Volvo S60 T5

Piotr Robakowski
Szwedzka błyskawica.

Volvo od lat słynie z produkcji luksusowych limuzyn, wyposażonych w silniki o znacznych mocach. Podobnie jest w przypadku opisywanego modelu - pod maską znajduję się bowiem silnik T5 o mocy 250 KM.

Volvo S60 T5

Samochód opracowany został na płycie podłogowej, która znalazła swoje zastosowanie m.in. w modelach S80 i V70. W tym przypadku konstruktorzy zmniejszyli przednie i tylne zwisy nadwozia uzyskując zwarta budowę i drapieżny wygląd.

Nadwozie
Wizualnie nowy model S60 nawiązuje do innych limuzyn tego szwedzkiego koncernu. Podobna jest przednia część auta, przetłoczenia na boku i prawie identyczna do modelu S80 stylistyka tylnej części nadwozia. Mimo wszystko patrząc na pojazd pod niewielkim kątem z przodu widać również nawiązanie do sportowego auta C70. Nisko opadająca linia dachu, niczym w modelu coupe sugeruje, że wewnątrz jest mało miejsca, zwłaszcza na tylnym siedzeniu. Dopiero po zajęciu miejsc okazuje się, że siedzi się tak samo wygodnie jak w większych samochodach. Opadająca linia dachu powoduje jednak, że wsiadanie do S60 jest nieco bardziej kłopotliwe. Bagażnik mieści 425 l bagażu, zaledwie 15 litrów mniej niż w wyraźnie przecież większym modelu S80. Nowy model Volvo konkuruje na rynku m.in. z BMW serii 3, Audi A4 i Mercedesem klasy C.

**CZYTAJ TAKŻE

Szwedzka stal, czyli Volvo S60
Volvo S60 2,5 T AWD Optima

**

Wnętrze
W modelu S60 dobrze poczują się kierowcy, którzy mieli już okazję jeździć V70 czy S80. Deska rozdzielcza jest niemal identyczna. Zachowano również wysokiej jakości materiały wykończeniowe i kolorystykę - może te unifikacje są nawet zbyt mocne. Nic w czasie jazdy nie skrzypi, także wygłuszenie wnętrza jest na bardzo wysokim poziomie. W testowym modelu znalazła się aluminiowa osłona lewarka zmiany biegów o nazwie spaceball, ładny drobiazg, choć szkoda, że częściowo wykonany z tworzywa sztucznego - aluminium dodałoby prestiżu.

Pod maską
Do wyboru są wyłącznie pięciocylindrowe silniki benzynowe, o pojemności od 2,0 do 2,4 l i mocy od 140 do 250 KM. Wszystkie te jednostki znajdziemy w znanym także z polskich dróg Volvo V70. Do redakcyjnego testu wybraliśmy najmocniejszą odmianę silnikową, oznaczoną T5. Auto z manualna skrzynią przekładniową jest bardzo dynamiczne. Potwierdzeniem tego są osiągane przyspieszenia - od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 7 sekund, zaś prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Moc przenoszona jest tylko na przednią oś, przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu sporo pracy ma więc system kontroli trakcji. Trzeba przyznać, że wywiązuje się z powierzonych mu zadań doskonale. Innym plusem jest dobrze dobrane zawieszenie - gwarantujące nie tylko bezpieczne podróżowanie przy wyższych prędkościach, ale również komfort.

Podsumowanie
Można nawet stwierdzić, że Volvo S60 przy zwartej budowie i komforcie jazdy jest idealnym samochodem z oferty Volvo. Większy od modeli S/V40 (osoby wysokie mogą bowiem narzekać na brak miejsca) i mniejszy, ale tylko z zewnątrz od luksusowej już limuzyny S80. Dodatkowo plusem jest uplasowana na rozsądnym poziomie cena. Flagowy model serii S60 jest bardzo bogato wyposażony i ma doskonałe osiągi.

**więcej zdjęć Volvo S60 w

naszej galerii

**

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty