Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Volvo S60 Recharge T8 Plug-in Polestar Engineered - dane techniczne, ceny i opinie

Materiał powstał we współpracy z volvocars.pl
Volvo S60 Recharge T8 Plug-in
Volvo S60 Recharge T8 Plug-in
Volvo znane jest z ogromnej wagi przykładanej do bezpieczeństwa, ale firma nie stroni od oferowania klientom również sportowych doznań z jazdy.

 

Począwszy od „ostrej” wersji kultowej 850 T5-R, poprzez S60 R oraz S60 T6 Polestar, Szwedzi od lat pamiętają o entuzjastach, którzy oczekują od samochodu „czegoś więcej”. Kontynuatorem tej tradycji jest najnowsze Volvo S60 Recharge T8 Plug-in Polestar Engineered, które ma jeszcze więcej mocy, a przy tym zużywa zdecydowanie mniej paliwa. Jak udało się to osiągnąć?

Trzy filary sukcesu

W nowej, zelektryfikowanej rzeczywistości samochody są oceniane wg. trzech wartości. Są to: ekologia, użyteczny zasięg oraz prędkość. Zazwyczaj producentom udaje się połączyć ze sobą dwie z tych cech. Samochody stricte elektryczne są szybkie i ekologiczne, ale mają problem z zasięgiem. Samochód z konwencjonalnym napędem dojedzie daleko i szybko, ale nie będzie ekologiczny. Z pomocą tutaj przychodzi układ hybrydowy, który jest ekologiczny i nie wymaga korzystania z ładowarek. Ale czy jest odpowiednio szybki? Wielu producentów zapomina o tym ostatnim czynniku, ale reprezentujące segment premium Volvo nie może sobie na to pozwolić. Historia i oczekiwania klientów zobowiązują. 

 

Potęga dwóch silników

Moc 313-konnego silnika benzynowego (napęd na koła przednie) łączy się z 87-konnym silnikiem elektrycznym (napęd na koła tylne), by zaoferować użytkownikowi potężne 405 KM. Równie imponujący jest moment obrotowy, który wynosi 670 Nm. Ważące niecałe dwie tony Volvo katapultuje się od zera do 100 km/h w 4.4 sekundy. Aby osiągnąć ten wynik, to silniki spalinowy i elektryczny pracują razem w trybie Power, który jest dostępny aż do prędkości 160 km/h. Ta limuzyna potrafi być piekielnie szybka, ale Volvo nie zapomina, jak ważna jest jazda z użyciem napędu elektrycznego. W trybach Hybrid i Pure silnik spalinowy pozostaje w spoczynku aż do licznikowych 125 km/h. Nominalna pojemność baterii wynosi 11,6 kWh, a użyteczna – 9,1 kWh. Dzięki temu T8 ma pokaźny zasięg na prądzie, który wg normy WLTP (City) wynosi w 57 km. W menu dostępne są specjalne tryby Hold oraz Charge, które pozwalają na zatrzymanie energii w akumulatorze lub intensywne ładowanie jej silnikiem spalinowym. Dzięki temu użytkownik może wpłynąć na to kiedy i gdzie najlepiej wykorzystać potencjał silnika elektrycznego. 

T8 Polestar Engineered to nie tylko moc

Mierzący 4761mm sedan to połączenie skandynawskiej minimalistyki w designie z bezkompromisowymi właściwościami jezdnymi. Potężny rozstaw osi 2872 mm i niski środek ciężkości pozwalają na doskonałe maniery drogowe. Odpowiedzialny jest za to nadworny tuner Polestar, który zdecydował się na montaż sportowego, regulowanego zawieszenia Ohlins. Za lepsze hamowanie odpowiedzialne są potężne 6-tłoczkowe hamulce Brembo. Efekt? S60 T8 to najbardziej dynamiczny model w historii marki!

 

Szwedzki design na sportowo

Stylistyka wersji Polestar Engineered również została poddana dyskretnym zmianom. Z tyłu oraz z przodu znajdziemy białe logo Polestar. Grill oraz końcówki układu wydechowego zamieniły standardowy kolor srebra na czarny połysk. Stonowany luksus przełamują złote zaciski hamulcowe i złote nakrętki wentyli w lżejszych niż seryjne felgach z dyskretnymi napisami Polestar Engineered. Te mają rozmiar 19-cali, choć lepszy wygląd i właściwości trakcyjne zapewniają większe o cal opcjonalne dwudziestki.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup T8 w tej wersji otrzymają w standardzie unikatowe dodatki wnętrza. Najbardziej niespodziewane są pasy bezpieczeństwa w kolorze złota. Na środkowej konsoli znajduje się też kryształowa gałka selektora zmiany biegów sygnowana przez luksusową markę Orrefors Sweden. 

 

Pieniądze

Ile to wszytko kosztuje? Na polskim rynku wyjściowa cena Volvo S60 Recharge T8 Plug-in Polestar Engineered to 299 900 zł. Lakier metalizowany to koszt 3 700 zł lub 6 700 zł w przypadku kryształowej bieli. Opisane wyposażenie otrzymujemy w standardzie, jedynie wspomniane 20-calowe felgi są obarczone dopłatą 3 240 zł. W wersji T8 otrzymujemy specjalnie wyselekcjonowane czarne skórzane wnętrze ze wstawkami z tapicerki tekstylnej R-Design i wykończeniami Metal Mesh. Z zakresu wyposażenia dodatkowego polecamy pakiet Lounge, który za 3 100 zł przyprawi S60 o dwa bardzo pożądane elementy wyposażenia. Pierwszy z nich to flagowy system poprawy jakości powietrza z jonizacją - PM 2,5, który z niesamowitą precyzją pozbywa się zanieczyszczeń z kabiny. Drugi element to panoramiczne okno dachowe - zalet tego elementu chyba nie trzeba nikomu przedstawiać.

 

Mistrz przyspieszenia

Do napędu sportowego Volvo użyto układu hybrydowego T8, który wcześniej zastosowano m.in. w XC90 i XC60. Tym razem moc systemowa przekroczyła magiczną barierę 400 KM i jest praktycznie identyczna do tej, którą dysponuje najnowsze w pełni elektryczne Volvo XC40 Recharged. Dwa duże SUV-y z tym samym układem napędowym są naprawdę dynamiczne. A co dopiero, gdy układ T8 trafił do mniejszego i niższego nadwozia? Wrażenia są po prostu wyśmienite.

 

Podsumowanie

Volvo S60 T8 Polestar Engineered oferuje doskonałe osiągi, a jednocześnie zużywa niewiele paliwa. Im częściej go ładujemy, tym spalanie będzie niższe. Ten samochód to połączenie wody z ogniem, ponieważ samochody od dekad dzieliły się na albo dynamiczne, albo oszczędne. Ta wersja S60 nie ma ambicji być autem na tor. To raczej nowoczesne gran turismo. A, że czasy mamy nowoczesne – jest czterodrzwiowe, ładowane z gniazdka i na wskroś multimedialne.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty