodze poczuć się pewnie. Pod względem dynamiki, radości z jazdy, a kosztami wynikającymi z posiadania Diesla, testowany 160-konny silnik 2.0 D3 wydaje się być optymalnym rozwiązaniem.

Zawieszenie Volvo S60 jest zestrojone tak, by dać możliwie największe wrażenie komfortu. Auto posłusznie i precyzyjnie reaguje na ruchy kierownicy, jednak w ciasnych zakrętach ma tendencje do zarzucania tyłem. Można to zauważyć na ostrych zakrętach już powyżej prędkości 70-80 km/h. Aktywne zawieszenie Four-C mające trzy nastawy (comfort, sport, advanced) minimalizuje te odczucia. Przy okazji warto zaznaczyć, że zarówno charakterystykę tłumienia amortyzatorów, jak i siłę wspomagania kierownicy można sobie dobierać samemu w menu ustawień samochodu.

Na rynku Volvo S60 konkuruje z innymi sedanami segmentu Premium: Mercedesem C-klasy, BMW serii 3, Audi A4, czy Lexusem IS. Ceny S60 zaczynają się od 119 tys. złotych.


Wybrane dane techniczne Volvo S60 i konkurentów

Marka/model

Volvo S60

Audi A4

Mercedes C220

Cena (zł)

126 200

135 600

157 700

Silnik

Diesel

Diesel

Diesel

Pojemność (l)

2.0

2.0

2.1

Moc (KM)

160

170

170

Moment obrotowy (Nm)

400

350

400

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

9,2

8,3

8,4

Prędkość maksymalna (km/h)

220

230

232

Średnie zużycie paliwa (l/100 km)

5,2

5,1

4,8

Emisja CO2 (g/km)

134

134

127

Skrzynia biegów

manualna
6-stopniowa

manualna
6-stopniowa

manualna
6-stopniowa

Pojemność bagażnika (l)

380

480

475


więcej zdjęć Volvo S60 w naszej galerii

Fot. Volvo

Fot. Volvo

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • opoka

    Oprócz świeżego designu i nowych systemów zapewniających bezpieczną jazdę warto podkreslić że S60 zachowało swój charakter i atrybuty marki Volvo. Przedstawiciel Volvo na forum

  • lodre

    Zdecydowanie jedna z ciekawszych wersji auta Volvo S60. Jazda nim to prawdziwa przyjemność. Komfort i bezpieczeństwo na najwyzszym poziomie.

  • Jules (gość)

    S60 to najrozsądniejszy wybór za niższą cenę dostajemy auto o podobnych parametrach i standardzie jak pozostałe ... a dodatkowo bezpieczniejsze

  • Geronimo (gość)

    Testowałem Volvo V 60 z silnikiem 2.0 D3. Bardzo fajny i dynamiczny silnik a do tego wspaniale współpracująca skrzynia biegów. POlecam

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volvo S60 zdjęcia

Volvo S60 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volvo S60 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Volvo S60 Cena

Części dla marki Volvo

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

899 zł