Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37292 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volvo S60 T5 250 KM. Test, wrażenia z jazdy, dane techniczne, zużycie paliwa

Data publikacji: Autor: Marcin Rejmer

Volvo S60

W naszym teście Volvo S60 w wersji R-Design z silnikiem T5 2.0 o mocy 250 KM z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów Geartronic. Auto mierzy 4.761 m długości, do 100 km/h rozpędza się w 6.5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 240 km/h. W prezentowanej wersji kosztuje od 178 650 zł.

Fot. Marcin Rejmer W naszym teście Volvo S60 w wersji R-Design z silnikiem T5 2.0 o mocy 250 KM z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów Geartronic. Auto mierzy 4.761 m długości, do 100 km/h rozpędza się w 6.5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 240 km/h. W prezentowanej wersji kosztuje od 178 650 zł.

Model S60 to samochód klasy średniej, który wszedł na rynek w 2000 r. Od 2018 roku produkowana jest trzecia generacja Volvo S60. Auto zbudowano na bazie modułowej płyty podłogowej SPA (Scalable Product Architecture), która wykorzystana została do budowy m.in. drugiej generacji modelu XC90, a także modeli S90, V90 i XC60. Samochód ma 4.761 m długości, 2.040 m szerokości i 1.431 m wysokości. Rozstaw osi wynosi 2.872 m. Jego rynkowymi konkurentami są m.in. Audi 4, BMW serii 3 oraz Mercedes klasy C.

Volvo S60 Euro NCAP

-Volvo S60

W naszym teście Volvo S60 w wersji R-Design z silnikiem T5 2.0 o mocy 250 KM z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów Geartronic. Auto mierzy 4.761 m długości, do 100 km/h rozpędza się w 6.5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 240 km/h. W prezentowanej wersji kosztuje od 178 650 zł.

Fot. Marcin Rejmer Samochód jest produkowany w Charleston w Karolinie Południowej (USA), skąd trafia do pozostałych części świata, także do Polski. W prestiżowych testach zderzeniowych Euro NCAP Volvo S60 zdobyło 5 gwiazdek. Auto jest naszpikowane zaawansowaną technologią zaprojektowaną, by wspomagać kierowcę, chronić użytkowników pojazdu i pozostałych uczestników ruchu drogowego, jak piesi czy rowerzyści, oraz zmniejszać ryzyko kolizji.

W samochodzie znajdują się miedzy innymi:

EBA - system bezpieczeństwa, który zapewnia maksymalną siłę hamowania w czasie, gdy na drodze pojawi się sytuacja wymagająca hamowania awaryjnego. Działanie tego systemu opiera się na interpretacji prędkości samochodu oraz siły, z jaką naciśnięty został pedał hamulca. Jeżeli urządzenie wykryje, że kierowca naciska go z taką siłą, która może odpowiadać sytuacji awaryjnego hamowania, a przy okazji nie wykorzystuje on pełnej mocy układu hamulcowego, to wtedy system aplikuje dodatkową siłę, kontrolując przy tym system ABS, aby nie doszło do zablokowania kół.

EBD -to elektroniczny rozdział sił hamowania. W celu maksymalnego skrócenia drogi hamowania układ automatycznie reguluje siłę hamowania przednich i tylnych oraz prawych i lewych kół. Wyraźnie skraca drogę hamowania przy utrzymaniu stabilności nawet w razie gwałtownego hamowania lub hamowania na zakręcie. W tym momencie jest to standardowe wyposażenie wielu samochodów (wraz z systemem ABS).

ACC – wspomaga jazdę w korkach: samodzielne zatrzymanie i ruszenie za pojazdem.

LKA - układ monitorowania pasa ruchu w celu zmniejszenia ryzyka przypadkowego zjechania samochodu z własnego pasa w pewnych sytuacjach. To specjalna technologia wspomagania układu kierowniczego, działająca przy wyższych prędkościach. Interweniuje w sytuacji, gdy samochód zacznie przekraczać linię wyznaczająca krawędź drogi - wpływa na układ kierowniczy, pomagając kierowcy wrócić na właściwy tor jazdy.
 
Volvo S60

W naszym teście Volvo S60 w wersji R-Design z silnikiem T5 2.0 o mocy 250 KM z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów Geartronic. Auto mierzy 4.761 m długości, do 100 km/h rozpędza się w 6.5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 240 km/h. W prezentowanej wersji kosztuje od 178 650 zł.

Fot. Marcin Rejmer ESC - elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy, pomaga kierowcy uniknąć poślizgu i poprawia przyczepność samochodu. Przeciwdziała bocznemu poślizgowi kół, kontroluje siły napędzające i hamujące działające na poszczególne koła, w celu ustabilizowania samochodu. Kontroluje zerwanie przyczepności kół, czyli zapobiega „buksowaniu” kół względem nawierzchni w trakcie przyspieszania. Kontroluje także trakcję - ta funkcja jest aktywna przy niskiej prędkości i przekazuje moc z buksującego koła napędowego na koło, które nie utraciło przyczepności.

SIPS - system zabezpieczający przed bocznymi uderzeniami. System ten został opatentowany przez firmę Volvo. System działa tak, aby w wypadku uderzenia bocznego rozproszył on energię uderzenia na cały szkielet pojazdu. Częścią wyposażenia tego systemu są boczne poduszki powietrzne.

Zobacz także: Prawo jazdy. Czy można zobaczyć nagranie z przebiegu egzaminu?

WHIPS - System ochrony pasażerów przed uszkodzeniami kręgów szyjnych podczas uderzenia w tył pojazdu. Rozwiązanie stosowane przez firmę Volvo już od końca lat 80. System aktywnego oparcia fotela i zagłówka w momencie uderzenia w tył pojazdu cofa oparcie fotela do tyłu wychylając jednocześnie zagłówek do przodu. W ten sposób zagłówek „wychwytuje” szarpniętą głowę pasażera jeszcze przed niebezpiecznym odrzuceniem jej do tyłu.

CTC – w razie potrzeby steruje jednocześnie przyhamowywaniem kół po wewnętrznej stronie łuku i kieruje więcej mocy do kół znajdujących się po zewnętrznej stronie.

RSC– system zapobiegający przewróceniu się pojazdu np. podczas szybkiego wchodzenia w zakręt. System ten był po raz pierwszy zastosowany w samochodzie Volvo XC90. W razie dużego przechyłu uruchamia odpowiednie systemy (układ hamulcowy, system kontroli trakcji) w celu zapobiegnięcia dachowaniu pojazdu.
TSA - system stabilizacji toru jazdy przyczepy poprzez analizę sygnałów z odpowiednich czujników identyfikuje moment, w którym holowana przyczepa staje się niestabilna. Sterując układem hamulcowym pojazdu oraz mocą silnika, system TSA przywraca kierowcy kontrolę nad samochodem i przyczepą. Układ znacząco podnosi bezpieczeństwo jazdy z przyczepą.

DAC - układ ostrzegający o dekoncentracji kierowcy.

RSI - układ informowania o znakach drogowych.

ROM - układ zapobiegający niekontrolowanemu zjechaniu z drogi.

Volvo S60 Wygląd zewnętrzny


Wizualnie S60 nawiązuje do innych modeli Volvo. Podobna jest przednia część auta, przetłoczenia na boku i prawie identyczna do modelu S90 stylistyka tylnej części nadwozia. Można zaryzykować stwierdzenie, że auto prezentuje się jednak bardziej atrakcyjnie. Być może to kwestia lepszych proporcji, (nie jest tak długa maska jak w S90 i nie jest tak długi dach jak w wersji kombi).

Volvo S60 Wnętrze


Wnętrze Volvo jest jednym z najlepiej wykonanych w swojej klasie, z prostym, ale eleganckim wyglądem i wysokiej Volvo S60

W naszym teście Volvo S60 w wersji R-Design z silnikiem T5 2.0 o mocy 250 KM z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów Geartronic. Auto mierzy 4.761 m długości, do 100 km/h rozpędza się w 6.5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 240 km/h. W prezentowanej wersji kosztuje od 178 650 zł.

