Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36675 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Volvo S60 T5

Data publikacji: Autor: Piotr Robakowski

 Szwedzka błyskawica.

Volvo od lat słynie z produkcji luksusowych limuzyn, wyposażonych w silniki o znacznych mocach. Podobnie jest w przypadku opisywanego modelu – pod maską znajduję się bowiem silnik T5 o mocy 250 KM.

Samochód opracowany został na płycie podłogowej, która znalazła swoje zastosowanie m.in. w modelach S80 i V70. W tym przypadku konstruktorzy zmniejszyli przednie i tylne zwisy nadwozia uzyskując zwarta budowę i drapieżny wygląd.

Nadwozie
Wizualnie nowy model S60 nawiązuje do innych limuzyn tego szwedzkiego koncernu. Podobna jest przednia część auta, przetłoczenia na boku i prawie identyczna do modelu S80 stylistyka tylnej części nadwozia. Mimo wszystko patrząc na pojazd pod niewielkim kątem z przodu widać również nawiązanie do sportowego auta C70. Nisko opadająca linia dachu, niczym w modelu coupe sugeruje, że wewnątrz jest mało miejsca, zwłaszcza na tylnym siedzeniu. Dopiero po zajęciu miejsc okazuje się, że siedzi się tak samo wygodnie jak w większych samochodach. Opadająca linia dachu powoduje jednak, że wsiadanie do S60 jest nieco bardziej kłopotliwe. Bagażnik mieści 425 l bagażu, zaledwie 15 litrów mniej niż w wyraźnie przecież większym modelu S80. Nowy model Volvo konkuruje na rynku m.in. z BMW serii 3, Audi A4 i Mercedesem klasy C.

CZYTAJ TAKŻE

Szwedzka stal, czyli Volvo S60

Volvo S60 2,5 T AWD Optima


Wnętrze
W modelu S60 dobrze poczują się kierowcy, którzy mieli już okazję jeździć V70 czy S80. Deska rozdzielcza jest niemal identyczna. Zachowano również wysokiej jakości materiały wykończeniowe i kolorystykę - może te unifikacje są nawet zbyt mocne. Nic w czasie jazdy nie skrzypi, także wygłuszenie wnętrza jest na bardzo wysokim poziomie. W testowym modelu znalazła się aluminiowa osłona lewarka zmiany biegów o nazwie spaceball, ładny drobiazg, choć szkoda, że częściowo wykonany z tworzywa sztucznego - aluminium dodałoby prestiżu.

Pod maską
Do wyboru są wyłącznie pięciocylindrowe silniki benzynowe, o pojemności od 2,0 do 2,4 l i mocy od 140 do 250 KM. Wszystkie te jednostki znajdziemy w znanym także z polskich dróg Volvo V70. Do redakcyjnego testu wybraliśmy najmocniejszą odmianę silnikową, oznaczoną T5. Auto z manualna skrzynią przekładniową jest bardzo dynamiczne. Potwierdzeniem tego są osiągane przyspieszenia - od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 7 sekund, zaś prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Moc przenoszona jest tylko na przednią oś, przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu sporo pracy ma więc system kontroli trakcji. Trzeba przyznać, że wywiązuje się z powierzonych mu zadań doskonale. Innym plusem jest dobrze dobrane zawieszenie - gwarantujące nie tylko bezpieczne podróżowanie przy wyższych prędkościach, ale również komfort.

Podsumowanie
Można nawet stwierdzić, że Volvo S60 przy zwartej budowie i komforcie jazdy jest idealnym samochodem z oferty Volvo. Większy od modeli S/V40 (osoby wysokie mogą bowiem narzekać na brak miejsca) i mniejszy, ale tylko z zewnątrz od luksusowej już limuzyny S80. Dodatkowo plusem jest uplasowana na rozsądnym poziomie cena. Flagowy model serii S60 jest bardzo bogato wyposażony i ma doskonałe osiągi.

więcej zdjęć Volvo S60 w naszej galerii

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Volvo S60 zdjęcia

Volvo S60 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Volvo S60 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Volvo S60 Cena

Części dla marki Volvo

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

899 zł