Fot. Marcin Rejmer jakości materiałami. Jeżeli siedzieliście w jakimś Volvo projektowanym po 2015 roku, to w najnowszym S60 można się poczuć jak w jednym z nich. Z wnętrza usunięto wszystkie zbędne przyciski i pokrętła, a większość funkcji przerzucono do ładnie wkomponowanego w konsolę centralną tabletu. Jednak to co robi największe wrażenie, to jakość wykorzystanych materiałów i ich nienaganne spasowanie. Materiały wykończeniowe w kabinie zostały tak dobrane, aby były wolne od szkodliwych substancji i zapachów.

Obsługa głównego wyświetlacza jest intuicyjna dla każdego, kto ma styczność ze smartfonami. Jest kilka widoków na boki, górną belkę możną rozsunąć, a ikony aranżować według własnego upodobania. Jest jednak i wada. Zmiana temperatury wnętrza za pomocą ekranu jest karkołomna – ciężko to zrobić w czasie jazdy bez oderwania wzroku od drogi.

Z przodu miejsca jest pod dostatkiem nawet dla wysokich osób, z tyłu osoby o wzroście powyżej 1,90m mogą mieć nieco za mało miejsca na nogi, a głowa może sięgać podsufitki. Tunel środkowy z tyłu jest dosyć szeroki i wysoki, kieszenie w drzwiach mogłyby być większe, ale podłokietnik na tylnej kanapie (kładziony środek kanapy) już jest spory i świetnie się sprawdza w podróży.

Volvo S60 bagażnik

Objętość bagażnika wynosi 442 litry. W aucie możliwe jest składanie oparć kanapy dzielonej w proporcji 60/40. Dla porównania: BMW 330i i Audi A4 B9 mają bagażnik o pojemności 480l.

Volvo S60 Ceny

Volvo S60

W naszym teście Volvo S60 w wersji R-Design z silnikiem T5 2.0 o mocy 250 KM z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów Geartronic. Auto mierzy 4.761 m długości, do 100 km/h rozpędza się w 6.5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 240 km/h. W prezentowanej wersji kosztuje od 178 650 zł.

Fot. Marcin Rejmer Ceny nowego Volvo S60 zaczynają się od 165 tys. zł i jest to kwota dla modelu T4 190 KM w wersjach R-Design lub Inscription. T5 250 KM w tych samych wersjach wyposażenia kosztuje od 178 650 zł, a T5 AWD 250 KM od 188 650 zł.

Dla porównania: BMW 330i 258 KM z 8 stopniową automatyczną skrzynią biegów kosztuje 178 400 zł, natomiast Audi A4 B9 245 KM z 7 stopniową automatyczną skrzynią biegów – 179 500 zł.

Volvo S60 Silnik

Testowane Volvo S60 wyposażono w czterocylindrową benzynową jednostkę napędową T5 o pojemności skokowej 1969 cm3, która charakteryzuje się maksymalną mocą 250 KM przy 5550 obr./min oraz maksymalnym momentem 350 Nm osiąganym w zakresie 1800-4800 obr./min. Auto od 0 do 100km/h rozpędza się w 6.5 s i osiąga prędkość maksymalną 240 km/h. To bardzo przyzwoite osiągi.

Volvo S60 Wrażenia z jazdy

Zarówno podczas spokojnej jazdy, jak też podczas gwałtownych przyspieszeń we wnętrzu jest cicho. Silnik ochoczo reaguje na dodanie gazu, w przedziale 1800-4800 obr./min przez cały czas zapewnia moment obrotowy około 350 Nm. Daje to odpowiednią dynamikę, a ważący nieco ponad 1800kg samochód (1677 kg masy własnej plus kierowca, pasażer i bagaż) rozpędza do prędkości 100 km/h w czasie 6,5 sekundy. Zmiany poszczególnych przełożeń automatycznej skrzyni biegów następują szybko i prawie niezauważalnie dla kierowcy.

Volvo S60

W naszym teście Volvo S60 w wersji R-Design z silnikiem T5 2.0 o mocy 250 KM z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów Geartronic. Auto mierzy 4.761 m długości, do 100 km/h rozpędza się w 6.5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 240 km/h. W prezentowanej wersji kosztuje od 178 650 zł.

Fot. Marcin Rejmer Automatyczna 8 stopniowa skrzynia biegów Geartronic ma dwa różne tryby zmiany biegów: automatyczny i manualny. Położenia dźwigni sterującej przy automatycznej zmianie biegów są pokazywane po prawej stronie zespołu wskaźników (świeci się tylko jeden znacznik na raz – jest to znacznik pokazujący aktualne położenie dźwigni sterującej.)

Wciśnięcie pedału przyspieszenia do podłogi, poza normalne położenie pełnego przyspieszenia, powoduje przełączenie na niższy bieg (wymuszoną redukcję biegu). Funkcja ta nosi nazwę „kick-down”. Gdy pedał przyspieszenia zostanie nieco zwolniony (poza położenie wymuszonej redukcji biegu), nastąpi samoczynny powrót do wyższego biegu. Funkcja ta służy do uzyskania maksymalnego przyspieszenia, np. przy wyprzedzaniu. Aktywacja funkcji kick-down spowoduje redukcję o jeden lub więcej biegów, zależnie od prędkości obrotowej silnika. Aby zapobiec uszkodzeniu silnika, po osiągnięciu maksymalnej prędkości obrotowej wybrany zostanie wyższy bieg.

Ręczne sterowanie zmianą biegów „+S–” można wybrać w dowolnym momencie podczas jazdy. Gdy prędkość jazdy spadnie poniżej wartości dopuszczalnej dla danego biegu, skrzynia biegów Geartronic automatycznie redukuje przełożenie, zapobiegając szarpnięciom i zatrzymaniu pracy silnika.

Poruszając się po mieście, na drodze krajowej, jak i na autostradzie, ma się wrażenie, że mocy jest zdecydowanie na zapas. Przy prędkości do 140 km/h, gdy przyjdzie nagła potrzeba wciśnięta pedału gazu i przyspieszenia przy wyprzedzaniu, manewr można wykonać szybko, a więc bezpiecznie. Mankamentem automatycznej skrzyni biegów jest niewielka turbo-dziura. Przy mocnym wciśnięciu pedału gazu, auto potrzebuje chwilę, za nim mocno przyspieszy.

Volvo S60 Zużycie paliwa

Volvo S60

W naszym teście Volvo S60 w wersji R-Design z silnikiem T5 2.0 o mocy 250 KM z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów Geartronic. Auto mierzy 4.761 m długości, do 100 km/h rozpędza się w 6.5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 240 km/h. W prezentowanej wersji kosztuje od 178 650 zł.

Fot. Marcin Rejmer Według producenta średnie zużycie paliwa wynosi 6,5l/100km. Nam nie udało się osiągnąć takiego wyniku. Po mieście, ale w dużych korkach komputer pokazał 11,1 l/100 km, w mieście bez korków 8,5 l/100km. Na trasie Warszawa – Sandomierz - Krosno – Warszawa przy spokojnej jeździe zgodnie z przepisami ruchu drogowego, komputer pokazał 8,2l/100km. Na autostradzie przy prędkości 130-140km/h zużycie paliwa wyniosło ok. 9l/100km.

Volvo S60 Podsumowanie

Volvo S60 jest samochodem dopracowanym. To bardzo dobre połączenie wyglądu, komfortu, bezpieczeństwa i jakości. Wygodna kabina, wysoka jakość wykończenia, dobre wyciszenie, harmonijnie pracująca skrzynia biegów, dynamiczny silnik to jego atuty. Jeżeli ktoś ma do wydania na samochód około 180 000 zł, powinien to auto wziąć pod uwagę. My w skali od jeden do pięć dajemy Volvo S60 T5, zdecydowane 4+.

Volvo S60 T5 i wybrani konkurenci:

Marka/model

Volvo S60 T5

BMW 330i

Audi A4 B9

Cena (zł)

178 650

178 400

179 500

Typ nadwozia/liczba drzwi

sedan / 4

sedan / 4

sedan / 4

Wymiary i masy

Długość/szerokość/

wysokość (mm)

4761 / 2040 / 1431

4709/ / 2068 / 1435

4726 / 2022 / 1427

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

1603 / 1603

1589 / 1604

1572 / 1555

Rozstaw osi (mm)

2872

2851

2820

Masa własna (kg)

1677

1545

1545

Pojemność bagażnika (l)

442

480

480

Pojemność zbiornika paliwa (l)

60

59

54

Układ napędowy

Rodzaj paliwa

benzyna

benzyna

benzyna

Pojemność (cm3)

1969

1998

1984

Liczba cylindrów

4

4

4

Napędzana oś

przednia

tylna

przednia

Skrzynia biegów:

typ/liczba przełożeń

automatyczna/8

automatyczna/8

automatyczna/7

Osiągi

Moc (KM) przy obr./min

250 przy 5500

258 przy 5000

245 przy 5000-6500

Moment obrotowy (Nm) przy obr./min.

350 przy 1800 - 4800

400 przy 1550-4400

370 przy 1600-4300

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

6,5

5,8

6,3

Prędkość maksymalna (km/h)

240

250

250

Średnie spalanie (l/100 km)

6,5

6,1

6,3

Emisja CO2 (g/km)

149

139

144

 Zobacz także: Kia Picanto w naszym teście

Volvo S60

W naszym teście Volvo S60 w wersji R-Design z silnikiem T5 2.0 o mocy 250 KM z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów Geartronic. Auto mierzy 4.761 m długości, do 100 km/h rozpędza się w 6.5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 240 km/h. W prezentowanej wersji kosztuje od 178 650 zł.

Fot. Marcin Rejmer

Volvo S60

W naszym teście Volvo S60 w wersji R-Design z silnikiem T5 2.0 o mocy 250 KM z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów Geartronic. Auto mierzy 4.761 m długości, do 100 km/h rozpędza się w 6.5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 240 km/h. W prezentowanej wersji kosztuje od 178 650 zł.

Fot. Marcin Rejmer

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • BMW reduta (gość)

    Bujdy na resorach mocne auta były od dawna i nie potrzebowały serwisu raz w miesiącu jak te obecne

  • Robson (gość)

    Jakie T5? To silnik 4 cylindrowy, który nie ma nic wspólnego z prawdziwym silnikiem T5. Ciekawe, czy wytrzyma do 100 000 kilometrów przebiegu i się nie rozleci. Szkoda, że nie zrobili 1.0 w turbo, byłoby śmiechu co niemiara. Właśnie przez downsizing nigdy nie kupię nowego samochodu z tego segmentu - wolę kupić używkę lub auto klasy wyższej, gdzie silnik ma odpowiednią pojemność i żywotność a nie wysilone badziewie od kosiarki.

  • mirek (gość)

    Też nie kupię...nie mam 200 tys...nie mam nawet 20tys...Kupuję takie do 10 tys czyli może może za 15 lat

  • asta lawista (gość)

    "wozy" Geeli w każdej chwili

  • Arek (gość)

    Volvo to nie klasa premium, to marka premium. A to duża róźnica!

  • myslecinaczej (gość)

    I mamy pierwsze wpisy ludzi co to "maja opinie", nie maja pieniędzy wiec krytykują dla samej krytyki i gdzieś tam o czymś słyszeli ale dokładnie nie wiedza o czym.... P.S. Wspanialy samochod! Ciekawostka: S60 jest produkowany w USA, w nowej fabryce Volvo; V60 jest produkowany w Szwecji.

  • Gość (gość)

    Od 1981 roku jeżdzę volvem i nigdy nie zamieniłbym się na coś innego, teraz w poniedziałek odbieram z salonu nowe s60 t5 i płakac mi się chce jak młodzi ludzie nie maja pojęcia o tych samochodach a mają tak dużo do powiedzenia im te szwabskie passaty przeżarły chyba mózg, przykre to. Pozdrawiam

  • hehe (gość)

    Szwabskie Passaty to nie ta klasa aut. Z volvo s60 konkuruje audi a4. Co do przeżerania mózgu, to efekt oglądania TVN, Polsat. itp.

  • hehe (gość)

    No niestety, Volvo pożegnało wiele doskonałych silników, szczególnie dobre były 5-cylindrowce. Ale motoryzacja powoli się kończy. Za 30 lat prawie wszyscy będą wożeni autonomicznymi pojazdami elektrycznymi (zero przyjemności z jazdy).

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Volvo S60 zdjęcia

Volvo S60 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volvo S60 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Volvo S60 Cena

Części dla marki Volvo

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

899 zł